DirectX hänger sig i helskärmsläge

Permalänk

DirectX hänger sig i helskärmsläge

Ett lustigt roblem som jag aldrig stött på förut. När jag försöker köra en DirectX-applikation i fullscreen så hänger sig datorn på första bildrutan. Har testat både Direct3D och DirectDraw, samma problem. Det fungerar dock i fönsterläge.

Kör med ett Geforce4 4400. Har senaste drivrutinerna från nvidia (71.89) samt senaste DirectX (9.0c)

Vore tacksam för hjälp, alternativt om någon vet hur man kör GTA SA i fönster

Edit:
Fick det att fungera genom att byta ner mig till tidigare nvidia drivers (66.93). Liten varning på 71.89'rna. Testa dem på egen risk. Gissar att de inte är helt kompartibla med äldre grafikkort.

Visa signatur

And on the seventh day, god stepped back and said: "There is my creation, perfect in every way... oh, dammit I left pot all over the place. Now they'll think I want them to smoke it... Now I have to create republicans." - Bill Hicks

Permalänk
Medlem

Det kanske kan ha att göra med vilken codec man använder sig av för att avkoda. Kör du med divx officiella codec eller ffdshow? Och om du kör med ffdshow, kör du med gamla från 05-03-03 eller en av de nyare som är kompilerade med ms visual studio?

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se