World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaylordFokker
Skulle däremot i frostträdet skippa 5 poäng i Frost bite då 5 värdefulla poäng bara ger dig något som 15% chans att trappa, mot casters o andra ranged är denna nästan totalt värdelös, så lägg hellre 3 poäng på att få 15% lägre kostnad på dina icespells (Frost Channeling, gör dina spells väldigt DPM (damage per mana) effektiva) sen har du då 2 poäng övers o dom satte jag 1 poäng på Winters chill för att chilleffekten ska vara lite segare och en poäng på imp blizzard då den är hyffsat effektiv i BG o i instanser då det hinner droppa några fler istappar på dom än normalt. Alternativ kan man sätta 2 på improved manashield eller improved dampen magic, dampen magic använder jag jämt i AV och WG då det är så få som healar och dom som gör värst skada på mig är casters. Imp CoC som någon sa du skulle skippa ska du absolut inte göra, det är din viktigaste spell då den är din spell som gör mest skada och på flera targets, crittar mer med den än med frostbolten, med undantag om jag inte har en +dmg gear på mig.

Jag håller inte alls med om din åsikt om Frostbite. Den är verkligen inte värdelös mot casters, jag förlorar i princip aldrig om jag får en extra Frostbite utöver mina Frost Novas och det inklusive casters. Den hjälper till att hålla det avstånd man vill hålla (t ex nära mot Hunters) Som Frost Mage behöver man den extra critchansen för att ha någon stor chans mot de som kan hela väldigt bra (och även då är det svårt). Sedan får man inte glömma att man kan frysa fiender som träffar en med melee också, något som är ovärderligt i många situationer (t ex två mot en).

Att inte välja Frostbite är helt klart att gimpa ens frozen crit-talents, både i teorin och från mina egna erfarenheter. Även om det fortfarande rör sig om tur, på samma sätt som med criticals, så har jag gjort många fler 2 eller 3 shot kills pga Frostbite.

Vad gäller Frost Channeling tycker jag det är en PvE-talent. I PvP är det viktigare att göra mer skada snabbt (Frostbite t ex) än att inte bli oom eftersom det kommer du att bli ett par Frostbolts senare ändå och i PvP kan man inte planera sin manakonsumtion. Det är absolut ingen dålig talent men ingenting jag skulle fundera över för en PvP-build.

Manashield är en spell jag inte är speciellt förtjust i och använder mindre och mindre. Brukar klara mig att hålla mig från den medan Ice Barrier har cooldown. Den gången jag mest behöver Manashield är när jag blir attackerad av fler melee classes på en gång men det är också då jag behöver min mana mest.

Jag håller helt och hållet med om att man ska ha Imp CoC men jag förstår inte vad du säger när du säger att CoC crittar högre än Frostbolt, och till råga på det speciellt när man har +dmg? CoC gör mindre skada i grunden och eftersom det är en instant får den mindre bonus av +dmg än Frostbolt så det finns inte en chans att man får CoC att critta högre (såvida du inte räknar ihop skadan från alla fiender du träffar ). Jag crittar kring 1100 med CoC och kring 1400 med Frostbolt, en avsevärd skillnad.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Annell87
Han skulle säkert i VISSA strider tjäna mer på att ha Ice Barrier, som när man flyr ibland... men jag tror inte han skulle ha mera nytta av Ice Berrier än PoM, eftersom PoM kan användas till tex att instnant polya någon, om man tex går mot 2 vs 1.. Då skulle inte Ice Barrier hjälpa så värts mycke... När man ska fly är även instant poly ovärdelig, då får man lite avstånd mellan fienden och sigsjälv Ice Barrier absorberar bara lite skada, den gör inte så man kommer iväg ifrån fienden... ( Jag blir dock förvånad av hur många som han möter som inte har sin anti poly trinket... )

Ice Barrier är inte primärt till för att fly, det är till för att man ska överleva längre och att ingen ska kunna interrupta ens castning lika lätt (då den hindrar spells också). Att fly är inte något som är speciellt viktigt i BG. Båda är bra talents men jag tycker det är svårare att döda mages med Ice Barrier då de utan lätt interruptas och dör snabbare. PoM gör sig bäst med Pyroblast och Flamewave.

Permalänk

http://www.thottbot.com/?i=1459

hur kan ja fixa den ,måste ja dra te allience ö??

Visa signatur

wdadadadwa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NEooOXiDOS
http://www.thottbot.com/?i=1459

hur kan ja fixa den ,måste ja dra te allience ö??

