Extremt dåligt Overclockers.se

Permalänk
Avstängd

Extremt dåligt Overclockers.se

Här beställer man x antal datordelar och får en orderbekräftelse och allt. Sen när det inte verkar ha packats eller skickats iväg idag kontaktar jag dom (via mellanhand) och frågar vad som sker då jag inte har lust med företag som släpar fötterna efter sig. Då blir svaret att dom inte skickar till Danmark. Mycket bra att dom har det alternativet på sin hemsida då! Och hur sjutton kan man överhuvudtaget ge iväg en orderbekräftelse.

Det minsta man kunde begärt var att dom hade hört av sig och ville reda upp det, och inte att jag ska behöva kontakta dom.

Negativ kritik ska definitivt ges. Dålig service och "falsk" information.

Nä, aldrig mer!! No more!

Sorry om jag låter förbannad men den butiken borde man hållt sig borta ifrån. Dom har varit usla förr men inte fan, jajajajaja

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem

Orderbekräftelse betyder inte så mycket.... i varje fall inte "vi har packat och skickat allt"

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Orderbekräftelse betyder inte så mycket.... i varje fall inte "vi har packat och skickat allt"

En orderbekräftelse är väl ett avtal vad jag vet....... men skit samma nu. Gick ner till lokale mannen här i Köpenhamn, halvsunkig butik utifrån sett men väl inne hade han ju allt det man ville ha, grym service och allt. Priset blev 10 kronor dyrare efter lite förhandling Där kommer man att handla mer..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Re: Extremt dåligt Overclockers.se

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laxieboy
Här beställer man x antal datordelar och får en orderbekräftelse och allt. Sen när det inte verkar ha packats eller skickats iväg idag kontaktar jag dom (via mellanhand) och frågar vad som sker då jag inte har lust med företag som släpar fötterna efter sig. Då blir svaret att dom inte skickar till Danmark. Mycket bra att dom har det alternativet på sin hemsida då! Och hur sjutton kan man överhuvudtaget ge iväg en orderbekräftelse.

Det minsta man kunde begärt var att dom hade hört av sig och ville reda upp det, och inte att jag ska behöva kontakta dom.

Sorry om jag låter förbannad men den butiken borde man hållt sig borta ifrån. Dom har varit usla förr men inte fan, jajajajaja

Varför kontakta dem via mellanhand? Och varför inte ta reda på om de verkligen skickar till Danmark INNAN du beställer...

Personligen så rankar jag OC.se som topp5 i sverige bland datorbutiker. Iom att jag har så nära dit så fungerar det att beställa och hämta vid disken.

Visa signatur

- MSI 550 Tomahawk - Ryzen 7 3700 X - 32 GB - (GTX280) - Corsair 850W - LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem
Citat:

En orderbekräftelse är väl ett avtal vad jag vet....... men skit samma nu. Gick ner till lokale mannen här i Köpenhamn, halvsunkig butik utifrån sett men väl inne hade han ju allt det man ville ha, grym service och allt. Priset blev 10 kronor dyrare efter lite förhandling Där kommer man att handla mer..

Det svåra är inte att få en kund att gå in i ens butik. Det svåra är att få han/henne att komma tillbaka

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Extremt dåligt Overclockers.se

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henrik21
Varför kontakta dem via mellanhand? Och varför inte ta reda på om de verkligen skickar till Danmark INNAN du beställer...

Personligen så rankar jag OC.se som topp5 i sverige bland datorbutiker. Iom att jag har så nära dit så fungerar det att beställa och hämta vid disken.

För att jag inte orkar betala fetepris genom att ringa från mobil i danmark med mitt abonnemang till overcklockers typ.

Kan tillägga att ca 36 timmar för jag gjorde min beställning (kan slå på timmar här) så skickade jag ett mail och frågade om vad fraktpriset var till Danmark eftersom man INTE kan se deras fraktpris innan man trycker på "beställa" och då vet man inte om det går iväg en beställning eller om man ska trycka på fler knappar.

Att man sen inte får svar av dom borde jag ju ha fattat att det inte är en butik man ska beställa från, dock gör vi alla våra misstag. Mig lär dom aldrig se igen iaf. Sen att man kan välja Danmark som _förvalt_ alternativ anser jag ju vara aATT dom skickar till Danmark, men vi är väl alla olika i vad vi förväntar oss.

Jag rankar dom längst ner då jag aldrig kommer beställa mer därifrån nu!

