Permalänk

En ultimat speladator!

Snart kommer The elder scrolls 4 Oblivion och för mig betyder oblivion ny dator! Behöver en ultimat speldator som har en processor på över 3.0 ghz och ett bra ATI grafikkort. Min nuvarande dator är ju inte så fantastisk (kolla på forumsignaturen;)). Minnet ska vara 1gb. Ska vara för arbete med flash och spelande. Några tips på var jag kan köpa denna dator i stockholm.

Visa signatur

Min dator är antik! AMD athlon processor 899mhz, ATI Radeon 9000 AGP 128MB, 512 mb minne och en fantastisk hårdisk på 28 gb

Permalänk
Medlem

Hur mycket pengar vill du lägga?
Ska du klocka?

Visa signatur

Xbox Live Gamertag - decaar
Zepto Mythos !

Permalänk
Medlem

AMD X2 3800+, Radeon X1800XL och 2 Gb RAM kan vara en bra start.

Permalänk
Medlem

Synd att det är STockholm annars hade jag haft vad du sökte.

Visa signatur

Stationär dator: Pundit, AMD 5400+, 2GB, 1TB. Eizo 23". DiNovo Edge, MX Revolution.
Bärbar dator: Toshiba R500, 1,2GHz, 1,5GB, 500GB, 0,98KG.
Server: NAS Synology 1TB

Permalänk
Medlem

Med det du skriver vet jag inte om den är ultimat. AMDs 2,8 ghz prollar är bättre än Intels 3,2 Pentium 4 prollar..

Att föredra vore AMD X2 3800+ eller högre och 7800 GTX med 2GB minne.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | EVGA G2 Supernova 850 W | MSI Z87-G45 GAMING ATX | Intel Core i5 4670K @ 4.0 GHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | 2 x MSI GeForce GTX 760 2GB TF | Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB @ 1600 MHz | Intel X25-M SSD 160GB | Samsung 850 EVO 250 250 GB | WD Caviar® Black 1TB 32MB Cache 7200RPM | Seagate Expansion Desktop Drive 3TB | SteelSeries Siberia V2 White | Microsoft Sidewinder X4 | Logitech MX518

Permalänk
Medlem

Webhallen.se, dom har STOR butik i Stockholm.

Visa signatur

Bytt användarnamn till Epsi.

Permalänk
Medlem

Men han säger ultimat..
Då borde det gälla en AMD fx60, 2gig minne och 2x7800GTX 512mb?

Visa signatur

Xbox Live Gamertag - decaar
Zepto Mythos !

Permalänk

Å andra sidan har han uttryckligen bett om ett ATI-kort.

Helt hopplöst att ge råd om man inte vet något om en eventuell budget.

Jag tror iofs inte att Oblivion blir fullt så krävande, men med nuvarande dator lär det ju inte funka, det har du rätt i.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine

Permalänk
Medlem

Om datorn ska vara ultimat så finns det ju ingen gräns för hur mycket den får kosta, annars är den ju likzom inte ultimat

Visa signatur

"as with all Debian release names, Sid takes its name from a ToyStory character. In the movie, Sid is the kid next door who breaks his toys and makes nasty creatures of them."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Salsa
Om datorn ska vara ultimat så finns det ju ingen gräns för hur mycket den får kosta, annars är den ju likzom inte ultimat

exakt, den ultimata datorn kommer nog aldrig finnas att köpa dell xps 600 renegade är nog ganska "ultimat" vad gäller speldator idag

Visa signatur

XPS 600, P4Dual 3,2, dual ch. 2048 mb ddr2, dual hd(raid 160x2), dual nvidia 7800GTX (SLI)