World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup

Svara på PM! Jag vill veta vad det är för font du kör

</spam>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Nu är den klar:

http://media.putfile.com/TheWoWinthePark46

Är beredd att ta kritik från folk utan dålig humor

För mycket tid när ingenting vettigt hände, men det som hände var roligt (backstab/fear osv).

Visa signatur

hmm

Permalänk

Jag får inte upp mina gubbar på testservern, de kommer inte upp när jag kommer in på EU Test Realm (PVP)

Och med nurfed UI så kastar min Shaman Lightning SHield automatiskt, detta är väldigt störande, hur avaktiveerar jag det?

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikholmgren
Jag får inte upp mina gubbar på testservern, de kommer inte upp när jag kommer in på EU Test Realm (PVP)

Och med nurfed UI så kastar min Shaman Lightning SHield automatiskt, detta är väldigt störande, hur avaktiveerar jag det?

Tror de körde en wipe på test-realmen nån dag sedan, du får logga in på hemsidan och skapa nya gubbar.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teetow

</spam>

Tanka ner Insomniax. Det hittar du här: http://www.curse-gaming.com/mod.php?addid=297

Kopiera FrameXML mappen och lägg den under interface i din Wow mapp.

Gå in i Addons mappen i Insomniax och kopiera Insomniax_Core till din egen addons mapp och sen så har du en annan font (den Downup har).

Permalänk

vart kan jag läsa om hur jag ska gå tillväga för att klara BWL, MC, och Onyxia questen?

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

men vad heter questen osv ?

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
men vad heter questen osv ?

För horde och för alliance. Onyxia preq.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

ska jag köpa

http://www.thottbot.org/?i=5241

för 130g?

snabbt svar uppskattas, han väntar i orgrimmar (:

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
ska jag köpa

för 130g?

inte om du är daggerrogue. Jag köpte mitt för 140g.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anden88
inte om du är daggerrogue. Jag köpte mitt för 140g.

har speccat till svärd så (:, jag köper tack

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

ska jag köpa

för 130g?

De brukar gå för runt 100g när jag sett dem uppe på AH så 130g kanske inte är så blodigt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
För horde och för alliance. Onyxia preq.

vad ska jag söka efter på allkahazam för att få MC och BWL questen?

Visa signatur

Permalänk

Attunement och BWL har jag ingen aning om.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

vad ska jag söka efter på allkahazam för att få MC och BWL questen?

MC = http://wow.allakhazam.com/db/quest.html?wquest=7487
Ta Questen från NE alven som du ser vid lavan på vägen till BRD. Gå in i BRD och kör fram tills du dödat de 7 dvärgarna som vaktar kistan. när dörren öppnas springer du ner för en trappa, öppna dörren till höger i trappan och döda av Fire snubbarna på bron. på andra sidan ser du ingången till MC, men precis innan ser du en Vain, det är coren du skall plocka och ge Alven. när du gjort det kan du gå in i MC genom att hoppa genom fönstret brevid Alven.

Förklaring på Engelska:
Okay, in order to get to the Core Fragment, you need the Shadowforge Key, which is available in BRD. Look here for more info: http://wow.allakhazam.com/db/quest.html?wquest=3801

Enter the BRD instance, open the gate on your left, then the gate on your right and then the door on your left. When you enter the door, straight across the room you should see the Shadowforge lock. Unlock this and head upstairs.

On the second floor, head left down the hallway. Follow this path all the way (this is a long path, but there is only one way to go) to the Grim Guzzler, the neutral NPC bar area. You need to open the door in the back of the bar. You can do this by either starting a bar fight (purchase Dark Iron Ale from the bartender and then use it on the patrons to start a fight), or do Mistress Nagmara's quest "The Love Potion" and talk to her (http://wow.allakhazam.com/db/mob.html?wmob=9502). If you start a fight, the golem, Phalanx, should bust open the door. Although for some reason he doesn't always seem to do this, unfortunately.

Head through the bar and outside. Once outside take the stairs to the left and down to Ambassador Flamelash. Fight him, then go through his room to the next room. You need to talk to the Dwarf spirit Doom'rel and then beat him and his six other spirit friends. (Incidentally, before the fight in this room you can learn how to smelt Dark Iron from Gloom'rel if you have 2 Star Rubies, 10 Truesilver Bars, and 20 Gold Bars).

