Permalänk
Avstängd

Jag köpte min Xbox för att jag tror inte att man slänger in en 250GB HDD i 360:an, sen var det inte mina pengar precis heller.

Korta versionen = fick pengar till en tv och det blev en del över då vi inte ville ha en widescreen (köpte en vanlig som ställer om sig till wide vid behov och inte bara en format)..

Sen varför köpa något direkt när det kommer ut?
Bästa spelen kommer ju inte ut samtidigt, när jag köpte min PS2:a så fanns det bara runt 20 spel att välja på, gillade igen av dom

Så nu är Xbox gammal och spelen finns ute samt lägre pris

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

föredrar ps2, ogillar kexboxens handkontroller skarpt.

edit: bomber3, har du flyttat till kolsva? var du inte köpingspåg förrut?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mantus
Av just dom 2 skulle jag nog valt Ps2 har aldrig riktigt tyck om xbox känns för mycket Pc i den på något sätt.
Samt tål jag absolut inte utseendet på krysslådan.

För mycket PC ? Och på vilket sätt är det en negativ sak?

Sen personligen så struntar jag totalt i hur en konsol ser ut. Man ska ju inte stissa för brudarna med den precis Jag skulle köpa en 360 lr ps3 om dom så var Dildoformade!

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak

Sen personligen så struntar jag totalt i hur en konsol ser ut. Man ska ju inte stissa för brudarna med den precis Jag skulle köpa en 360 lr ps3 om dom så var Dildoformade!

Personligen bryr jag mig om utformningen då den är tänkt att stå i hyllan under TV:n och man tittar på den varje dag.
Sen görs ju inte saken bättre av att den är stor som ett mindre hus.

En xbox är en PC precis som en märkesdator är en PC.
Den har PC-delar och använder en nerskalad version av windows 2000 och directx.
Blir ju inte bättre av att man kan chippa den och använda den som en fullfjädrad HTPC vilket nog majoriteten av Xboxarna här på swec agerar som.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak

Om man redan har en hyffsad Pc så känns det lite onödigt att ha en till

Sen om jag inte vill ha en stor klump i tvbänken vill jag iaf att den ska ha lite stil för trivselns skull.

Men som sagt det är mina spekuleringar. Om du inte tycker som jag så varsogod

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
föredrar ps2, ogillar kexboxens handkontroller skarpt.

edit: bomber3, har du flyttat till kolsva? var du inte köpingspåg förrut?

Yep, men gillade inte köping.. själv har du flytt arboga ser jag, det gjorde jag med för tre år sedan, Brattberget arbogas slum (kvarter BIET)

OnT: Handkontrollen till Xbox är väldigt underlig, men sen är jag van med PS kontroller också så det kanske stör lite där.
Dock undviker jag med att "såga" Xboxen tillsvidare just därför.

Sen är Xbox konsollen lite väl stor och tung mot en PS2 med HDD och nätverksadapter, fick ryggskott och träningsverks liknande smärta i armen när jag konka på fanskapet i dryga 5km

Visa signatur

ATI TALIBAN.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig

Visst kanske man slipper chippa. Men XBMC är vida överlägset allt som finns till PS2, och en chippad xbox är mycket smidigare än att trassla med skivor till ps2. Och finns det ordentligt mycket mer emulatorer och annan homebrew-mjukvara till xbox än ps2.

Sen iofs...

Köpa PS2 Sätta i disk å FTP program / sätta i disken i PCN först å överföra ett 20tal spel å sen bara lira är jobbigt Skivor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Grafiken = Xbox (gillar inte utsmetat grafik)
Spelen = PS2 (smak sak)
Handkontroller = 50/50
Användningsområden = Xbox (emulator, Linux mm.)
Billigast chip = Xbox (montering bla bla)

Egna erfarenheter jag skriver om, äger ju 3st PS2 (första för 4 år sedan) samt en Xbox sen 6 dagar

Är en gammal gamer, 2st NES, 4st PS1, 1st PSone, commodore 64.. allt kvar

*host* luktar skryt *host*
hehe ta inte illa upp bara

edit: Har ett xbox, gillar de mer än PS2an jag har, den ligger bara i garderoben o skräpar
Skönare kontroller, bra DVDspelare (chipppat)

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

PS2 för min del, men mest för att jag ogillar Xboxen. Det är nåt medfött, tror jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Personligen bryr jag mig om utformningen då den är tänkt att stå i hyllan under TV:n och man tittar på den varje dag.

Blir ju inte bättre av att man kan chippa den och använda den som en fullfjädrad HTPC vilket nog majoriteten av Xboxarna här på swec agerar som.

Öhh, på vilket sätt blir INTE ett Xbox bättre när man chippar den och installerar XBMC?

