Permalänk
Medlem

R3 Chassin??

Är det någon här som har erfarenhet av dessa chassin

dom jag är intresserade av är

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1633&session=93cb9c...

och

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1237&session=93cb9c...

Permalänk
Medlem

Jag har deras R203 Silver.. Den e najs.. Lite FÖR tunn plåt.. men det e inget som stör (det skrammlar inte lr nåt)

Dom du föreslog vet ajg inget om ..

Mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Jag har deras R203 Silver.. Den e najs.. Lite FÖR tunn plåt.. men det e inget som stör (det skrammlar inte lr nåt)

Dom du föreslog vet ajg inget om ..

Mvh Jim

Ok låter bra kör nog med samma plåt i alla skulle jag tro.
men en sak jag såg var att dom drar in luften till den främre fläkten på under sidan av chassit och det verkar inte sitta något damfilter blir det inte mycket dam i lådan??

Permalänk
Medlem

jag tror inte att du får plats med ens 1 dam i den lådan... än mindre flera...

nä men allvarligt talat, budget chassin så som 3R har sällan, för att inte säga aldrig, dammfilter! Vill du ha dammfilter så får du nog kolla på chassin som är snäppet dyrare. Fast å andra sidan så är det ju inte direkt svårt att sätta dit ett dammfilter själv.
Några alternativ.

1: köp färdiga, finns bl.a på Gtek.
2: ta ett stekskydd och använd det finmaskiga "nätet" som dammfilter.
3: budget: Ta en helt vanlig kökssvamp alternativt duschsvamp och dela på längden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Eller en bit nylonstrumpa

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

bara en fråga varför köpa sånt budget chassi, kolla runt efter lite andra chassin fick mitt chiftec chassi för ungefär det pristet.
Men anners skulle jag tro att det är lite skillnad mellan de två chassina, själv skulle jag nog köpa det andra alternativet. Men det är bara min åsikt.
Var själv inne på att köpa ett sånt ett litet tag, men jag hitta ett chiftec chassie för ungefär samma pris så då var det ju inget val längre...

Visa signatur

In Tyler we trusted

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stalinn
bara en fråga varför köpa sånt budget chassi, kolla runt efter lite andra chassin fick mitt chiftec chassi för ungefär det pristet.
Men anners skulle jag tro att det är lite skillnad mellan de två chassina, själv skulle jag nog köpa det andra alternativet. Men det är bara min åsikt.
Var själv inne på att köpa ett sånt ett litet tag, men jag hitta ett chiftec chassie för ungefär samma pris så då var det ju inget val längre...

Jag har sutit och kollat på en massa chassin och tycker att de 2 är de som faller mig i smaken bäst när det gäller design sen skulle jag jättegärna ta ett lian li pv1000 om det inte hade kostat 2300

Permalänk

hade den undre i svart. Mycket trevligt chassi. Stabilt och trevligt att jobba i...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

köpt ett 3000b på computercity kostar väll 400 kr då får du luftfilter me WAOW

Permalänk
Medlem

Antec SLK3000B kostar runt 500 kronor (595 på www.gtek.se) kanske bör du spana in det? har det själv, det är

Permalänk

Skulle inte rekomendera dessa chassin. Dels skramlar det, för det är för tunn låt. Vassa kanter, Köp Antec som ngn rekomenderade ;D

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krillepille2
Skulle inte rekomendera dessa chassin. Dels skramlar det, för det är för tunn låt. Vassa kanter, Köp Antec som ngn rekomenderade ;D

Har du haft ett av dom chassina?
Mitt air chassi hade inga vassa kanter, plåten var tjock och inte skramlig. Det ända var knapparna i fronten som var lite plastiga. Resten av chassit var övervägande bra.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2