Permalänk

Är skärmen bra?

Funderar på att köpa ny skärm, och det jag har att välja på är antingen en
ACER 1951MS (8ms, 19", TFT) för ca 2000 SEK, (Hem-PC),
eller
ngn. 19" CRT skärm för ca 2000 SEK.

Är det någon som har en eller har testat en 1951MS? Jag hittar inga recensioner någonstans ... Eller är det någon som har en annan skärm i samma serie typ? Det jag behöver veta är om bildkvalitèn är bra, och om skärmen är bra i spel där det krävs mycket fps och låg latency.

Permalänk
Medlem

tror nog inte du kommer hitta nåt annat bättre med 8ms responstid för 2000

edit:
hittade ett gäng referenser, om det nu verkligen är denna skärmen så kostar den mellan 3700-4000, den verkar vara grymt bra för 2papp!

http://buggy.no-ip.com/sok.php?f%5B%5D=Alla&k%5B%5D=Alla&n=10...

Permalänk

Jo jag vet att priset är bra, det blir 2000 SEK eftersom jag köper den som Hem-PC via mitt jobb vilket innebär ca halva priset mot var den skulle kosta :), men det jag skulle vilja veta är om den är bra.

Permalänk
Medlem

Jag har 17tums motsvarigheten till den skärmen. Mycket snygg design, och färgerna är helt klart bland det bästa jag sett när man kör med DVI. Min kompis har en riktigt dyr och fin 21 tums CRT, och han erkände att min Acer var klart skarpare och hade bättre färgåtergivning. Funkar utmärkt till spel och allt annat jag använder den till.

Min skärm har dock på senare tid börjat stänga av sig med jämna mellanrum, men är inte 100% säker på att det är själva skärmen som spökar...

Visa signatur

CDON Thor Mode v.2
I7 3770K
16 Gb ram, 120 Gb SSD, 2 Tb HDD
EVGA GTX 780 SC ACX

Permalänk

Ok, tack,
man har ju hört att en del 8ms skärmar varit rätt dåliga, men då verkar denna helt ok.