Den finns på defias i westfall.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NEooOXiDOS
http://www.thottbot.com/?i=1459

hur kan ja fixa den ,måste ja dra te allience ö??

ta zepelinare tilll stv, hoppa av innan den landar i vattnet simma upp till westfall, gå till moonbrook slå ihjäl ett par defias, använd din hearthstone

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
ta zepelinare tilll stv, hoppa av innan den landar i vattnet simma upp till westfall, gå till moonbrook slå ihjäl ett par defias, använd din hearthstone

Eller en bit över hundra, som jag fick döda.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Eller en bit över hundra, som jag fick döda.

dödade 2 när ja var där med min rogue, och 4 när jag hjälpte en kille

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil Peter
Jag håller inte alls med om din åsikt om Frostbite. Den är verkligen inte värdelös mot casters, jag förlorar i princip aldrig om jag får en extra Frostbite utöver mina Frost Novas och det inklusive casters. Den hjälper till att hålla det avstånd man vill hålla (t ex nära mot Hunters) Som Frost Mage behöver man den extra critchansen för att ha någon stor chans mot de som kan hela väldigt bra (och även då är det svårt). Sedan får man inte glömma att man kan frysa fiender som träffar en med melee också, något som är ovärderligt i många situationer (t ex två mot en).

Att inte välja Frostbite är helt klart att gimpa ens frozen crit-talents, både i teorin och från mina egna erfarenheter. Även om det fortfarande rör sig om tur, på samma sätt som med criticals, så har jag gjort många fler 2 eller 3 shot kills pga Frostbite.

Vad gäller Frost Channeling tycker jag det är en PvE-talent. I PvP är det viktigare att göra mer skada snabbt (Frostbite t ex) än att inte bli oom eftersom det kommer du att bli ett par Frostbolts senare ändå och i PvP kan man inte planera sin manakonsumtion. Det är absolut ingen dålig talent men ingenting jag skulle fundera över för en PvP-build.

Ja, det är olika vad man prioriterar, vi tycker olika, som jag sagt tidigare, min build passar mig till det jag gör = 2 saker, instanser och MassPvP i Battleground, att ha manaeffektiva spells i bägge situationerna är ovärderligt, speciellt i PvP då man gärna vill ha lite mer stamina på sin equip, de flesta grejerna då innebär att man tappar int och mana, eller att man offrar stats för +dmg gear (om man inte fått tag på ett helt epicsett), själv har jag 2 olika set, ett för PvE i instanser som är låg sta med mycket int, och en stamina +dmg gear för PvP.

Citat:

Manashield är en spell jag inte är speciellt förtjust i och använder mindre och mindre. Brukar klara mig att hålla mig från den medan Ice Barrier har cooldown. Den gången jag mest behöver Manashield är när jag blir attackerad av fler melee classes på en gång men det är också då jag behöver min mana mest.

Håller med dig, har heller aldrig blivit familjär med manashielden.

Citat:

Jag håller helt och hållet med om att man ska ha Imp CoC men jag förstår inte vad du säger när du säger att CoC crittar högre än Frostbolt, och till råga på det speciellt när man har +dmg? CoC gör mindre skada i grunden och eftersom det är en instant får den mindre bonus av +dmg än Frostbolt så det finns inte en chans att man får CoC att critta högre (såvida du inte räknar ihop skadan från alla fiender du träffar ). Jag crittar kring 1100 med CoC och kring 1400 med Frostbolt, en avsevärd skillnad.

Tror du missförtod mig, mena utan +dmg, brukar ha en tendens till syftningfel när jag skriver ibland. Just nu crittar jag också mer med frostbolten pg.a att jag har ca +150 dmg på min gear (har inte hunnit fått bättre grejer ännu men målet är delarna så man får ca +450-500, men för det behövs en hel del rundor i MC o dyl.)

Frost Bolt lvl 60 gör 429-463
Cone of Colde lvl 60 gör 335-365 (frostspeccad imp CoC +35%) = 452-492

Därför kan CoC critta högre än frostbolt utan +dmg gear.

Citat:

Ice Barrier är inte primärt till för att fly, det är till för att man ska överleva längre och att ingen ska kunna interrupta ens castning lika lätt (då den hindrar spells också). Att fly är inte något som är speciellt viktigt i BG. Båda är bra talents men jag tycker det är svårare att döda mages med Ice Barrier då de utan lätt interruptas och dör snabbare. PoM gör sig bäst med Pyroblast och Flamewave. [/B]

Håller med dig här också, Ice Barrier är inte enbart till för att fly, den är till för att våga vara ännu mer offensiv utan att dö på en gång, speciellt i gruppfight då man måste offra sig med bl.a IAE-spam.

Visa signatur

Jag är intresserad av att köpa äldre Äventyr och RPG spel, 80-90-tal, Messa mig!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil Peter
PoM gör sig bäst med Pyroblast och Flamewave.

