Permalänk
Medlem

PS3 och Xbox 360

PS3 och Xbox 360 (aka 2) har ju blivit officiellt avtäckta nu.
Vilken skulle ni välja,
35 ggr snabbare PS3 (jämfört med PS2) (3,2ghz power pc cpu från IBM, Sony och Toshiba med 7 kärnor, 512mb ddr-ram 700mhz (uppdelat på två, 256mb är grafikminne), 2 teraflops gpu, cpu'n klarar av 280 gigaflops, 6 usb 2.0-portar, 3st nätverksutgångar + trådlöst nätverk och bluetooth, stös för memory stick duo, SD och Compact Flash-kort och en flyttbar 2,5" hdd lovas också.

Eller kanske Xbox 360, 3,2ghz IBM Power PC-processor, 512mb ddr-ram, ATI grafikkort, 10mb DRAM, 500mhz gpu, en utgång för nätverkskabel + trådlöst nätverk, dvd-brännare och utbytbar hårddisk (20gb som standard). Två usb-portar och trådlösa kontroller via bluetooth.

Länk till Xbox 360:
http://www.idg.se/ArticlePages/2005...G.se593.dbp.asp
Länkar till PS3:
http://www.idg.se/ArticlePages/2005...735_PFA.dbp.asp
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/...,646534,00.html

Det lönar sig att prenumerera på Computer Sweden's nyhetsbrev

PS. Det är en skröna att Xbox kommer ha 3 processorer, den kommer ha en IBM-cpu med 3 kärnor, PS3 kommer ha samma grund i sin processor, dock kommer Sony och Toshiba ha varit inblandade. PS3's processor kommer ha 7 kärnor.

Bägges design kan man ju klaga på, PS3's kontroller ser ju ut som nått tjejerna kan njuta av.
Xbox 360's design på själva konsolen är inte direkt vacker, däremot har dom gjort stora framsteg på kontrollen
PS3's konsol-design är inte riktigt snygg den heller, tror jag ska modda den att se ut som en (snygg) HTPC istället.

Tyvärr har PS3 förlorat lite av den starka "jag-är-ett-tvspel inte-en-dator"-faktorn lite, iom det ökade användandet av usb-portar och datornätverk.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk

ps3ans handkontroll är ett stort skämt... han måste vart bra full när han designade den... lådans design är verkligen ingen höjdare heller, den ser otymplig och förlegad ut. som en videoapparat från 70talet så som folk trodde den skulle se ut år 2000.

jag tycker xboxens design växer. var inte helt övertygad från början men nu kan jag säga att jag gillar det skarpt. tror också deras mediaspelare och hopkoppling med pc kommer göra det till ett gjutet köp. handkontrollen ser helt ok ut, inget speciellt men ändå klart bäst hittills av de nya. gött med onoff-knapp på kontrollen.

Permalänk

Jag kommer nog att köpa båda.
Även att det är Sony skit så blir det nog så.

Få väll etsa bort märket.

Visa signatur

Hej!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big Bowser
Jag kommer nog att köpa båda.
Även att det är Sony skit så blir det nog så.

Få väll etsa bort märket.

Sony är väl knappast ett dåligt märke...?
Du måste verkligen ha både tid och pengar, avundas dig
(Xbox 360 helt klart)

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

I tråd om detta finns redan i spel-delen av forumet. Finns även val där för Nintendo Revolution.

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk

Vad behövs tre nätverksportar för och med dens wifi det går väl att ha trådlös internet så man behöver inte någon kabel?

Visa signatur
Permalänk

om mn inte har wifi hemma då?

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Blir kul att se om någon portar ett OS till PS3:an. Isåfall lär man ju köpa en bara för att få tillgång till datorkraften.

Permalänk

Cell har inte 7 kärnor, den har 1 PPC-kärna och 7st SPE:er.

360 har 3 st riktiga kärnor.

Permalänk
Medlem

Om inget helt oförutsett händer så lär jag nog skaffa båda. Eftersom de släpps med ett halvårs mellanrum eller mer så borde det inte bli omöjligt.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig varit särskilt intresserad av konsoler, men denna gången blir det nog att köpa båda

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Medlem

Jag köper båda, eller får då..

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"

Permalänk

PS3 = George Foreman Lean Mean Fat-Reducing Grilling Machine

Visa signatur

[ "The things you own end up owning you." -Tyler Durden, Fight Club ]
[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]

Permalänk
Medlem

Xbox 360 helt klart. OCH en revolution pga spelen:P

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: gtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Hedersmedlem

kanske dags att lägga undan sitt supernintendo och gå på båda godbitarna... har sparat pengar genom att hålla mig till mitt SNES genom åren

Permalänk
Medlem

Snyggaste med PS3 är handkontrollen.
Riktigt slimmad och ny.
Lär vara underbar att hålla i.

Visa signatur

Cooler Master Elite 330 | Corsair HX520W | Gigabyte GA-P35C-DS3R | Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz | Corsair 2Gb 800Mhz CL4 | Asus Extreme GeForce 8800GT 512MB | Vista Prem 64

Permalänk
Medlem

Jag köper den konsollen som blir mest chippvänlig.

Permalänk

Jag röstade på Xbox, jag tror att MS kommer att köpa upp alla speltillverkare => de bästa spelen kommer till Xbox.