Nintendo Revolution är riktigt liten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av axxxel
De skryter med storlek, bakåtkompabilitet och en tvivelaktig handkontroll, allt pekar på att den kommer att komma efter hårdvarumässigt.
Detta, tillsammans med att handkontrollen inte är särskilt "normal" kommer att skrämma bort tredjepartstillverkare,eller snarare; multiformatsspelen kommer nog inte till revolution, vilket gör den till ett oekonomiskt köp för konsumenten.

Ja, vi ska väl bara vara glad för att hårdvaran i sig inte kommer kosta närmare 9000 kronor som analytiker pekar på att PS3 kommer att kosta att tillverka.

Och det kommer finnas en adapter för en traditionell handkontroll till Revolution, så det löser sig.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Ja, vi ska väl bara vara glad för att hårdvaran i sig inte kommer kosta närmare 9000 kronor som analytiker pekar på att PS3 kommer att kosta att tillverka.

Och det kommer finnas en adapter för en traditionell handkontroll till Revolution, så det löser sig.

Oj vad den här siffran ökar.
Igår var det 6000, sen kom ryktet om 7000 nu kommer den kosta 9000 att tillverka.
Framåt sommaren kommer nog PS3 att kosta en 20-25 000 att tillverka

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Oj vad den här siffran ökar.
Igår var det 6000, sen kom ryktet om 7000 nu kommer den kosta 9000 att tillverka.
Framåt sommaren kommer nog PS3 att kosta en 20-25 000 att tillverka

Tror jag hört 9000 ganska länge. Var väl 360n som var billigare än 9000 att tillverka tror jag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Tror jag hört 9000 ganska länge. Var väl 360n som var billigare än 9000 att tillverka tror jag.

Enligt diverse sidor ifall man gör en google koll så förutspår olika analytiker att den kommer kosta mellan 800 och 1000 dollar att tillverka.
Dock var 800 merill lynch förslag och 1000 är från en vanlig amatör på nätet.

Med en valutakurs på 7,89kr för 1 dollar så ger det 6312 kronor.

EDIT:
Enligt joystiq.com så kostar xbox 360 715 dollar att tillverka.
Det blir 5641kr.

Det rör sig om 1000 spänns skillnad vilket jag tycker verkar logiskt.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Okej, det kanske kostar mellan 6300 och 8000 kronor att tillverka. Men skulle dom sälja den till fullpris då så skulle den ändå kosta minst 14000:- i sverige ändå.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Okej, det kanske kostar mellan 6300 och 8000 kronor att tillverka. Men skulle dom sälja den till fullpris då så skulle den ändå kosta minst 14000:- i sverige ändå.

??? Vad har det med saken att göra?
Ingen konsoll-tillverkare säljer för tillverkningspriset.
Xbox 360 skulle ju kostat 5600 plus moms då.

Saken var den att PS3 inte kostar 9000 att tillverka.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Nej det är sant. Men det är inte bara tillverknigspriset som är intressant i hur mycket dom går back. Dom bjuder på en jäkla massa annat.

Skulle någonting kosta 8000:- att tillverka , och säljas för 4000:- Så har dom inte gått 4000:- back. Dom har gått närmare Minst 8000:- back redan där. För dom bjuder på så mycket annat än tillverkningen när dom har låga priser. Det är det jag försöker få fram.

Permalänk
Medlem

Meh, jag hade hört uppåt 9000 i produktionskostnader för endast hårdvaran. Så jag hade hört fel, jorden går inte under för det. Den är fortfarande tokdyr att tillverka. Och Merril-Lynch har inte bedömt kostnader för fabrikskonstruktion av enheterna, så vitt jag kan se i Gamespots artikel.

Merril-Lynchs bedömning är också att det är närmare 900 dollar, med en hårddisk inkluderad. Denna bedömning är bara för hårdvaran. De flesta skulle bedöma en PS3 utan en hårddisk som en underlägsen maskin sett till en Premium 360.

En XBox 360 Core beräknas kosta runt 310 dollar i delar. En Premium beräknas kosta 525 dollar, med en hårddisk och trådlös kontroll. Den beräkningen är utan beräkningar på fabriks- och leveranskostnader, då man hamnar på din siffra närmare 700 dollar. Vi kan alltså anta att dessa kostnader hamnar runt 175 dollar.

En XBox 360 Core kostar alltså 2446 kronor att tillverka med en dollarkurs på 7,89 kronor - runt 3830 kronor totalt med andra kostnader. 360 Premium kostar 525 dollar, vilket blir 4142 kronor. 5523 kronor med omkostnader.

Med din dollarkurs på 7,89 innebär det att PS3 utan hårddisk för 795 dollar - med omkostnader på 175 dollar, för att hålla det jämnt - kostar 970 dollar. OK, det är bara 7653 kronor, men vi börjar närma oss. Säg då att du slänger i en hårddisk för att matcha 360 Premium helt och hållet och hamnar på 900 dollar plus 175 dollar? Det blir 8482 kronor och då är det inte långt kvar till tidigare nämnda nio tusen.

