Permalänk
Medlem

Fototävling tagning 2

Tänkte ta tag i nästa fototävling då ingen annan tycks göra det.

Regler:

• Photoshop får användas för smärre justeringar, till exempelvis kontrast och dylikt.

Bilderna publiceras i tråden med en högsta bredd på 640 pixlar.

Givetvis måste bilderna vara tagna efter den här trådens skapande. (8 Augusti 2005 11:40)

Tema för den här veckan är Djur.

Det här är ingen tävling för enbart proffsfotografer (fastän att de säkerligen kammar hem flest röster i slutändan ) utan alla skall vara med. Posta bilderna i tråden så har vi en omröstning om en vecka.

May the force be with you all.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem

Åh, jag som har så många bra bilder på min lille katt.

Nåja, får väl ta några fler helt enkelt.. Fast jag antar att bilder på söta katter är lite för trivialt för att vinna.

Visa signatur

Min hemsida: http://www.srekel.net
Pocket Task Force: http://ptf.srekel.net
Kaka e gott! http://kaka.srekel.net

Permalänk
Medlem

Synd att kameran är helt urladdad och att jag tappat bort laddaren, annars skulle jag nog ställt upp med en bild...

Permalänk
Medlem

Blir det lite varmt idag kanske jag tar mig ut och letar djur... vore roligt att fota lite djur, hör inte till vanligheterna för min del.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Jag slänger väll in första bidraget då:

Edit: kanske ska skriva lite om bilden aja, som ni ser så är det en katt, närmare bestämt en av min broders katt.

Visa signatur

MSI K8N NEO2 PLatinum - A64 winchester 3200+ @ 2500mhz - Nvidia XFX 7900GT eXtreme - 1024MB TwinMos Twister TCCD - Samsung SyncMaster 913N

Permalänk
Medlem

Synd bara att den bilden är tagen: 2004:03:11 11:40:37

Om man utgår från att kamerans datuminställning faktiskt stämmer.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem

Det stämmer perfekt.. Men jag kan ta tillbaka mitt bidrag om det är så att bilden måste vara nytagen, vilket inte stod i "reglerna"

Edit: om ni undrar vad transweb är så är det min broders företag(www.transweb.se)... Något mer ni har att klaga på ;P

Visa signatur

MSI K8N NEO2 PLatinum - A64 winchester 3200+ @ 2500mhz - Nvidia XFX 7900GT eXtreme - 1024MB TwinMos Twister TCCD - Samsung SyncMaster 913N

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DezzeZ
Det stämmer perfekt.. Men jag kan ta tillbaka mitt bidrag om det är så att bilden måste vara nytagen, vilket inte stod i "reglerna"

"Givetvis måste bilderna vara tagna efter den här trådens skapande. (8 Augusti 2005 11:40)"

Fin bild dock!

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Får la slänga in en bild då...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ketels
Får la slänga in en bild då...
http://www.test.clayproductions.se/products/foto/regret_sml.j...

en Terminator som väntar på transport? artyast hittills

tuff insekt. "tålamod gräshoppan!"

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

ketels
Antingen så missade du veckans tema eller så har du väldigt låga tankar om din pojkvän(?) ;D

Sitter på jobbet nu men på onsdag så borde jag kunna slänga upp en bild till tävlingen!

Visa signatur

Jag är konstig. Är du?
----
http://posera.nu/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freakie
ketels
Antingen så missade du veckans tema eller så har du väldigt låga tankar om din pojkvän(?) ;D

Sitter på jobbet nu men på onsdag så borde jag kunna slänga upp en bild till tävlingen!

"pojkvännen" är jag... och Du skulle bara veta vilken syn jag har på mig själv...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Hacking hasn't been this easy since the axe was invented. - Tomshardware

Permalänk
Medlem

hehe.. nu ville min bror också vara med
Detta är hans bidrag:

Bilden togs för någon vecka sedan när vi hälsade på våra släktingar i södertälje!
Hunder är förövrigt våran kusins

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hahahahah, fan va kung. får ta ett kort på katten sen får ni se

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag, taget idag:

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tagen nyss;

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag att ditt bidrag ser ut att vara rätt rejält redigerat i ett bildbehandlingsprogram, men å andra sidan så är jag inte särskilt insatt i fotografering. Stilig bild i vilket fall.

Permalänk
Medlem

Propz till badbolll, andreasc89 och SlimJim för att dom vågat sig så pass nära dessa odjur.

Inlägg redigerat av GAPa: Kommentarer till borttaget inlägg borttrollade.

Visa signatur

"..make the move over to a rackmount case, because rackmount cases get you chicks.."
-- Routermonkey

Permalänk
Medlem

Avvaktar nog med att posta ett bidrag.
Ska förhoppningsvis släpa mig iväg till skansen innan måndag och fota lite!

Visa signatur

Jag är konstig. Är du?
----
http://posera.nu/

Permalänk
Medlem

Är med på ett hörn då, Tagit på mitt skrivbord utan photoshop fix!

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beelzi
Personligen tycker jag att ditt bidrag ser ut att vara rätt rejält redigerat i ett bildbehandlingsprogram, men å andra sidan så är jag inte särskilt insatt i fotografering. Stilig bild i vilket fall.

Om du syftar på min bild så är du fel ute.
Helt orörd förutom lite kontrast.
Det blåa ljuset är arrangerat lika så det mörka underlaget, allt är "beräknat".
Det korta skärpedjupet får jag med närbildslinser med sammanlagt +12 dipotrar.
Den där bilden är tagen med f/3.5.

Så den är icke manipulerad

Permalänk
Medlem

vår katt.

Permalänk
Medlem

Tyckte den speglade hundarnas "personlighet" ganska bra, kusinens auktoritäre ex-polishund (eller något i den stilen) och mosterns lilla busiga cockerspaniel-valp.

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad och Delight avstängd*

Permalänk
Avstängd

varför är deligth avstängd?

Visa signatur

pentium 2 haha 16 gb hårdisk och 64 mb grafikminne och 256 ramminne. hehe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raggaren
varför är deligth avstängd?

Läs han sign...
"Kontakta mig via albert@sweclockers.com eller skicka ett pm om du har några synpunkter på eller frågor om hur jag sköter mitt moderatorsuppdrag."

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

Jaha, då tänkte väl jag komma med mitt bidrag.

Tänk nu hur ledsen hon blir om inte detta kort vinner...

Permalänk
Hedersmedlem

Får väl lägga upp en bild jag med. Är skaplig nybörjare på detta. Har endast haft kamera i en vecka nu.

Självklart är det en bild på min katt:

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com