221 spel gratis till revolution

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealZion
Varför skriver du att de är gratis i topic?

För att skall vara det?

Citat:

In a recent interview with US website GameSpot, Nintendo of America vice president George Harrison answered some burning questions, finally giving some kind of clue as to how Nintendo plans to play this generation.

Beginning by referring to Nintendo's next-gen chances, Harrison confidently claimed, Revolution will have no real problem standing up to [PS3 and Xbox 360], keenly pointing out that, while Sony and Microsoft have laid their cards on the table, Nintendo is yet to actually reveal its final specs, regardless of what has been said by the press.

Harrison then explained that getting developers on board is key to the Revolution strategy, and Nintendo is working hard to ensure Revolution is both easy and cheap to develop for.

As far as what makes the console revolutionary, Harrison was coy regarding the controller, instead focusing on Nintendo's online plans and downloadable games service.

People sort of picked on us for not prematurely jumping into online or internet gaming, he mused, going on to point out that now the company has more to offer besides online gaming. Harrison then confirmed that past-gen, Nintendo-created titles will indeed be downloadable for free.

This is a clever move by Nintendo: regardless of the final power of Revolution and the frequency of new titles, Nintendo knows that its loyal fans will cry tears of joy over a free service that lets them download previous Nintendo classics straight out of the box.

Third-party developers could charge for the privilege to download though. Or, alternatively, they could offer downloadable classics as an incentive to buy their next-gen full price releases. Either way, classic Nintendo titles such as Castlevania and MegaMan may not be immediately accessible.

A similar model applies to online gaming. Playing Nintendo titles across the internet will be free, whereas third-party publishers will be able to charge whatever subscription rates they wish.

Tittar man i listan så ser man att ett par titlar som var stora borde finnas med, men inte är det som tex Metal Gear och Megaman. Förövrigt så är jag mest kåt på BS Zelda, då det är ett helvete att få igång det på emulatorer samt att det överhuvudtaget inte ens går att få tag på. För er som inte vet vad det är så är det The Legend Of Zelda med ALLTP grafik. Spelet var helt exlusivt till de som hade en SNES med satellit uppkoppling och gick endast att spela på under vissa tider i veckan.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Vad är ALLTP grafik ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av estoves
Vad är ALLTP grafik ?

A Link To The Past. Alltså samma grafik som till Snes spelet. Det verkar som att jag smög in ett extra L i förkortningen.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Men alla de där spelen kan väl enkelt spelas på emulatorer, både på xbox och PC? Iaf 8 och 16-bit kan emuleras nästan perfekt.
Är det inte möjligtvis så att de flesta blir hänförda av möjligheten, och har glömt att spelen funnits tillgängliga i många år?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk

Coolt, lätt att jag ska köpa denna som det är en vettig handkontroll till också. Tycker de flesta nya spel suger för dom försöker efterlikna pc-spel för mycket. Bilspel är dock helt okej på konsoll. Annars är det så här det ska se ut på konsoll:D

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Det måste vara det smartaste draget nintendo (eller någon annan för den delen) någonsin gjort. 221 spel helt gratis utan att nintendo förlörar ett enda öre i intäkter då dom flesta av spelen inte gått att köpa på många år.

Visst går det att spela dom på PC med emulator men Super metroid (t.ex) är inte alls roligt att spela med tangentbord... har jag hört, självklart har jag inte provat någonting som är olagligt eller mot swec's regler...

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk

Satan så bra om det verkligen är gratis. Då kan jag sälja N64:an.

Visa signatur

"Har du glömt bort att Splinter Cell är tråkigt och att Metal Gear Solid piskar det som en läderintresserad tysk från Bayern?"

Permalänk
Medlem

Dee du di dutt-duu, di du di do duu.. *nynnar smb2*

Permalänk
Medlem

Synd att inte megaman spelen var med, grymt bra spel.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealZion
Varför skriver du att de är gratis i topic?

gissa 221 gånger

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Det måste vara det smartaste draget nintendo (eller någon annan för den delen) någonsin gjort. 221 spel helt gratis utan att nintendo förlörar ett enda öre i intäkter då dom flesta av spelen inte gått att köpa på många år.

Även om spelen är färdiga så kostar så klart kopior? Vet inte hur de nya konsollerna fungerar då jag är PC Användare, men måste man inte ha varje spel på någon form av skiva eller kan man lagra t.ex alla 221 på en DVD? Kanske har man internet förbindelse? Jag tror iaf att de tjänar igen den slant de kostar att tillverka kopior.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Även om spelen är färdiga så kostar så klart kopior? Vet inte hur de nya konsollerna fungerar då jag är PC Användare, men måste man inte ha varje spel på någon form av skiva eller kan man lagra t.ex alla 221 på en DVD? Kanske har man internet förbindelse? Jag tror iaf att de tjänar igen den slant de kostar att tillverka kopior.

