Vilka skivor har ni köpt?

Permalänk
Medlem

Vilka skivor har ni köpt?

Vet att ni säkert redan har hört de här frågorna innan, jag läste FAQ:en om DVD-skivor men jag hittade inga direkta tips om vilka skivor man bör köpa... Mer om +, - och liknande. Dessutom är den ju några år.. Såg ingen tråd där folk diskuterade vilka skivor som var bäst heller, så jag tänkte att man kan ju fråga

Funderar på att köpa DVD-skivor över internet, men jag kan inte något om vilka märken som är bäst... Det smidigaste är väl att köpa dem i 25-pack, blir det inte för rörigt att ha dem i 100-pack?

Vad är era erfarenheter, vilka skivor har ni köpt? Vilka sidor har varit bra att köpa ifrån? Har kollat lite på http://www.wesellcd.com och http://www.discsonline.se/ . Tycker discsonline verkar rätt bra och har hört att båda ska vara rätt bra för nybörjaren... Men sen kommer kruxet, vilka skivor skall man köpa där? Skall mestadels använda dem till DVD-filmer, om det har någon betydelse.

Jag fick för mig att Verbatim ska vara bra, men de har ju fått jättelåga betyg av konsumenterna. Det flesta 25-pack (DVD+R)verkar ju ligga runt 85-99 kr och det är ju ungeför 50 öre i skillnad per skiva. Om man betalar 3,4 för en dålig skiva och 4 kr för en bra skulle jag ju kört på de bra... Men är det någon skillnad, eller är de rätt lika allihop?
Såg att det fanns några noname för 220 kr. De kanske är mindre bra?

Så... Vilka skivor skulle ni rekommendera mig att köpa?

Visa signatur

Intel i5-2500K | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9, Socket-1155 | ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA | Corsair SSD Force Series 3, 120GB | Seagate Barracuda 2TB | Seagate Barracuda 4TB | ASUS P8P67 LE | Windows 10 Pro | BenQ E2400HD.

Permalänk

"Verbatim har ju fått jättelåga betyg av konsumenterna" Var har du fått det från?
Verbatim är enligt mitt tycke dom bästa skivorna man kan ha. Jag har bränt över 200+ och inte fått ett endaste fel bränning med min NEC3500AG.

Visa signatur

Q9450|Asus Rampage Formula X48|CM Stacker|Monitor:24" Samsung|2x2GB OCZ Reaper PC8500|Sapphire 4870X2|CORSAIR HX1000W|NEC ND-3500AG|MaxtorAtlas15K.II 73GB|10,348 TB
Seagate,Hitachi,Maxtor,Samsung

Permalänk
Medlem

köp 50-pack verbatim från wesellcd, klockrent, har 2,5paket kvar...dags att bunkra igen kanske
ingen felbränd.

Permalänk
Medlem

verbatim tillhör väl de bättre och enklast att komma över hyffsat billigt.

De som tillhör de "bästa" är Taiyo Yuden och Maxell.

Permalänk
Medlem

Min personliga favorit är Platinum, så det är vad jag i stort sett använder.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett 100-pack Gigatain 8x från http://www.cdrohlinge24.de .. Bränner dem i 16x och de har fungerat i alla spelare hittills.

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk

Verbatim brukar ju räknas bland dom absolut bästa, så det där vet jag inte var du har fått din information ifrån. Verbatim , Traxdata och Platinum kör jag, har brännt snart 400 och inga fel p.g.a. dåliga skivor.

Visa signatur

P4 2.4, Microstar MS-845e max2,2x 512 Apacer 333 Mhz DDR, 2*60 GB IBM Deskstar, 250 GB Maxtor, GF4 Ti4200 128 MB, känns ju bra att moderkortet inte stöder mer än 266 Mhz minnen . . .

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
verbatim tillhör väl de bättre och enklast att komma över hyffsat billigt.

De som tillhör de "bästa" är Taiyo Yuden och Maxell.

Finns Taiyo Yuden att handla billigt och enkelt från Sverige? Är det någon speciell sort av Maxell som är bra?

Sist jag köpte Maxell-skivor så var det skivor med Ritek MediaCode

Permalänk
Medlem

Vanliga 4.7 gigskivor brukar jag köra med Datawrite eller Budget. Fungerar bra.
Dual Layer, 8.5 gig, kör jag med Verbatim (vilka är bland de bättre märkerna)
Har även använt no name-skivor som kostat tup 2:50:- styck och även de har fungerat bra.
Köpte dem via en kompis som beställer dem direkt från Tyskland.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [vXo] Manhood
Verbatim brukar ju räknas bland dom absolut bästa, så det där vet jag inte var du har fått din information ifrån. Verbatim , Traxdata och Platinum kör jag, har brännt snart 400 och inga fel p.g.a. dåliga skivor.

http://www.discsonline.dk/shop/productlist.asp?Id=1058 Bara två stjärnor av kunderna, inte ens noname fick så dåligt, men kanske är nån felvisande information. Men om ni tycker de är bra kanske man ska köra på dem då

Visa signatur

Intel i5-2500K | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9, Socket-1155 | ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA | Corsair SSD Force Series 3, 120GB | Seagate Barracuda 2TB | Seagate Barracuda 4TB | ASUS P8P67 LE | Windows 10 Pro | BenQ E2400HD.

Permalänk
Medlem

Har Traxdata som nummer ett. Till mindre viktigt kör jag gärna på Datawrite titanium eller Ritek.

Visa signatur

Take care of what you love, before it becomes a memory.

Permalänk

Dom där blåa TDK skivorna är rätt bra, svåra att repa iallafall Även med en vass skruvmejsel.

Testa själva med någon dvd skiva ni ska slänga