Ja, det stämmer bra.
Men den är starkt underskattad med en bra frost / arc build...
Många inser inte hur användbar den kan vara...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Eller en bit över hundra, som jag fick döda.

Låter som en väldans otur.

Jag fick en White Bandit Mask gjord åt mig för mask på lite högre lvl. Ibland går utseende före stats helt enkelt.
http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=10008

Edit: Den var inte snygg på trollet. Hehe.

Permalänk

Tänkte höra om nån av er vet om nån mod till det här problemet.

När jag tankar i instanser och spammar Sunder Armor så har jag problemet att jag inte kan se när jag har nått "max gränsen" för hur mycket armor jag kan sundra på moben. Maxtaket är 2250 och jag har flera gånger kommit på mig själv fortsätta spamma sunder armor även när max är nått på moben.

Finns det någon mod som visart t.x.e över huvudet på moben hur mycket armor jag sundrat sönder /motsv så man slipper dra upp muspekaren över ikonen högst upp på skärmen för att se det?

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Tänkte höra om nån av er vet om nån mod till det här problemet.

När jag tankar i instanser och spammar Sunder Armor så har jag problemet att jag inte kan se när jag har nått "max gränsen" för hur mycket armor jag kan sundra på moben. Maxtaket är 2250 och jag har flera gånger kommit på mig själv fortsätta spamma sunder armor även när max är nått på moben.

Finns det någon mod som visart t.x.e över huvudet på moben hur mycket armor jag sundrat sönder /motsv så man slipper dra upp muspekaren över ikonen högst upp på skärmen för att se det?

Sunder this tror jag en mod heter.
www.curse-gaming.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juggernaut
Sunder this tror jag en mod heter.
www.curse-gaming.com

Underbart! Märkligt då jag själv sökte efter det på Curse, dock skrev jag in "Sunder Armor" i sökfältet och då fick man inte upp något..:)

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hinula
d

precis;)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
dödade 2 när ja var där med min rogue, och 4 när jag hjälpte en kille

men du har ju alltid tur

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
men du har ju alltid tur

Minst sagt, tycker Atwa verkar få ett nytt epic item varje dag.
Vissa har mer tur än andra

Permalänk
Avstängd

det verkar att man lättare hittar bra saker när man är i group

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaylordFokker
Ja, det är olika vad man prioriterar, vi tycker olika, som jag sagt tidigare, min build passar mig till det jag gör = 2 saker, instanser och MassPvP i Battleground, att ha manaeffektiva spells i bägge situationerna är ovärderligt, speciellt i PvP då man gärna vill ha lite mer stamina på sin equip, de flesta grejerna då innebär att man tappar int och mana, eller att man offrar stats för +dmg gear (om man inte fått tag på ett helt epicsett), själv har jag 2 olika set, ett för PvE i instanser som är låg sta med mycket int, och en stamina +dmg gear för PvP.

Ja, visst är det en smaksak. Jag sade bara emot för att få lite mer kringdiskussion. Själv kör jag +dmg framför stats både i PvP och PvE, iaf om man bortser från instanserna som är högre än UBRS. I PvE har man fördelen med +dmg att man antingen kan döda något snabbt eller kasta långsammare och få samma dps som en med mer mana men mindre +dmg. Har ca +230 för tillfället men det finns massor med utrymme för att öka det och ändå få mer stats på köpet. Dock har jag börjat satsa mer på PvP än PvE då jag tröttnat på att det är så slumpmässigt om man får bra saker eller inte. Dessutom blir PvP mer varierande situationsmässigt, trots att jag bara kör det på två ställen. Har börjat tröttna på instanserna tyvärr. Vad gäller mana har jag ibland kört så jag bara har 5100 med AI men blev ändå aldrig oom i <UBRS instanser och de få gånger någon mätte skadan var jag alltid i topp. Skulle jag vilja ha mer manaeffektivitet skulle jag nog gå efter talenten som ger mer skada på frost spells men den är inte heller riktigt värt poängen imo jämfört med vad jag redan har.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaylordFokker
Tror du missförtod mig, mena utan +dmg, brukar ha en tendens till syftningfel när jag skriver ibland. Just nu crittar jag också mer med frostbolten pg.a att jag har ca +150 dmg på min gear (har inte hunnit fått bättre grejer ännu men målet är delarna så man får ca +450-500, men för det behövs en hel del rundor i MC o dyl.)

Okej, då är jag med dig. Glömde själv tänka så långt att du bara råkade skriva tvärtom mot vad du menade.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaylordFokker
Håller med dig här också, Ice Barrier är inte enbart till för att fly, den är till för att våga vara ännu mer offensiv utan att dö på en gång, speciellt i gruppfight då man måste offra sig med bl.a IAE-spam.