Permalänk
Medlem

PS2, självklart

Den ända anledningen till att jag har kvar mitt xbox är Forza, men då är ju ändå GT4 hästlängder bättre... så får se hur länge jag har kvar krysslådan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Öhh, på vilket sätt blir INTE ett Xbox bättre när man chippar den och installerar XBMC?

För då ÄR det en PC...
Inte att det var dåligt bara att det är sista droppen som gör konsollen till en hårdvarulåst märkes-dator.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666

Då ogillar du alltså Gamecube för att den har en processor från en iMac? Och PS3 kommer du ju verkligen hata då RSX är ett grafikchip som kommer från pc-grafikkort och dom kommer sälja linux till den, precis somm vilken PC som helst. Sen är ju PS3 nästan lika stor som xbox.

Så fruktansvärt löjligt att ogilla xboxen för att den är lik en PC.
På vilket sätt blir den sämre av att den kanske nu har några rader kod från NT? Och på vilket sätt är det sämre att dom använder directx som är det som spelutvecklare är mest vana vid? Det innebär ju vara fördelar för utvecklare och konsumenter. Och hur sjutton kan dom extra funktionerna man får när man chippar vara negativa? Visst kanske du inte vill ha dom, men då är det bara låta bli att chippa.

Permalänk
Citat:

Då ogillar du alltså Gamecube för att den har en processor från en iMac? Och PS3 kommer du ju verkligen hata då RSX är ett grafikchip som kommer från pc-grafikkort och dom kommer sälja linux till den, precis somm vilken PC som helst. Sen är ju PS3 nästan lika stor som xbox.

Så fruktansvärt löjligt att ogilla xboxen för att den är lik en PC.
På vilket sätt blir den sämre av att den kanske nu har några rader kod från NT? Och på vilket sätt är det sämre att dom använder directx som är det som spelutvecklare är mest vana vid? Det innebär ju vara fördelar för utvecklare och konsumenter. Och hur sjutton kan dom extra funktionerna man får när man chippar vara negativa? Visst kanske du inte vill ha dom, men då är det bara låta bli att chippa.

Det enda som skiljer en xbox från att ha varit tillverkad av dell är moderkortet.
Tekniken är rakt igenom x86. Inte för att det är negativt iom att det är beprövat men jag har faktiskt redan en PC.
Gamecube har en specialgjord CPU. Iofs så har Xbox det också iom att det är en hybrid mellan celeron och P3 men xboxen går t.o.m. att uppgradera med värre CPU-direkt från handeln.
PS3 kommer jag köpa eftersom jag vill ha den främst som extra dator.
Jo, storleken på PS3 är ett problem för mig, men eftersom jag precis skrev så ska den aggera dator och därmed stå bredvid min bildskärm i hobbyrummet och inte i TV-rummet.

Xbox var ett smart drag av MS. Ta en PC och gör om den till en konsoll. Lite som gamla tidens C64 satsningar.

Xbox har flera bra spel men jag stör mig på att den är ful som stryk och när man poängterar att den inte är vacker och att den är tung som ett as så drar folk alltid upp Xboxens moddningsmöjligheter. Jag stör mig också på folk som vägrar erkänna att det är en PC under huven som att det skulle göra det sämre.

(Hade MS gjort som Sony med sin konsoll och gjort den mindre så hade den varit mer intressant. )

Visa signatur

Permalänk
Medlem

PS2.

+ Mycket bra spelutbud med spel från många olika genrer. Många riktigt bra spel.

Xbox: Rätt ut sagt riktigt dåligt spelutbud.

+ Sköna kontroller (iofs smaksak), dessutom finns USB-port, vilket möjliggör användning av både tangentbord, mus, och flera andra specialkontroller (tex mikrofoner och IR-sensorer).

Xbox: Endast deras egna USB-portar. Inget offeciellt stöd för tangentbord/mus. Dessutom ogillar iaf jag kontrollerna.

+ Stöd för både hårddisk och minneskort, vilket möjliggör att ladda spel mm från hårddisk OCH att lätt kunna flytta ens saves och scores till en annan maskin. Även offeciellt stöd för Linux finns.

Xbox: En orginalhårddisk medföljer iofs, men denna kan man inte ladda spel osv från. Dessutom kan man inte flytta med sig scores/saves utan att demontera hela maskinerna.

+ Stöd för nätverkskort vilket möjliggör onlinespelande och nätverksanvändning i Linux, samt överföring av spel/filer.

Xbox: Både medföljande NIC och bättre onlinestöd än PS2.

+ Fin design. Dessutom finns det en version som är väldigt liten och smidig.

Xbox: Rent ut sagt ful. Dessutom stor och tung.

Permalänk
Medlem
Citat:

Verkligen inte. XBMC på en xbox är så otroligt mycket smidigare och billigare än en HEPC. Bättre bildkvalitet än tv-ut också.

