Trasigt grafikkort = komplett knäpptysta?
tjo tjo. Har ganska nyligen (mars) köpt ett nytt system. Satte ihop det och allt var frid och fröjd, tills jag skulle sätta mig med en omgång hl2. Då brakade helvetet lös. Körde ungefär 2 min tills massa rutor och streck uppenbarade sig på skärmen. Jag stänger ner spelet, startar om datorn och testar igen. Samma problem.
'-IIIIH' utbrister jag och försöker göra ngt annat. Men självklart vill jag ju kunna spela på mitt cirka 10000 kr dyra system så jag köper en ny fläkt, eftersom jag frågat runt lite på forum (bland annat swec) och fått svaret att kortet troligvis är för varmt.
Tar av den medföljande fläkten, tar bort och kletar på ny kylpasta och applicerar (fint ord va?) den nya fläkten på grafikkortet och ber en tyst bön till gud att inte detta var förgäves.
Startar datorn. Bios laddas, den fula windowsbooten med en blå grej laddas klart, jag loggar in, säger hej på msn, startar steam, testar hl2 åter igen och samma jävl* problem uppenbarar sig.
'POSTORDER SKIT!' skriker jag till och börjar kasta grejer runt mig (inte riktigt så dramatiskt, men nästan).
Direkt när jag lugnat ner mig så sätter jag mig ner och skriver ett vackert litet brev till komplett och ber att snabbt få ett svar.
Inget händer, detta brevet skickades för två veckor sedan till komplett.
Lördagen veckan därpå skickar jag åter ett mail och säger att jag gärna vill få hjälp innan den 16de Juni, då jag ska till dh. Inte allt för skojjigt att åka till dh med pajjat grafikkort.
Inget svar kommer heller på detta brev.
Då skickar jag åter igen ett brev, men istället till returmailen och inte till supporten som med dem tidigare breven.
Inte får jag heller svar på detta meddelande.
Då tar jag ur tummen och ringer. 'Ett ögonblick *KLICK*' så lägger dem på.
'VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ KOMPLETT!?' frågar jag min bror skrikande.
Mina frågor är:
1. Hur i Skottland ska jag få kontakt med komplett? Ska ringa på måndag igen, men annars?
2. Kan man på något vis få någon ersättning för att man har väntat så länge som jag har, även fast jag har bett om snabbt svar och använt alla kontaktsätt som funnits möjliga.
3. Vilka möjligheter har jag att få ? Köpte ju ett "Sapphire Radeon X850XT 256MB GDDR3", om jag glömt nämna det. Och detta grafikkort kostar 4.300 svenska riksdaler, så jag undrar om jag kan välja mellan:
Likadant nytt fungerande kort
Annat kort i samma prisklass
Pengar
Reparation av mitt trasiga kort
Eller bestämmer dem det ?
Ursäktar för en lång tråd, men jag vill förklara hur allt gick till så att jag eventuellt slipper besvara allt i enstaka frågor.
Tack för att ni läst // fainted / wikstrom / weiner / zear0x