No more, i say it again!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

En orderbekräftelse är precis vad det låter som, att de fått in din order. En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-post man angivet när man lagt ordern. De sitter ju inte o räknar att de har alla varor så fort de fått in en order för att sen skicka en orderbekräftelse.
Men visst de kunde skriva ut att de inte skickar utanför sverige. Fast jag har inte haft några problem med dom, helt klart än av de bättre webshopparna enl mig. Beställde allt därifrån när jag bodde i sundsvall. Oftast tog det bara en dag, o att de skickade ett moderkort till mig innan de fått mitt när jag returnera det tycker jag säger mycket.

Visa signatur

Amd 64 3700+ (SD), 2Gb PC3200, Epox EP-9NPA+ Ultra, Gainward 7800GT, Seasonic S12-500W, Samsung 940Fn + HP 8510p

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hoff
En orderbekräftelse är precis vad det låter som, att de fått in din order. En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-post man angivet när man lagt ordern. De sitter ju inte o räknar att de har alla varor så fort de fått in en order för att sen skicka en orderbekräftelse.
Men visst de kunde skriva ut att de inte skickar utanför sverige. Fast jag har inte haft några problem med dom, helt klart än av de bättre webshopparna enl mig. Beställde allt därifrån när jag bodde i sundsvall. Oftast tog det bara en dag, o att de skickade ett moderkort till mig innan de fått mitt när jag returnera det tycker jag säger mycket.

Min orderbekräftelse var en faktura med alla delarna inskrivna samt med adress till mig och liknande. Ja, det man får med i paketet kan man äsga. Sen om detta gjorts automastiskt elle rinte, det kan jag inte svara på. Dock är en orderbekräftelse ett avtal att dom säljer varorna till det priset som vi kommit överens om, om inga uppenbara fel inträffat. Så har jag fått för mig iaf.

Måhända har dom fullt upp med att skicka ut nya moderkort så att dom inte hinner svara på ett litet enkelt mail.

Tacka vet jag datorbutiken.com som är överlägset bäst när det gäller svar på mail. Där borde många lära sig.

Sen borde oc.se lära sig en enkel sak, precis som komplett. Där får man blanknej om man försöker handla med t ex utländska VISA. Inte exakt samma sak men nära inpå.

Det som jag fortfarande retar mig mest på är att man kan välja Danmark som ett av länderna det ska skickas till......

Visa signatur

Permalänk

Konstigt, man kan välja danska kronor och man kan välja danmark som land.
Ifall de inte skickar till danmark så är ju webmastern dum i huvudet.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Observera också att man kan se det i Japanska yen. Betyder det då att man kan skicka det till Japan???

Man efterfrågar ibland lite eget tänkande.

Visa signatur

Det var inte bättre förr... men det är faen så mycket sämre nu...

Permalänk
Medlem

Men varför ha alternativet om man inte skeppar dit? Hur många svenskar bryr sig om kostanaden i Yen, när dom vill beställa saker? Det behövs nog lite mer tydlighet tycker jag det låter som.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kit
Observera också att man kan se det i Japanska yen. Betyder det då att man kan skicka det till Japan???

Man efterfrågar ibland lite eget tänkande.

Kolla under http://www.overclockers.se/CreateCustomer
Välj land. Nu när du ser att du kan välja danmark, finland norge och Åland så ska du inse att de bara skickar inom sverige... tänk lite längre nästa gång...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad jag kan se har de inte ens några köpvillkor?

Permalänk
Medlem

tängte bara säga att det är en liten butik i luleå som ligger i en källar lokal med cs 10 anstälda, och jag vet inte riktigt om man kan jämföra dom med datorbufiken.com och komplett.se. men det är ju upp till er.

Permalänk
Medlem

Overclockers.se är absolut en av sveriges bästa datorbutiker! Helt underbar service!
All creeds till dom!

Permalänk
Medlem

dom är skit bra! jag fick byta mitt agg trots att jag slarvat bort kvittot och allt!

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Håller med de som tycker att Overclockers är bra, bor i Luleå så jag går iofs alltid in i butiken, men de är nästan alltid trevliga och hjälpsamma, förutom när de verkar ha mycket att göra. Tummen upp för dem!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XAVIOR
tängte bara säga att det är en liten butik i luleå som ligger i en källar lokal med cs 10 anstälda, och jag vet inte riktigt om man kan jämföra dom med datorbufiken.com och komplett.se. men det är ju upp till er.