Nu ska det iofs sägas att det är sent på kvällen och jag är samhällsvetare, inte naturvetare, så min matte kan vara lite fel på sina ställen. Har försökt granska det hela, men om det stämmer så kostar en PS3 med hårddisk - en direkt match för 360 Premiums erbjudande - nästan 3000 kronor mer att tillverka.

Detta förutsätter givetvis att Sony har samma omkostnader som Microsoft, vilket väl kan diskuteras (de har inte det, men det kostar ändå en del). En annan förutsättning är ju givetvis att "manufacturing cost" inte är "assembly costs", vilket dock detta utdrag ur Merril Lynchs rapport verkar stödja. Den beräknar det också som 800 dollar för delarna, men lite generösa kan vi vara, så vi går på Gamespots siffror i uträkningarna. Lite humoristiskt är att deras egen rapport inte helt räknat rätt, men då hårddisken har strukits ur kostnadsberäkningen kan vi nog anta att det är den som står för de återstående 100 dollarna.

Samtidigt bör man betänka att när Sony väl kommer ut på banan så har Microsoft förmodligen börjat kunna skära i sina produktionskostnader, då de använder sig av en simplare och mer beprövad CPU-arkitektur och billigare optiska enheter.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

800$ i produktionskostnad för PS3'an. det är inte detsamma som 8000:-

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk

http://psinext.e-mpire.com/index.php?categoryid=4&m_articles_...

Skillnaderna mellan xbox360 och PS3 enligt mina beräkningar är ca 1000 kr.
Orkar inte gå in mer i sakerna eftersom det är värdelöst förutom att merrill lynch inte vet vad de snackar om.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nintendo i mitt Hjärta!!

Nintendo Revolution:
Ni vet hur det blir ibland när något blir en fluga. Kort sagt blev Nintendos udda nya koncept snabbt en innegrej och både mammor och pappor, gammal och ung och kort sagt alla ville ge sig i kast med den lättbegripliga Revolution. Eftersom den kostade så lite som 1995:- hade dessutom alla råd med den och konsolen såldes snabbare än vad Nintendo ens kunde förmå att tillverka. De enda som på allvar brydde sig om Playstation 3 och Xbox 360 var teknikfreaks som inget hellre ville än att spela PC-konverteringar på sin jättestora HDTV.

Om det var hysteriskt i väst, var det ändå ingenting mot för hur det var i Japan. Alla spelhus utvecklade exklusiva titlar med det ena tillbehöret märkligare än de andra. Tack vare den enkla grafiken blev spelen billigare att köpa, trots de medföljande prylarna. Sony hängde visserligen på till en början, men tappade tredjepartsstöd i raskt tempo eftersom spelen var för dyra att utveckla i förhållande till försäljningen. Det fick Sony att själv försöka haka på tillbehörstrenden, men Playstation 3 var återigen för dyr att användas till enkla spel och man tvingades se sig besegrade.

Microsoft försökte utveckla Xbox Live men folk ville hellre spela mot sina vänner hemma och alla tyckte att Revolutions möjlighet att köra gamla NES/Super Nintendo-spel var bra mycket bättre än Xbox Live Arcade. Även om det såldes Xbox 360 så var det Revolution folk ville ha. Det fick Microsoft att ta det drastiska beslutet att sälja tillbaka Rare till Nintendo för halva summan man en gång köpte företaget för. Därefter bestämde man sig för att låta Xbox bli det nya namnet på Windows Media Center och släppa tanken på att bli stora inom spelindustrin.

Sony hade tänkt helt fel med sin Playstation 3 som dessvärre aldrig fick visa vad den gick för och till nästa generation satsade man istället på en billigare konsol med mängder av smarta funktioner. Nintendo var dock tillbaka på allvar och tänkte inte släppa ifrån sig tronen i första taget, och frågan var om Sony någonsin skulle kunna slå dem i deras eget spel igen.

Ja, Nintendo är bäst!

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_
Nintendo i mitt Hjärta!!

Nintendo Revolution:
Ni vet hur det blir ibland när något blir en fluga. Kort sagt blev Nintendos udda nya koncept snabbt en innegrej och både mammor och pappor, gammal och ung och kort sagt alla ville ge sig i kast med den lättbegripliga Revolution. Eftersom den kostade så lite som 1995:- hade dessutom alla råd med den och konsolen såldes snabbare än vad Nintendo ens kunde förmå att tillverka. De enda som på allvar brydde sig om Playstation 3 och Xbox 360 var teknikfreaks som inget hellre ville än att spela PC-konverteringar på sin jättestora HDTV.

Om det var hysteriskt i väst, var det ändå ingenting mot för hur det var i Japan. Alla spelhus utvecklade exklusiva titlar med det ena tillbehöret märkligare än de andra. Tack vare den enkla grafiken blev spelen billigare att köpa, trots de medföljande prylarna. Sony hängde visserligen på till en början, men tappade tredjepartsstöd i raskt tempo eftersom spelen var för dyra att utveckla i förhållande till försäljningen. Det fick Sony att själv försöka haka på tillbehörstrenden, men Playstation 3 var återigen för dyr att användas till enkla spel och man tvingades se sig besegrade.