Man kan säkerligen lagra alla på en DVD.

Visa signatur

2500k @ 4.0GHz 1.190v | MSI P67A-GD55 | 8GB @ 1333MHz 9-9-9-24-1T 1.48v | Gigabyte 6970 OC (tre fläktar ver) @ core 920MHz mem 1490MHz 1.175v | Corsair TXV2 650W | Win 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Även om spelen är färdiga så kostar så klart kopior? Vet inte hur de nya konsollerna fungerar då jag är PC Användare, men måste man inte ha varje spel på någon form av skiva eller kan man lagra t.ex alla 221 på en DVD? Kanske har man internet förbindelse? Jag tror iaf att de tjänar igen den slant de kostar att tillverka kopior.

Man ska kunna ladda ner spelen och ha de på nån form av hårddisk.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Mario Tennis 64! Jag ska ha en Revolution!

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Även om spelen är färdiga så kostar så klart kopior? Vet inte hur de nya konsollerna fungerar då jag är PC Användare, men måste man inte ha varje spel på någon form av skiva eller kan man lagra t.ex alla 221 på en DVD? Kanske har man internet förbindelse? Jag tror iaf att de tjänar igen den slant de kostar att tillverka kopior.

Jag trodde att man bara behövde ladda ner dom till en hårddisk men revolution kanske inte har en sån som standard? hur som helst lär alla NES och SNES spel få plats på en DVD (vet inte hur stora N64 spelen är) och en eller ett par DVD-skivor kan jag betala för

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Kan detta verkligen vara sant?

Visa signatur

Hmm

Permalänk
Medlem

Det här blir dyrt.
Tre nextgen-konsoler och en riktigt hård HDTV som kör 1080p som native...

Nån som hänger på mig när jag "lånar" av banken?

(ironi, jag kammar mig och skaffar ett bättre jobb istället...)

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Det här blir dyrt.
Tre nextgen-konsoler och en riktigt hård HDTV som kör 1080p som native...

Nån som hänger på mig när jag "lånar" av banken?

(ironi, jag kammar mig och skaffar ett bättre jobb istället...)

Glöm inte alla spel som lär gå på runt 500:- styck:p

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obbe
bara det gör det ju värt att köpa en revolution

Håller med.

Permalänk
Medlem

Undra om det inte är värt 200$ bara att få spela alla dom där spelen igen.

Permalänk
Medlem

Kan mycket väl bli den första konsollen jag köper då...

Permalänk
Medlem

Det är även ganska "snällt" av Nintendo med tanke på alla yngre som inte var under NES- och Snes-tiden. Det är många spel de flesta hört talas om men inte riktigt fått chansen att spela.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

Blev plötsligt sugen på Revolution

Permalänk
Medlem

De lär ju i princip få plats på en CDskiva nästan. Man blir ju lite ledsen i ögat hur mkt man betalat för 336kb spel egentligen, så här i efterhand.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

Det avgör saken, en Revolution skall inhandlas.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Allstå fy f*n vad jag just bestämde mig för att slopa alla planer på en xbox360. Här som jag just börjat fundera på att ge upp nintendo (har nes, snes, n64 och gamecube + en gba) och så gör dom såhär! Nu är det ju tvång på att skaffa en revolution också.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig velat ha en konsol. jag har alltid tyckt att PC har varit hur mycket bättre som hellst. alla mina polare har alltid snackat om sina konsoler, och jag har sagt "men vafan ska man ha sånna till!".
Men nu av någon kostig anledning känns det verkligen annorlunda! Vet inte varför...
Jag tänker köpa en Nintendo revolution tror jag!
Kanske utseendet på konsolen, eller alla gammla nostalgispel som jag aldrig spelat, men nånting speciellt är det! det känns i maggropen
Nintendo har lyckats få mig (konsolhatare Nr 1) att vela köpa en konsol... vad händer härnäst? kommer HL3 släppas gratis? eller kommer världen gå under? jag vet inte, men jag är skrämd

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Kämpa nostalgi känslorna (om Mega Man kommer... aj, aj, aj då)

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerbee
Även om spelen är färdiga så kostar så klart kopior? Vet inte hur de nya konsollerna fungerar då jag är PC Användare, men måste man inte ha varje spel på någon form av skiva eller kan man lagra t.ex alla 221 på en DVD? Kanske har man internet förbindelse? Jag tror iaf att de tjänar igen den slant de kostar att tillverka kopior.

Revolution har 512MB inbyggt flash-minne. Plus att man kan plugga i SD-kort i den. Antagligen där man lagrar spelen.

Permalänk

En Revolution ska det bli :]