Head out of that room and take a right. There will be a stone bridge with two groups of Fire elementals on it. Fight both of them and head over the bridge. You should be right in front of the entrance to the Molten Core instance. The core fragment can be obtained from a stalagmite that is to the left of the entrance.

BWL = Du skall döda vakten vid orben som du ser när du kommer upp till UBRS, du springer vänster istället för höger och dödar allt där. Du lootar honom och får någonting. Sen gör du UBRS. När du dödat Drakkishta klickar du på Orben bakom honom.
Nu kan du gå in i BWL genom att klicka på Orben vid vakten som du dödade först.
(Är lite osäker här, det gick så snabbt att fixa)

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teetow

</spam>

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slothy

Tanka ner Insomniax. Det hittar du här: http://www.curse-gaming.com/mod.php?addid=297

Kopiera FrameXML mappen och lägg den under interface i din Wow mapp.

Gå in i Addons mappen i Insomniax och kopiera Insomniax_Core till din egen addons mapp och sen så har du en annan font (den Downup har).

Som han sa.

Ta ut FrameXML mappen och kopiera över den FrameXL som redan finns :>

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
MC = http://wow.allakhazam.com/db/quest.html?wquest=7487
Ta Questen från NE alven som du ser vid lavan på vägen till BRD. Gå in i BRD och kör fram tills du dödat de 7 dvärgarna som vaktar kistan. när dörren öppnas springer du ner för en trappa, öppna dörren till höger i trappan och döda av Fire snubbarna på bron. på andra sidan ser du ingången till MC, men precis innan ser du en Vain, det är coren du skall plocka och ge Alven. när du gjort det kan du gå in i MC genom att hoppa genom fönstret brevid Alven.

Förklaring på Engelska:
Okay, in order to get to the Core Fragment, you need the Shadowforge Key, which is available in BRD. Look here for more info: http://wow.allakhazam.com/db/quest.html?wquest=3801

Enter the BRD instance, open the gate on your left, then the gate on your right and then the door on your left. When you enter the door, straight across the room you should see the Shadowforge lock. Unlock this and head upstairs.

On the second floor, head left down the hallway. Follow this path all the way (this is a long path, but there is only one way to go) to the Grim Guzzler, the neutral NPC bar area. You need to open the door in the back of the bar. You can do this by either starting a bar fight (purchase Dark Iron Ale from the bartender and then use it on the patrons to start a fight), or do Mistress Nagmara's quest "The Love Potion" and talk to her (http://wow.allakhazam.com/db/mob.html?wmob=9502). If you start a fight, the golem, Phalanx, should bust open the door. Although for some reason he doesn't always seem to do this, unfortunately.

Head through the bar and outside. Once outside take the stairs to the left and down to Ambassador Flamelash. Fight him, then go through his room to the next room. You need to talk to the Dwarf spirit Doom'rel and then beat him and his six other spirit friends. (Incidentally, before the fight in this room you can learn how to smelt Dark Iron from Gloom'rel if you have 2 Star Rubies, 10 Truesilver Bars, and 20 Gold Bars).

Head out of that room and take a right. There will be a stone bridge with two groups of Fire elementals on it. Fight both of them and head over the bridge. You should be right in front of the entrance to the Molten Core instance. The core fragment can be obtained from a stalagmite that is to the left of the entrance.

BWL = Du skall döda vakten vid orben som du ser när du kommer upp till UBRS, du springer vänster istället för höger och dödar allt där. Du lootar honom och får någonting. Sen gör du UBRS. När du dödat Drakkishta klickar du på Orben bakom honom.
Nu kan du gå in i BWL genom att klicka på Orben vid vakten som du dödade först.
(Är lite osäker här, det gick så snabbt att fixa)

okej tack. Ska titta till saken

Nu en ny fråga, Ska man ha daggers eller swords? eller båda? Spelar som rogue.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

okej tack. Ska titta till saken

Nu en ny fråga, Ska man ha daggers eller swords? eller båda? Spelar som rogue.

beror på hur du vill spela, jag körde daggers länge, men har nu speccat om för att jag tycker Svärd är mycket skönare då att mina Eviscerate gör mycket mer skada, men vill du backstaba/ambusha, etc kör daggers

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är tillbaka på min 60 shaman nu på Burning Blade..
Men var i helvete ska jag gå för att få ett skönt 1h vapen?