Precis, det är en defensiv spell som gör en mer offensiv. Speciellt som en Ice Mage görna tar sig in på närmare håll för att använda spelets två bästa AoE-spells: ICoC (på frusna mål) och IAE.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Annell87
Ja, det stämmer bra.
Men den är starkt underskattad med en bra frost / arc build...
Många inser inte hur användbar den kan vara...

Ja, det stämmer nog. Skulle själv gärna vilja ha den men inte på bekostnad av Ice Barrier som blir en ganska stor %-andel av en mages health och ändå gör att man får tid att dra av en extra spell snabbare. Om man bara kunde få någon talent point extra...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil Peter

Ja, det stämmer nog. Skulle själv gärna vilja ha den men inte på bekostnad av Ice Barrier som blir en ganska stor %-andel av en mages health och ändå gör att man får tid att dra av en extra spell snabbare. Om man bara kunde få någon talent point extra...

Men med pom får man ju en instant extra spell o.O

haha, jo jag förstår vad du menar mages kan aldrig få för lite liv

btw, vad tycker ni här på swec är den bästa Mage PvP build som finns ? Själv tycker jag 31 arc 20 fire.
Alltså man skaffar arcane power sedan pyro och fyller ut lite...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av förbannad
det verkar att man lättare hittar bra saker när man är i group

Det är möjligt men man hinner ju iaf döda fler mobs och därmed få fler drop chances. Och om man sedan är en klass som väldigt få vill spela (Atwa är väl Druid?) får man ju ännu lättare bra utrustning då man ofta är själv som rollar på ens klass-prylar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Annell87
Men med pom får man ju en instant extra spell o.O

haha, jo jag förstår vad du menar mages kan aldrig få för lite liv

Ja, visst är en extra instant bra men det är ändå bara en extra på ett antal fighter. Ice Barrier kan man använda oftare pga lägre cooldown och någon enstaka Cold Snap. Dessutom gör det ofta inte lika mycket om man råkar använda Ice Barrier i fel tillfälle (t ex att man dödar sin motståndare utan att han fick in någon mer smäll) då den varar till nästa fight ändå.

Som sagt; båda är väldigt bra men jag håller Ice Barrier lite varmare om hjärtat.

Permalänk
Medlem

En dum fråga nu.. eller kanske inte dum.. men men.

Respawnar "trash mobs" i MC?
Jag vet att hundarna spawnar tills vi dödar bossen, men molten giants? respawnar dom?
Vi ska ner ditt ikväll igen och försöka oss på Gehennas, någon som har något att rekomendera för oss?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
En dum fråga nu.. eller kanske inte dum.. men men.

Respawnar "trash mobs" i MC?
Jag vet att hundarna spawnar tills vi dödar bossen, men molten giants? respawnar dom?
Vi ska ner ditt ikväll igen och försöka oss på Gehennas, någon som har något att rekomendera för oss?

Impsen spawnar efter ungefär 7 minuter, "patruller" efter 30 min, Firelords, Lava Annihilator och 4-grupperna efter 2h. Vad jag vet så spawnar Giant/Destroyer bara om alla är ute ur instansen i mer än 30 minuter. Lava Surgers slutar spawna när Garr dör.

Permalänk
Medlem

Japp dom respawnar. Alla "patrullerande" mobs försvinner när ni tar Magmadar (corehounds) och Garr (lava surgers)

EDIT: Giants respawnar bara om ni går ur instancen.. som föregående skrev.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

hoppas på en core hound tooth idag, har mest points av roguesen nu

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaylordFokker
Hade du varit alliance hade du kunnat joinat oss ^^

Men är det inte Nightmares Asylum man vill joina som horde ? Var inte dom först på bloodscalp att få ragnar o ramla av pinn, 1 dag före Allianceguilden Nightwatchers.

Egentligen inte, finns många idioter där :P.

Heartless kör mc och sånt, vet inte om de har fullt eller nåt. DiE som jag lirar i nu är fullt, eller vi tar inte emot nya iaf. Sen har vi shiver, rsextio och evil eye som är trevliga.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
men du har ju alltid tur

lurade en polare lite

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa

lurade en polare lite

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload5/aegd.jpg

Eeeh?
Förstår inget alls av det där chattet ja.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Eeeh?
Förstår inget alls av det där chattet ja.

det där <GM> Nukkie är det jag som skrivit så det ser ut som att det är en GM som pratar med han

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Har du pastat in en mjuk radbrytning eller nåt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Har du pastat in en mjuk radbrytning eller nåt?

ville inte ha med guild chatten det var confusing

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc