Tips på konstigt chassi (postlåda,portfölj mm)

Permalänk

Tips på konstigt chassi (postlåda,portfölj mm)

Ja som frågan lyder ovan så letar jag eftern någon konstigt att sätta en dator i. Jag ska kunna flytta den ganska lätt eftersom jag lanar endel.

Tacksam för svar

//RaGnaR

Permalänk
Medlem

Varför inte en resväska med hjul? plattskärm fäst i locket, sedan datorn, med tangentbordet liggande ovanpå. osv osv

Permalänk
Medlem

Haha, da3daluz förslag var så grymt Fast skärmen skulle nog vara bättre o ha för sig.

Permalänk
Medlem

En sånn grön soptunna.. (Fulltower:D)

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem

Gör en "iPc" av en valigskärm med utplockat tjafs och tftskärm med dator i istället

Visa signatur

http://www.dynten.se - Mördarfårens hemvist

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggge
En sånn grön soptunna.. (Fulltower:D)

hehe nice.. annars hade en kompakt röd batteri "hålken" varit nice

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem

Bygg in en dator i frysen. Bra kylning

Visa signatur

CITERA MIG FÖR SVAR! [maskin] Macbook - 2Ghz CoreDuo, 1280Mb, 60Gb[/maskin]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pho
Bygg in en dator i frysen. Bra kylning

Suckar..

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk

Kom inte och säg att detta inte är udda, förflyttning av den udda burken kombineras med motion och styrketräning, kan det bli bättre?

På kabeltrumman vevar man på lämplig mängd nätverkskabel för nödsituationer.

Visa signatur

Asus Z390-F Strix | i9 9900K | 64GB Corsair 3200Mhz | MSI GTX 1080 Seahawk EKWB

Permalänk
Medlem

Limma ihop DVD-fodralen ur filmsamlingen och urholka så datorhårdvaran får plats. Stealthad.

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk

Ta nå gammal electrolux eller Volta å modda in datorn i dammsugaren!!

Å sen vill vi se BILDER!!!!

Visa signatur

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups. (Titta bara på riksdagen!)
It Could Be that the Purpose of Your Life Is Only to Serve as a Warning to Others.

Permalänk

Vi hade planer på att köpa in en lite maffig och stor radiostyrd långtradare med släp (Leksak that is). Och mosa in datorn i själva släpet. Krångligt att sätta samman men UJ UJ UJ va mäktigt det hade varit att komma "körandes" in i lan-lokalen med den och parkera den snyggt vid bordet...

Visa signatur

Går allt hur bra som helst beror det oftast på att man har missat någonting...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decepticon
Vi hade planer på att köpa in en lite maffig och stor radiostyrd långtradare med släp (Leksak that is). Och mosa in datorn i själva släpet. Krångligt att sätta samman men UJ UJ UJ va mäktigt det hade varit att komma "körandes" in i lan-lokalen med den och parkera den snyggt vid bordet...

Hehe de skulle vara grymt!

Visa signatur

Game | Northwood P4 2.0 | XFX Geforce 6600Gt | 2st 256mb Cruical | 80gb+80gb extern | and a smile :)
HTPC | P3 1.0 | 256mb Cruical | 20gb | Wireless | Meedio

Permalänk
Medlem

Självklart ska man ha en dator i köket så man kan ju bygga in den i mikron. Å andra sidan blir det svårt att laga till den smaskiga "lan maten"

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk

Ja jätte bra förslag. Men saken är ju att jag vill kunna flytta datorn lite så en frysbox är nog inte att föredra då

Jag har tänkt på en portfölj, postlåda, batteri-återvinningsbox. Men vet ej. Kanske finns något mer ovanligt där ute?

Permalänk

Låg faktiskt och tänkte på min gamla dvd-spelare till tv´n igår om den inte skulle göra sig fin som en dator istället. Att montera väck allt och kanske istallera något fujitsu (Lågprofilsdator) i den i stället... Allt går juh.. Varför inte göra om en gammal verktygslåda kanske? Eller som någon ovanstående sa:En gammal dammsugare? Det man skall tänka på är juh att det inte får väga hur mycket som helst i grundstommen. Men att montera in den i en dammsugare gör juh dels att det går på hjul, Bevara den inbyggda babelvindan så man slipper skarvsladd när man skall plugga in den och i stället för dammsugarslang monteras en fläkt även där förutom i det ordinarie utblåset på dammsugaren. Man kan juh bevara slangen till dammsugaren för syns skull men det rekomenderas att korta ner den en aning, och kanske (NU JÄ*LAR SKALL JAG BYGGA DATOR AV DAMMSUGARE! IDEERNE BARA SPRUDLAR!) munstycket på dammsugaren kan vara anslutningar istället.. bara fräsa in i metallen undertill. Rock on säger jag bara..

Visa signatur

Går allt hur bra som helst beror det oftast på att man har missat någonting...

Permalänk

Haha. ja det vore jävligt coolt. Men jag är inte övertygad än

Permalänk

En Mini-ITX innuti en bibel (man killer ut sidorna på samma sätt som spioner gör, så man får ett tomt utrymme på insidan) vore jävligt ballt. Om man är sån där ateistfanatiker, då kan man ta en annan bok.

EDIT: Nano-ITX, ännu mindre.

Permalänk

Bra exempel men tror inte det är något för mig.

Permalänk

Använd ett gammalt mjölkpaket eller nått

Något litet kanske, men kanske en stor juice förpackning, en 2liters bravo kanske kan räcka för en mini mini dator ^^

Permalänk

Haha. Ja, men jag ska kunna ha ett vanligt moderkort och en vanlig atx. Så själva lådan måste vara minst 20 cm bred eftersom jag vill ha ett liggandes moderkort (kom jag att tänka på nu).

Man borde väl kunna göra så att atxen, hårddisken och dvd-romen ligger längst ner sen kan man väll bygga upp moderkortet så det ligger över alla de andra kompinenterna? Då blir ju inte bygget så stort? kanske en 25-30 cm hög?

Vad tror ni om det?

ps. Problemet är bara att fixa något så detta passar. Eller det bästa är kanske att fixa en egen burk. (gå till plåtslagaren och ge han lite mått mm)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decepticon
Vi hade planer på att köpa in en lite maffig och stor radiostyrd långtradare med släp (Leksak that is). Och mosa in datorn i själva släpet. Krångligt att sätta samman men UJ UJ UJ va mäktigt det hade varit att komma "körandes" in i lan-lokalen med den och parkera den snyggt vid bordet...

http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=62978

Visa signatur

RHCE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slisk
http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=62978

Haha, så skön!

Permalänk

klockren lastbil!! fatta repekt att köra in en sån på lanet^^

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

Ja. den var klockren. Kan man köra den med?

Permalänk

ja läs hela tråden..^^

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaGnaR_RattmuFF
Haha. Ja, men jag ska kunna ha ett vanligt moderkort och en vanlig atx. Så själva lådan måste vara minst 20 cm bred eftersom jag vill ha ett liggandes moderkort (kom jag att tänka på nu).

Man borde väl kunna göra så att atxen, hårddisken och dvd-romen ligger längst ner sen kan man väll bygga upp moderkortet så det ligger över alla de andra kompinenterna? Då blir ju inte bygget så stort? kanske en 25-30 cm hög?

Vad tror ni om det?

ps. Problemet är bara att fixa något så detta passar. Eller det bästa är kanske att fixa en egen burk. (gå till plåtslagaren och ge han lite mått mm)

En stor pizza kartong?

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem

En sån här kankse?
http://protoboards.theshoppe.com/images/bomber.j
Fast var får man tag på en sån?

Eller kankse den här?
http://24.17.121.14/JDR2000/jdr2000.jpg
Vore coolt.

Ett sista förslag.
http://www.xeni.net/images/bb/cellphonebrick.jpg

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk

Ochilloskåper (stavning) Var coolt. Där har man ju redan 3 fläktkontrolle på köpet :P. Men var skulle man kunna få tag i en sådan då? De kostar ju flera tusen nya

Sen där displayen är sätter man en lite lcd skärm

Permalänk
Medlem

Yeah! Vette fan var man får tag på ett sånt ebay kankse? hehe..

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200