Permalänk
Medlem

Så vilken mus är det som gäller nu?

Scollen på min mx500 har börjat ge upp nu och behöver en ny mus. Men vilken?

Skall spelas spel med den, har en func musmatta, skall ha två tumknappar (Är högerhänt.), skall ej vara trådlös, helst en knapp på höger sida också. Sen får det gärna sitta tre stora fina knappar ovanpå samt ett scrollhjul, min mx500 har en massa jättepyttesuperminiskitknappar ovanpå som är helt värdelösa och som man klarar sig utan...

Är det mx518 som är bästa alternativet? Skall inte ha någon usel steglös scroll, vilken otroligt dålig idé föresten.

Permalänk
Medlem

MX518 funkar väl men jag skulle rekommendera Logitech G5, mycket bra spelmus, kostar iofs upp till 200 mer än 518 men är värda dom hundralapparna. Iofs har den inte två tumknappar men jag kan samtidigt inte se varför man måste ha två tumknappar, kan inte se en direkt användning för så många knappar på musen. Samtidigt kan jag inte förstå folk som använder dom som framåt och bakåt i webbläsare när det finns underbara mouse gestures.

Permalänk
Medlem

Har bara 518 för färgen så det matchar resten av systemet, vill bara ha en bekväm mus och de extra knapparna man fäster sig vid surfning. Prestanda skiter jag i, kör ändå på 400 dpi och har inte behov av mera, varken i spel eller annat.

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laaf
Prestanda skiter jag i, kör ändå på 400 dpi och har inte behov av mera, varken i spel eller annat.

518 är trevlig. Jag kör 1600 dpi i 1280x1024, vilket innebär 2 cm för att korsa skärmen!

Permalänk
Medlem

MS intellimouse 4.0 for teh win!

Permalänk
Medlem

Razer Copperhead!

Permalänk

Jag hittade en liten mus på väg hem från skolan idag. Den var sååå söt!

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]

Permalänk
Medlem

Copperhead

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Medlem

se min sign..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Copperhead

Visa signatur

*****PS:...all stavknas från c2c e © skyddat ;)*****
>---------------------(3DMark)--------------------<
{03-64.620p}-{06-16.890p}{Vantage-10.103p}
-->("Profil", för HårdVara info.Gammal info,ej uppdaterad!)

Permalänk
Medlem

Vill du ha ett billigare alternativ till Copperhead så rekomenderar jag Razer Diamondback, jag använder en sån och den fungerar riktigt bra.

Visa signatur

Noll poäng är bättre än inga alls.

Permalänk
Testpilot

Har en MX1000 jag, gillar den mycket. skönt att slippa sladd
Har laserdiod istället för vanligt, ska vara bättre men jag vet inte riktigt

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Jag har min mx518 o den funkar bra
Har hört från andra forum och trådar att Copperhead och g5 skulle "sacka efter". Vilket låter lite lustigt då den ska ha 400 dpi mer än mx518:P Kanske har dom fått måndags-ex...
Jag rekomenderar mx518 då den e billigare en g5 och copperhead

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av da3daluz
MS intellimouse 4.0 for teh win!

Jag är nöjd med själva layout'en osv på min MS 4.0. Men skulle aldrig köpa den igen efter att jag haft stora problem med den.

Efter 4 månader började vänster knappen "glappa" och ca 4 av 10 klick fungerade inte. Otroligt störande! särskilt när man surfar osv i windows.

Sen gick det väldigt trögt att få ut en ny mus på garantin... tog flera veckor. När man väl fick ut en ny MS 4.0 var man såklart glad och nöjd. Men efter 1-2 månader började vänsterknappen på den nya också krångla! Och nu fungerar den fruktansvärt dåligt efter knappt ett år. Man måste klicka väldigt hårt, och ca 6 av 10 klick fungerar inte. En mus för 500:- borde hålla längre :/

Nu ska jag köpa en ny mus, men nåt som är säkert är... det blir aldrig mer en Microsoftmus, och köper aldrig mer någon mus på Hardsoft i gävle.

Permalänk
Gäst

Inväntar med en stor spänning på denna > MX610 Laser Cordless Mouse

Försändelsen gick iväg idag och troligtvis så landar denna imorgon på posten.
Annars så ligger MX1000 i näven.

Permalänk
Medlem

mighty mouse kanske? den är söt

logitech g5 är bra, men väldigt dyr. i mellanskiktet finner vi microsoft lasermouse 6000, har bestält två sådanna själv

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här