Microsoft försökte utveckla Xbox Live men folk ville hellre spela mot sina vänner hemma och alla tyckte att Revolutions möjlighet att köra gamla NES/Super Nintendo-spel var bra mycket bättre än Xbox Live Arcade. Även om det såldes Xbox 360 så var det Revolution folk ville ha. Det fick Microsoft att ta det drastiska beslutet att sälja tillbaka Rare till Nintendo för halva summan man en gång köpte företaget för. Därefter bestämde man sig för att låta Xbox bli det nya namnet på Windows Media Center och släppa tanken på att bli stora inom spelindustrin.

Sony hade tänkt helt fel med sin Playstation 3 som dessvärre aldrig fick visa vad den gick för och till nästa generation satsade man istället på en billigare konsol med mängder av smarta funktioner. Nintendo var dock tillbaka på allvar och tänkte inte släppa ifrån sig tronen i första taget, och frågan var om Sony någonsin skulle kunna slå dem i deras eget spel igen.

Ja, Nintendo är bäst!

vilket hemskt scenario du bygger upp, jag föredrar dagens läge där de olika aktörerna slåss om mina pengar än att nintendo de satans pengasugna jävlarna lurar mig som de gjorde så gladeligen under 90-talet må de brinna i helvettet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_
Nintendo i mitt Hjärta!!

Nintendo Revolution:

Ja, Nintendo är bäst!

Du är bara för mycket...

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Det är bara copy-paste från en annan sida, som ger 3 olika framtidsvisioner.
Det är menat att se som humor, inget annat ^^

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Se de andra på www.gamereactor.se

, tykkte ju den sista var bäst, som Nintendo FANBOY!

Är ju bara vi äkta Gamer som var med på NES tiden som fattar att Ninteod allti är bäst.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lite och läcker, synd bara då att nintendo tenderar att släppa spel som tyvärr inte intresserar mig. Hmmm skulle vara skoj att skruva upp den och se hur de har fått plats med allt

Permalänk
Medlem

Spel som är ovärdeliga är ju Metroid Prime 1 och 2 , PIKMIN!!! PIKMIN 2 !!!

mumma

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Själv hoppas jag att det kommer något snyggt rogue squadron spel till revolution. Har inte spelat någon av gamecubes rogue squadron spel bara till N64 men de ser alla härliga ut.

Är det något spel som innehåller fäktning som man vet kommer att komma till revolution. Alltså så att man styr svärdet genom att röra på kontrollen.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Vad är det för mening med att ha en liten spelkonsoll den kommer ju ändå ligga vid tv eller andra föredrar kanske att gå runt med den !? Nintendo kunde ha gjort den lite större och stoppat in en extra funktion så blir den ännu bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mysterious
Vad är det för mening med att ha en liten spelkonsoll den kommer ju ändå ligga vid tv eller andra föredrar kanske att gå runt med den !? Nintendo kunde ha gjort den lite större och stoppat in en extra funktion så blir den ännu bättre.

Kommer säkert som ett tillbehör en liten skärm så att du kan spela i bilen och så.

Visa signatur

vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mysterious

Design. Idag så har de flesta en TV som ser fin ut kompletterad med en snygg förstärkare, fina högtalare, en passande soffa etc. Kommer det då in en fet XBOX i bilden så förstörs helhetsintrycket. Skulle då Nintendo designa en stor, ful, klumpig spelkonsol så skulle antalet köpare minska drastiskt, trots att den skulle eventuellt haft grym prestanda.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

jag skulle då inte vela köra en bil där 2 pers sitter o spelar soul calibour med rev-kontrollern iallafall.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgt. Stinger
jag skulle då inte vela köra en bil där 2 pers sitter o spelar soul calibour med rev-kontrollern iallafall.

Kanske inte, men skulle det vara så fel att vara en av de som spelar?

Visa signatur

vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

i det trånga utrymmet i en bil? kanske om det var en minibuss ^^

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Citat:

Permalänk
Medlem

Konsolen ska matcha Recivern och DVD:n såklart

Eftersom min Gamecube har smama färg som min reciver och dvd är det läckert...

Nintendo kallar färgen Platinum... Yamaha Titan..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

i det trånga utrymmet i en bil? kanske om det var en minibuss ^^

Då är det ju bara att använda två vanliga kontroller

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Avstängd

Nintendo Revolution är ju hur efter som helst

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
vilket hemskt scenario du bygger upp, jag föredrar dagens läge där de olika aktörerna slåss om mina pengar än att nintendo de satans pengasugna jävlarna lurar mig som de gjorde så gladeligen under 90-talet må de brinna i helvettet

Nintendo får lura mig på vad fan som helst. Iaf så länge de ligger bakom allt som är av värde att spela, vilket de i stort sett gör idag, gamecube är den bästa konsollen och det enda jag saknar är Pro evolution, vilket jag istället spelar på min måttligt kraftfulla PC.

Woopi. Go Revolution.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I-8
Nintendo Revolution är ju hur efter som helst

Så länge den ligger före Xbox 360 och PS3 så är det ju lungt. Hade vart värre ifall den låg efter dom.