Permalänk
Medlem

Kvalité på Q-Tec 550W nätagg?

Tänkte investera i ett nytt nätag till min server som innehåller 6st diskar, och en Celeron 2.6GHz.

Hur är kvalitén på Q-tec 550w Dual Fan Gold Pfc?
Det är ju onekligen billigt, 389kr.
Men är det driftsäkert?

Permalänk
Medlem

Skall du ha på servern 24/7 så tycker jag inte du skall köpa ett q-tec.

Q-tec är budget nätagg och man får ju vad man betalar för

Då tycker jag du skall köpa ett nätagg som istället har lite mindre watt och bättre kvalitet, eftersom ett 380/420watt kvalitets nätagg prestrar bättre än q-tecs 550watt.

/Zeppek

Visa signatur

P4 3,2Ghz Prescott , Intel D865Perl, 1024 DDR GEIL, Radeon 9600xt, 2 x ADDA 120mm 16db + 1 x 92mm Thermaltake 20db.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeppek
Skall du ha på servern 24/7 så tycker jag inte du skall köpa ett q-tec.

Q-tec är budget nätagg och man får ju vad man betalar för

Då tycker jag du skall köpa ett nätagg som istället har lite mindre watt och bättre kvalitet, eftersom ett 380/420watt kvalitets nätagg prestrar bättre än q-tecs 550watt.

Ja, den ska stå på 24/7.
Tyvärr är min budget max 400kr och det finns väl inte särskilt många kvalitétsagg att välja på i det segmentet?

Men kom gärna med förslag :). Det får inte kosta mer än 400kr och måste finnas i lager i en butik i stockholm eftersom jag måste ha det idag.

Permalänk

Vilken Kvalité? Finns ingen i Q-tec!
Har haft just ett 550W från Q-tec och den fungerade la ett tag men sedan när man satt vid datorn en dag så bran den upp.

För 400kr så skall du la kunna få något bättre.

Men tro inte att Q-tec:s agg e 550W för det är det inte snarare 300-350W. Den har bara Peak-Power på 550W

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Under 400kr verkar det inte finnas annat än q-tec och sweex att välja på

Permalänk
Medlem

Plogen2002: Det är ingen som sagt att det finns kvalitet i q-tec?

Visa signatur

P4 3,2Ghz Prescott , Intel D865Perl, 1024 DDR GEIL, Radeon 9600xt, 2 x ADDA 120mm 16db + 1 x 92mm Thermaltake 20db.

Permalänk
Medlem

OT: Varför inte fråga på TS?

OnT: Har faktiskt aldrig provat Q-tec själv, och tur är väl det efter all skit man hört. Skulle aldrig ge mig på äventyret att riskera mina kära datorkomponenters liv.

Detta skulle jag kört på:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=41099

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeppek
Plogen2002: Det är ingen som sagt att det finns kvalitet i q-tec?

Nej, men trådskaparen har frågat hur den är i nätagget han undrar över.

Det finns ett bra sätt att ta reda på mer information om nätagget du söker efter, nämligen SweClockers sökfunktion!! Du finner den precis under den orangea textbiten där det står SWECLOCKERS.COM överst på sidan. Med hjälp av den fann jag 28 trådar där detta nätagg togs upp: http://forum.sweclockers.com/search.php?s=&action=showresults...
Varsågod, hoppas du lär dig funktionen till nästa gång, så slipper vi fler av dessa oändliga trådar om samma gamla saker...

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

glöm inte att det faktist finns nätagg under 1k med bra kvalité.. TILL EXEMPEL FSP @ WEBHALLEN..

Visa signatur

[color="blue"]DET HETER CCFL, INTE NEON[/color].Neon är en ädelgas och används inte i en DATOR.
Har du försökt att söka? :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zightx
OT: Varför inte fråga på TS?

Jag vet...Techsweden är självklart bättre :), men jag var tvungen att ha svar inom 20min.

Det blev ett Q-tec 650W.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ptolemy
Jag vet...Techsweden är självklart bättre :), men jag var tvungen att ha svar inom 20min.

Det blev ett Q-tec 650W.

Doh'

Hoppas ditt nätagg (eller din dator) blir långlivad

Permalänk
Medlem

Bara det håller mer än 6 månader blir jag nöjd

Permalänk
Medlem

ptolemy: Du skulle tagit det jag länkade till ju. =/

Sen så lovar jag att svara dig inom 20min på TS.

Permalänk
Medlem

en polares q-tec small efter ca 2sekunders användning

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Det var försent. Då var jag redan på väg in till stan

Snart en timmes användning utan incidenter.

Permalänk
Medlem

nu ska jag faktiskt ta och tala LITE gott om q-tec. Jag säger inte att det är det bästa som finns, men jag har haft mitt i ett år nu, en 400wattare, och det rullar på som vanligt. jag hade nog inte märkt nån skillnad på detta och en annan 400 wattare...
Men sen finns det givetvis dom som kräver mer av sitt system, än vad jag gör.
Det jag försöker säga är att q-tec fungerar om man behöver ett billigt agg. Ivf för mig

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk
Medlem

Och jag har haft mitt Q-Tec 550 i 2 år nu & den driver en överklockad XP2600 2st Hdd & 2St brännare & ett 6800Ultra, utan problem.

Så man ska nog inte dra alla över en kant!.

Permalänk
Medlem

Som sagts tidigare, det finns en del Qtec agg som fungerar bra. Jag har varit i kontakt med ett Qtec 300W som orkade dra en Ahtlon64 3000+, Asus K8V-SE DE, 40GB hhd och 9700 utan några problem.

Det är verkligen en chansning med Qtec, en liten bit fungerar bra, resten e riktig skit.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

juste,jag kan tillägga att min 400w dra en amd2400+, 512 mb, 1 x cd, 1 dvd, samt 2 hdds och ett 9800 pro.

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk
Hedersmedlem

Finns massor av trådar om Q-tec ifall man söker lite.

*tråd låst*

btw, här är en bild på ett Q-tec jag ägde en gång. Lycka till, ptolemy. Hoppas inte ditt Q-tec tar med sig resten av systemet när det smäller.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |