Permalänk

starta datorn med tangentbordet?

visste inte riktigt vart denna tråd skulle ligga. så någon får flytta på den om det är fel.. jo det är så att jag vill kunna starta datorn med tangentbordet om det är möjligt. har letat efter program och kollat i bios. men inte hittat något. hur går man tillväga då? är det något specielt man ska göra kanske? har hört att det finns på vissa moderkort. har sökt här och på google, men har inte hittat nått vettigt!

mitt moderkort är ett "msi k8n neo2-fx" aka; nforce3 ultra, om det skulle hjälpa. tack på förhand!

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

Min har jag bara valt i bios att kunna starta med en hot-key, ctrl+F1.
Fast ibland lär jag trycka ett antal gånger innan någonting händer...

Permalänk

och vad hette den funktionen för dig?

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

Wake on keyboard är det troligen du menar, finns bl.a på en del aopen och en del msi samt ett antal flera märken

Visa signatur

ps ax | grep 'signatur' | awk '{ print $1}' | xargs kill -HUP