Tycker inte att det är bättre, sen saknar jag möjlighet att spela DVD-filmer från HD på xbox också då det inte klarar filer större än 4gb eller vad det är.

sen visst billigare är det men om man redan har dator, kopplad till TV bra bild osv då känns xbox och XBMC ganska onödigt om man bara är ute efter att sitta med XBMC å se film å lyssna på musik.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av enG
*host* luktar skryt *host*
hehe ta inte illa upp bara

edit: Har ett xbox, gillar de mer än PS2an jag har, den ligger bara i garderoben o skräpar
Skönare kontroller, bra DVDspelare (chipppat)

Yep, men mina PS2:or är kapput efter chip montering

Visa signatur

ATI TALIBAN.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Yep, men gillade inte köping.. själv har du flytt arboga ser jag, det gjorde jag med för tre år sedan, Brattberget arbogas slum (kvarter BIET)

haha jo ja flydde arboga pga. jobb i v-ås
slut på mitt offt.!

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Xbox.
Xboexen är bättre på att spela dvd och har riktigt surround-ljud.

vi får visst rätta till lite ..igen.

PS2 spelar DvD från början, XBox gör det med tillbehör för 300 kr. (ingen av dem är någon rolig DvD-spelare i vilket fall)

PS2 har digitalutgång för det nämnda surroundljudet, XBox får digital ut och därmed surround med en sladd för 300 kr. (klarar dock vanlig Dolby surround utan extra liksom PS2an gör, men hur kul och oväntat var det..?)

plz continue.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Gillar man att köpa tillbehör så?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
Gillar man att köpa tillbehör så?

Så har man massor av skoj oavsett vilken konsoll man väljer.
Dock har sony bättrat sig eftersom man slipper köpa sitt nätverkskort nuförtiden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur många PS2 slim får plats i en Xbox?

Sen säger jag bara MGS3. Det enbart räckte för att jag skulle köpa en...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
vi får visst rätta till lite ..igen.

PS2 spelar DvD från början, XBox gör det med tillbehör för 300 kr. (ingen av dem är någon rolig DvD-spelare i vilket fall)

PS2 har digitalutgång för det nämnda surroundljudet, XBox får digital ut och därmed surround med en sladd för 300 kr. (klarar dock vanlig Dolby surround utan extra liksom PS2an gör, men hur kul och oväntat var det..?)

plz continue.

http://webb.informatik.gu.se/~s03danee/skoj/owned-cat_jpg.jpg

Men PS2 spelar inte DVD med en rgb-kabel och därmed är den helt värdelös som dvd-spelare.
Och med surroundljudet formulerade jag mig nog lite olyckligt, menade självklart att man får 5-kanals ljud ur xboxen i spel medans man med ps2 får nöja sig med skräpigt pro logic.

Permalänk
Medlem

Fråga dig själv vad du vill ha ut av din console först.

Xboxs multiplayermöjlighet är överlägsen PS2. Medan PS2 har ett utbud av spel som fullkomligt krossar Xbox.

Vill du spela spel som Tekken, FF-serien, MGS-serien, GT-serien osv. Skaffa en PS2a.
Vill du intergrera med andra spelare över Internet skaffa Xbox. Xbox har ju som i andra trådar nämnt fördelen att vara mer av en multimediastation.

Det är upp till dig att komma fram till vad för upplevelse du söker och sedan välja den konsolen som motsvarar det. Att ställa en sådan öppen fråga som du gör leder bara till att en massa fan-boys ska argumentera för sin ps2a eller xbox.

Jag kan förövrigt säga att jag föredrar PS2, just för att den passar de spelupplevelser jag söker.

Tack och hej

Visa signatur

Antec Sonata, Antec 380W | A64 3000+@2200mhz, Zalman CNPS7000B-AlCu | MSI K8N NEO-FSR 250Gb Nforce3 | 1024 Corsair Value PC3200 2.5-3-3-8
| Galaxy Glacier 6800 GT 420/1130mhz | Hitachi Deathstar 160GB SATA | 19" Compaq

Permalänk
Avstängd

ps2 helt klart. jag kanske tillhör en minoritet här på forumet men jag köper konsoler för att spela spel och då är ps2 utan tvekan bäst.

även om xbox har en del guldklimpar.

Permalänk
Medlem

nej jag tror nog dom fleta köper konsol för att spela spel och inte sitta på forum och skriva en massa teknisk drabbel om sin konsol

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

orka vara fanboy, jag har båda två. Xboxen är enligt mig närmre hjärtat för det finns bra spel till den och många andra möjligheter. Ps2 så köpte jag för att kunna lira tekken, ff serien och så snart börja på med MGS. Så jag orkar inte på det sättet typ argumentera och säga att en av dom är dåliga. Båda två är bra på sitt sätt.

Visa signatur

Nördig utrustning