Det vankas lan och vi hade tänkt streama hela lanet på internet som en rolig grej. Jag har sökt över hela googel och även sökt mitt svar här på swec men utan resultat. Testat följade program - Netsnap, TinCam, Simplecam.
Tincam fick jag igång men det var bökigt och det krävdes att man betalade efter 30 dagar. Suck. Simplecam var gratis och allt verkade frid och fröjd tills jag skulle kolla på själva streamningen när det bara kom fram (där rutan med bilden skulle visas) en grå ruta med javaloggan längst upp till vänster. Bilden kom aldrig fram och jag har öppnat portar så det är inte routern som ligger ivägen. Någon som vet något jätte enkelt program att stream med, vi kommer ha en burk endast för detta isåfall
hmm jo det är bra det programmet. Men jag kom på en fråga samtidigt med det här. Jag skulle också vilja streama ut på nätet så. Men kan inte ha servern på själva lanet så jag funderade på i fall det är någon som veti fall det går att streama till underservrar? Skulle vara bra eftesom vi har ganska låg upload.