Snyggaste spelet för sin tid?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Jag nämnde Unreal innan, men Motorhead är också värt att nämna! Riktigt snyggt bilspel och svenskt even. Även idag ser det hyfsat ut med tanke på att det är från -99.

http://www.gamershell.com/pc/motorhead/screenshots.html?id=2

Ah, Motorhead var grymt snyggt. Men framför allt det bästa bilspel som skapats.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SundanceKid
Dungeon Master till Atari ST
http://dmweb.free.fr/Images/DMScreenshots/DMPCInGame.png
Quake II Med 3DFx
http://www.stanford.edu/class/sts145/Images/Quake2_2.jpg

Kommer ihåg när jag, i februari 1998, visade mina polare på skillnaden mellan att köra Quake II med 3dfx, och utan. De var 5 stycken på plats, efter en vecka hade 4 av dem köpt 3dfx-kort.
Jag hade då köpt ett canopus pure3d, med 8 mb videominne, Vad kostade kortet? 2570 kronor enligt kvittot

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sunray
Ah, Motorhead var grymt snyggt. Men framför allt det bästa bilspel som skapats.

Fartkänslan är grym, inte många bilspel som överträffar den. Och alla ljuseffekter var något som var rätt så unikt för sin tid.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Metal Gear: Solid 2 är ju bland dom snyggaste än idag. och det kom för ett bra tag sen.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Det har ju blivit ett par gånger som man nästan tappat hakan:

Första gången jag spelade SNES var Mario World (som följde med) det var sjuuukt snyggt tyckte jag då när man var van vid NES.

Unreal som sagt var (300 Mhz, 32 Mb RAM och ett Matrox G400 ) men UT var såklart ännu häftigare.

Need For Speed: Porche Unleashed på Normandie banan i solupgång/nedgång, jag och brorsan satt och gapade åt hur snyggt och verkligt det såg ut.

Sen kommer jag ihåg hur besviken jag blev när jag spelade Black & White när jag ett år innan hade sett (renderade) screenshots där gigantiska lejon mm gick runt bland små hus.

Men som sagt var så har man (läs jag) blivit grymt impad flera gånger och det är ju inte så konstigt eftersom man varit van med sämre innan.

Permalänk
Avstängd

Morrowind utan tvekan, världen i det var så jävla vacker.

Enbart vattnet i Morrowind fick mig att köpa nytt g-kort, såg spelet hos en kompis som satt på ett g-force3, själv hade man ett mx420, efter att ha sett vattnet med pixelshaders slänge jag ut 140€ eller nåt på ett radeon 8500le utan att tveka

Morrowind e nog fortfarande ett av dom vackraste spelen jag nånsin spelat, kanske testar add-ons:en nångång om jag orkar

Visa signatur

E8200@3,3ghz |G.Skill F2-8000CL5 2x2gb |Gigabyte EP35-DS3| XFX HD5770| Samsung F3 500gb| Seagate 7200.7 200gb |Antec Sonata 1|

Permalänk
Medlem

Kan ni inte motivera med lite bilder :D, blir mycket roligare så

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk

Outcast var det första jag tänkte på när jag läste subject men sen nämned någon Last Ninja 3 på C64...det är fan tight mellan dessa två men jag tror nog att LN3 vinner. Ett av de (om inte DET) absolut snyggaste spelet till C64 någonsin.

Tänker inte leta upp något screenshot eftersom det antagligen skulle få en att tänka "hur i helsike kunda man tycka att det där var snyggt?"...vill kunna fortsätta tycka att allt var mycket bättre förr

Permalänk
Medlem

Metal Gear Solid till PSX var enligt mig det snyggaste spelet när jag körde det. Kan inte direkt säga att det är snyggt idag, men fint var då iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Metal Gear Solid till PSX var enligt mig det snyggaste spelet när jag körde det. Kan inte direkt säga att det är snyggt idag, men fint var då iaf.

http://www.ilmac.net/immagini/recensioni/programmi/virtualgam...

Jadu, det minns man, redigt snyygt tyckte jag och mina kompisar det var när man lirade det hemma på playstationet.

Edit: Gillade ninjan som kommer strax efter den bilden...

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

HomeWorld var jävligt snyggt när det kom. Är fortfarande snyggt.

Bilderna gör inte spelet rättvisa. När man ser allt i action är det en helt annan sak.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Giants utan tvekan. Det ser ju fortfarande grymmt snyggt ut, trots att det är gammalt.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa

http://www.ilmac.net/immagini/recensioni/programmi/virtualgam...

Snyggt spel ja jag streckspelade det i 14 timmar tills jag varvat det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Outcast nuf said

http://www.adventurecollective.com/screenshots/talanzaar05.jp...

