Hjälp mig nu!!! Internet fungerar ej!!!

Permalänk
Medlem

Hjälp mig nu!!! Internet fungerar ej!!!

Hej, mitt problem är att Internet Explorer + alla program som ska ansluta sig till Internet, och som går "via" Internet Explorer inte längre fungerar!!!

bl.a Symantecs LiveUpdate har slutat att fungera! Loksom förstås då Internet Explorer, FlashGet, Microsoft Antispyware mfl mfl program

Nu kör jag Opera 8.02. som funkar utmärkt att ansluta sig till Internet...

Systeminfo: Jag kör med en 56k modemanslutning, och mitt windows är Windows XP Scene Edition 1.6 (Windows XP sp2, med uxtheme.dll fix, + patchad tcp/ip)

Visa signatur

Dator: Asus Strix Gaming Z270E 32GB HyperX DDR4 minne (2x16GB) Intel® Core™ i7 7700K, 512 GB Samsung SSD NVMe, 2xWD Black 6TB, ASUS Strix Geforce GTX 1070

Permalänk

Har du nyss skaffat en router måste du förmodligen låsa upp portar till IE..

Visa signatur

"The distance between insanity and genius is measured only by success."
-Eliot Carver, Tomorrow Never Dies

Permalänk
Medlem

Nej... Jag kör ju via modem, så varför skulle jag ha en router???

Visa signatur

Dator: Asus Strix Gaming Z270E 32GB HyperX DDR4 minne (2x16GB) Intel® Core™ i7 7700K, 512 GB Samsung SSD NVMe, 2xWD Black 6TB, ASUS Strix Geforce GTX 1070

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Universal
Har du nyss skaffat en router måste du förmodligen låsa upp portar till IE..

Nej, en router har normalt öppet dom portar man använder för att tex surfa (port 80)

Till trådskaparen:
Kolla så att den inbyggda brandväggen inte har fått för sig att låsa allt (fast då borde inte Opera fungera).

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Sötast

hmm.. när jag satt på 56k så laddade jag nån sorts säkerhetsfil..... körde den och allt var bra....

en gång senare hittade jag en likadan, och eftersom den var bra... så varför inte denna? efter det funkade inte internet explorer alls igen :/ prova installera om det.... dom andra programmen vet jag dock inte ./

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Nej, en router har normalt öppet dom portar man använder för att tex surfa (port 80)

Till trådskaparen:
Kolla så att den inbyggda brandväggen inte har fått för sig att låsa allt (fast då borde inte Opera fungera).

Rättare sagt tillåter den alla utgående anslutningar och nekar inkommande.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sham69
Nej... Jag kör ju via modem, så varför skulle jag ha en router???

Lol, såklart inte Hmm, jag är säker på att ni alla har rätt, men jag behövde i alla fall öppna några portar i men router för att få det att funka som jag ville.

Visa signatur

"The distance between insanity and genius is measured only by success."
-Eliot Carver, Tomorrow Never Dies

Permalänk
Medlem

Jag har nu testat lsp-fix

Jag har nu testat lsp-fix, vilken jag hittade på download.com, men det hjälpte inte heller... Jag har ju ingen lust att installera om windows xp, så hjälp mig nu!!!

Visa signatur

Dator: Asus Strix Gaming Z270E 32GB HyperX DDR4 minne (2x16GB) Intel® Core™ i7 7700K, 512 GB Samsung SSD NVMe, 2xWD Black 6TB, ASUS Strix Geforce GTX 1070

Permalänk
Medlem

*FLYTTAD*

aja fel forum...

kolla att inställningarna är rätt..

Visa signatur

amd 64 3000+@2.2ghz,abit kv8pro, Geil Dolden Dragon 512ddr 2-3-3-5/1,seageat barracuda 120gb,Seageate(modell?) 10gb,Radeon9800se@xt,Ocs Modstream 450w

Permalänk
Medlem

Nej, nu tog jag och installerade om mitt windows, sa numera funkar allt som det ska...

Visa signatur

Dator: Asus Strix Gaming Z270E 32GB HyperX DDR4 minne (2x16GB) Intel® Core™ i7 7700K, 512 GB Samsung SSD NVMe, 2xWD Black 6TB, ASUS Strix Geforce GTX 1070