Permalänk
Medlem

Köra GFX i PCI-E Slot nr2?

Hej!

Tänkte bara höra med er om det är möjligt att köra sitt grafikkort utan problem/prestandaförlust i den andra PCI-E sloten på SLI-moderkort? Eftersom det hade varit mycket smidigt så man kan byta ut den äckliga lilla nordbryggefläkten isf.

Tack tja

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Testa vetja!!!
Rent teoretiskt borde det inte vara några problem men det är frågan om moderkortet stöder det...

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Ja det fungerar fint, men det blir ju bara 8-lanes.

Permalänk

Hörde nånstans att en kille gjort likadant, fick ~50p mindre i 3d05, ska nog sätta mitt grafee i 2a slotten oxå. (måste man jumpra om till sli då eller?, ska ju bara köra med ett grafikkort. )

Visa signatur

Dfi LP Ultra-d - A64 3200+ LBBWE 0529 APAW - 512 Twinmos Speed - Hitachi DS 160Gb - C3D x800 gto@16p@ 550/520 - Hiper 480W type-R

Permalänk
Medlem

tack för svaren! Jag bara kom att tänka på det eftersom jag sitter och väljer på om jag ska köpa ett DFI-kort eller typ Abit KN8-SLI som har passiv kylning redan. Som jag har förstått det är DFI schysta och passiv kylning är ganska viktigt för mig.

Fortsätt gärna kommentera om det finns fler själar där ute med erfarenhet av detta!

Angående det med 8 lanes.. (8x?) det har väl ingen direkt inverkan på mitt 7800GTX?

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
tack för svaren! Jag bara kom att tänka på det eftersom jag sitter och väljer på om jag ska köpa ett DFI-kort eller typ Abit KN8-SLI som har passiv kylning redan. Som jag har förstått det är DFI schysta och passiv kylning är ganska viktigt för mig.

Fortsätt gärna kommentera om det finns fler själar där ute med erfarenhet av detta!

Angående det med 8 lanes.. (8x?) det har väl ingen direkt inverkan på mitt 7800GTX?

Prestandaförlusten är en piss i Mississippi! Har själv gjort så på brorsans DFI kort, passivkylning + graffet i den undre porten och det fungerar fin fint.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

Faktiskt så är det ju en 8x port till första platsen också
SLI på nuvarande moderkort har ju delat upp en 16x plats till 2 st 8x.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

tack för alla svar..

såg dock att komplett inte hade något DFI hemma och jag är lite i tidsbrist och vill helst beställa allt från ett ställe. ;P så det blev ett Abit KN8-SLI istället.. får hoppas det pallar 250FSB iaf, annars får man byta igen sen.

Men tråden kanske hjälper annat folk iaf:)

Tjo!

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Faktiskt så är det ju en 8x port till första platsen också
SLI på nuvarande moderkort har ju delat upp en 16x plats till 2 st 8x.

När du kör SLI så är det 8x till första porten ja, annars är det 16x till första porten. Fast det kanske inte var det du menade?

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800