Outcast måste vara det spel som fått en att sitta kvar längst framför datorn. Det var så förbannat grymt och snyggt, synd att man inte får någon uppföljare eller mod så man kan köra det i riktig 3D med högre detaljnivå och upplösning.

Visa signatur

X2 3800+ A64 Manchester (10*240, 2400 mhz 1.55v), MSI K8N NEO 2 Platinum, 2048 mb Corsair TwinX 3200C2 (2.5-3-3-8, 200 mhz, 2.75v), AIW X800XT (544/544), 74 gb Raptor, 250 Seagate, Tagan 480w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shino_san
Snyggt spel ja jag streckspelade det i 14 timmar tills jag varvat det

Hihi.. klarade det på 13 timmar när jag var drygt 10 år gammal =).

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk
Medlem

Alla här måste hålla med om att Gran Turismo till PSX var riktigt snyggt när det kom ut...
När det kom ut så ville man bara kolla på replay om och om igen...
Och sen när PS2 var ganska nytt så kom Gran Turismo 3... och DE var JÄVLIGT snyggt när det kom ut...
När det kom ut... vad säger jag?? Det är fortfarande snyggt!

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Loom jävligt snyggt på den tiden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wushu
Hihi.. klarade det på 13 timmar när jag var drygt 10 år gammal =).

hm jag var öhm..11 dumma dej

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karim
Loom jävligt snyggt på den tiden.

WORD! EGA-versionen av Loom var (och är) magi helt enkelt! Hur kan man göra ett så snyggt och mysigt spel med så få färger!?

Visa signatur

"But there's probably no better form of government than a good despot."
-- George Lucas

Permalänk
Medlem

Minns att jag tyckte att Prince of Persia hade en riktigt realistisk grafik

Annars Donkey Kong Country till snes som någon tidigare nämnde.

Visa signatur

peace

Permalänk

Day of the Tentacle.

Gjorde mig till spelbög.

Permalänk
Hedersmedlem

Som tidigare sagt: Unreal, Outcast och Giants.

Dock vill jag påstå att Unreal var ett otroligt roligt singleplayerspel. Jag lyckades faktiskt komma igenom hela

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem

Unreal såklart!

Tyckte även att diablo 1 var grymt snyggt när det kom 97.

Visa signatur

Tillbaka med övrigt!
Athlon 64 X2 3800+, Powercolor x800gt 256mb @ 531/570, 1024 Ram. 3dMark 05: 4014p, 3dMark 03: 9212p, 3dMark01: 19820p

Permalänk
Medlem

unreal tournament - otroligt snyggt! man hade aldrig sett något liknande förut!
doom1 - det första spelet jag lirade som hade 3d grafik (inte allt)
quake1 - var snyggare än doom1 och hade detaljer, rum åvanpå varran osv.
quake2 - hade riktigt snygga 3d gubbar! och otroligt läskiga strogg's
quake3 - helt otroligt spel vars motor troligtvis är tidernas bästa! använda än idag
doom3 - tappade hakan när jag såg det! var MYCKET MYCKET snyggare än vad jag har hoppats på och sett på bilderna. trots att jag spelade på en kompis geforce4 med medium kvalité. dynamiskt ljus nästan överallt! förstår fortfarande inte hur ett geforce4 kan klara av skuggorna.
ground control 2: operation exodus - samma sak här. tappade hakan när jag såg det! helt OTROLIGT snyggt. realtime shadows, översnygga effekter, pixelshader på vattnet osv! jag tycker detta spelet har minst 10x snyggare grafik än WOW har. och laggar hälften så mycke. hur kan man låta ett MMORPG ha sämre grafik än ett RTS?!
the elderscrolls 3: morrowind - oj oj oj jo oj! vilken detaljnivå! aldrig sett sån detaljnivå i något spel! inte ens idag. detta spel som har några år på nacken klår MÅNGA av dom spelen som kommer ut idag. det ÄNDA! som gör att spelet blir lite fulare är att gubbarna kan se lita konstiga ut vid vissa av lederna.
SplinterCell - fyfan! nog en av de snyggaste spelen än idag!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

blade runner också!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Medlem

Helt klart Myst.

Visa signatur

P4 HT 3.0GHz <-> 512Mb DDR <-> 200Gb HHD <-> Readeon 9800XT <-> 17"

Permalänk
Medlem

Outcast vinner på min sida...

men spelet innehöll för mycket buggar så jag klarade aldrig ut det =(.. Fastnade på en bugg när en som gav ut en sak inte svarade och inget hände (Man skulle följa en gubbe till en annan, Men så kom det vakter och han gick ner o gömde sig sen fastnade där) =(

Hade inga savefiler så det var kört

Permalänk
Medlem

Motorhead och Halflife

Permalänk
Medlem

har för mig att jag var lite småkär i grafiken i LBA2

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010