Hjälp!! Jag kan inte installera nero 7.0.1.4

Permalänk
Medlem

Hjälp!! Jag kan inte installera nero 7.0.1.4

Jag får då följande felmeddelande: "could not create directory in c:\temp\nero7.tmp\Cabs\tmp, please check that you have write permission to that folder"

Vad kan detta bero på??

När jag tittar på folder-properties så är rutan "Read-Only" markerad, med mörkgått, dvs att vissa filer/directories i denna katalog är markerade som "read-only", men problemet är att jag inte kan avmarkera den, den kommer ju hela tiden tillbaka som att om en eller flera filer/directorys är read-only...

Jag kan även tillägga att jag har Nero 7.0.1.2 installerat, och detta program fungerar ju att installera!!, Jag har även kontrollerat mina andra mappar, och då visade det sig att ALLA mina mappar, på ALLA mina hårddiskardiskar har denna egenhet, att de är är markerade med en mörkgrå box i "Read Only", och det går inte heller att ändra dessa folders...

+ att jag har tillräckligt med utrymme ledigt för att få plats med nero 7.0.1.4, på min c:\ drive har jag ca: 200 GB ledigt...

[edit] Nej, nu skall jag bara ladda hem Nero Burning Rom 7.0.1.4b. för att se om den versionen fungerar bättre att installera[/edit]

[edit2] Jag har nu "successfully" installerat Ahead Nero Burnning Rom v7..1.4, på min andra dator... Och det som skilde sig mellan dessa båda datorer, var att på denna dator hade jag Nero 7.0.1.2 installerat... så det blir till att åka hem, och installera version 7.0.1.2 på min dator där hemma, för att sedan uppgradera den till nero 7.0.1.4 sedan![/edit2]

Visa signatur

Dator: Asus Strix Gaming Z270E 32GB HyperX DDR4 minne (2x16GB) Intel® Core™ i7 7700K, 512 GB Samsung SSD NVMe, 2xWD Black 6TB, ASUS Strix Geforce GTX 1070

Permalänk
Medlem

har samma problem .. tankade ett annat program och sket i nero

Visa signatur

<3