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

beror på hur du vill spela, jag körde daggers länge, men har nu speccat om för att jag tycker Svärd är mycket skönare då att mina Eviscerate gör mycket mer skada, men vill du backstaba/ambusha, etc kör daggers

Eviscerate
Finishing move that causes damage per combo point:
1 point : 216-312 damage
2 points: 384-480 damage
3 points: 552-648 damage
4 points: 720-816 damage
5 points: 888-984 damage

Alltså har vapnen ingen betydelse.

Permalänk
Medlem
Citat:

Igentligen gör inte evis mera skada.

Om du nu inte har aggression. Men jag kan göra samma Evis med en Worn Dagger (1-2dmg 0.9dps) som Gutgore rippern. Men detta ska ändras i 1.8 som tur är :P.. tror jag det var ^^

Någon som vet ett UI som fixar till en bättre playerframe?.. Alltså mindre. Utan massa onödiga stora iconer på spelaren

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av janne
Eviscerate
Finishing move that causes damage per combo point:
1 point : 216-312 damage
2 points: 384-480 damage
3 points: 552-648 damage
4 points: 720-816 damage
5 points: 888-984 damage

Alltså har vapnen ingen betydelse.

hrm,, tycker iaf att jag gör betydligt mycket mer skada med svärd

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Igentligen gör inte evis mera skada.

Om du nu inte har aggression. Men jag kan göra samma Evis med en Worn Dagger (1-2dmg 0.9dps) som Gutgore rippern. Men detta ska ändras i 1.8 som tur är :P.. tror jag det var ^^

nop det skall det inte =).
enda skillnaden i 1.8 är att alla vapen skall få standardiserade attackpower värden pålagda istället för den hastighetsberoende beräkningen som sker idag.

summan av kardemumman: idag är en dagger som har 2.0 speed och 100 maxdmg bättre än en med 1.6 speed och 100 maxdamage för SS, backstab, ambush. i patchen kommer de att vara likvärdiga. dock väljs ju den emd 1.6 speed före då den har högre dps med. idag väljer många "sämre" daggers för att de är långsamma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingulf
nop det skall det inte =).
enda skillnaden i 1.8 är att alla vapen skall få standardiserade attackpower värden pålagda istället för den hastighetsberoende beräkningen som sker idag.

summan av kardemumman: idag är en dagger som har 2.0 speed och 100 maxdmg bättre än en med 1.6 speed och 100 maxdamage för SS, backstab, ambush. i patchen kommer de att vara likvärdiga. dock väljs ju den emd 1.6 speed före då den har högre dps med. idag väljer många "sämre" daggers för att de är långsamma.

Mjo men skillnaden kommer inte bli så stor. Arcanite Reaper kommer ju t ex fortfarande göra mer skada i Mortal Strike än t ex Barbarous Blade. Men visst blir det en skillnad, om än liten.

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Citat:

backstab och ambush är bra om man bara vill hålla på och smyga, men inte direkt nödvändiga. Tror jag kör på svärd

Kan du tipsa om vad det finns för bra svärd då? Har ett just nu som är bra, dock har jag glömt namnet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
Mjo men skillnaden kommer inte bli så stor. Arcanite Reaper kommer ju t ex fortfarande göra mer skada i Mortal Strike än t ex Barbarous Blade. Men visst blir det en skillnad, om än liten.

anledningen till att blizzard har gjort ändringen är väl framförallt att vid extremt hög attackpower 1000+ så är en arcanite reaper bättre än en spinal reaper (det samma gäller barmans shanker vs perditions blade). detta pga slöa vapen får mer attackpower pålagt per slag -> arcanite reaper äger =D (1.7 iaf )

Permalänk
Medlem
Citat:

http://warcraftmovies.com/movieview.php?id=7558

Så jävla bra:D

Bästa wow filmen hitills!

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

http://warcraftmovies.com/movieview.php?id=7558

Så jävla bra:D

ahaha så jävla klockren

ravager power ;P

Visa signatur