Det är väl skitsamma?
datorbutiken.com och komplett.se har alla varit små en gång i tiden.
De blev inte stora genom att ha felaktiga uppgifter på sina sidor eller förvägra orderbekräftelser.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Extremt dåligt Overclockers.se

Citat:

OMFG stämm dem!!!!!!!

1: Har de snott något av dig tex pengar?
2: Har de sårat dig?

Är det ett sånt alvarligt fel tycker du? varför inte ha som regel att ringa om du beställer från sverige till danmark är inte så många butiker som skickar till andra länder.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
OMFG stämm dem!!!!!!!

Är det ett sånt alvarligt fel tycker du? varför inte ha som regel att ringa om du beställer från sverige till danmark är inte så många butiker som skickar till andra länder.

Så ifall företaget på sin sida ger valet att välja i danska kronor och i valet av land man ska skicka till ger valet danmark så ska man ringa och bekräfta att de faktiskt skickar till danmark också?

De har gett honom en orderbekräftelse vilket i många fall går att se som ett avtal att de ska skicka delarna till överenskommet pris. Vid fel så ska de höra av sig.
I det här fallet hörde de inte av sig utan trådskaparen fick ringa upp dem, då säger de att de inte skickar till danmark.

Det är jävligt dålig stil.
Dels är det lögn på deras hemsida, sen har de inte tillräckligt mycket service-känsla för att ringa upp och be om ursäkt över att det står fel.
Det står fortfarande fel om du inte lagt märke till det.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
OMFG stämm dem!!!!!!!

Jag behöver egentligen inte svara då Mortifer666 redan har sagt det mesta, men du tycker inte det verkar helt sjukt att kunna välja land "Danmark" och sen "själv" få ringa upp och fråga vad som händer med orderbekräftelsen, och då få ett svar att dom inte skickar till Danmark.

Man kan ju bedriva affärsverksamhet på många sätt, men vill man ha kunder ska man nog inte bedriva den just på det här sättet.

Måhända att "den lilla butiken" har trevlig personal när man kommer in där, men det är inte det jag diskuterar, utan hur usel deras webbutik, samt service genom den är.

Men vem ska begära att man ska tänka själv när man har "Danmark" som alternativ när man lägger sin order.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Håller med Laxieboy om att det är väldigt otydligt att ha Denmark som alternativ, troligtvis ligger iofs misstaget hos webmaster. Men det bör korrigeras för jag uppfattar det som rätt oprofessionellt att köra med något som ser ut som om en oredigerad template för ett formulär. Fast att det rör sig om någon större katastrof tycker jag inte även om kundservicen verkar vara rätt slarvig...

Permalänk
Medlem

Efter att ha tittat på websidan så har dom som ovan sagt att man kan välja danska kronor m.m.

har dom skrivit detta för skojs skull är det falsk marknadsföring, vilket är straffbart.

så fort du lägger in på ditt företags hemsida, där man kan beställa varor online, ett annat språk, valuta m.m. så är du skyldig enligt konsumentköplagen att leverera till det land du har som alternativ i språk/valuta m.m.

som i detta fallet, du kan välja dansk valuta, alltså är företaget skyldig att skicka till danmark.
gör dom inte detta, vänd er till konsumentverket och anmäl OC för falskmarknadsföring.

EDIT: hade tråkigt på jobbet och ringde o pratade med OC om detta. och förklarade läget om att detta blir dålig marknadsföring för deras del.
Har förstod detta och medellade att dom har en ny sida som kommer väldigt snart och även där den här funktionen är borta.

Permalänk
Overclockers.se

Hej
Som många kanske vet jobbar jag Overclockers.se och jag vet inte ens om jag får skriva i detta forum. Men jag skulle vilja ge en liten förklaring på det hela.
Moderator får ta bort posten om det ej är tillåtet.

Men först vill jag be så mkt om ursäkt till den drabbade att vi behandlat ärendet väldigt dåligt, och självklart så skall jag inte försöka ta mig ur det. Vi skulle hört av oss om detta direkt och framför allt tagit bort funktionen från hemsidan.
Dock är det inte nått vi själva kan göra utan det måste skötas externt. Vi har kontaktat dem som handhåller vårat system, och hoppas lösa det fortast möjligt.
Sen har vi heller inte brytt oss så mkt om det om jag skall vara ärlig eftersom det kommer en helt ny hemsida inom snar framtid, tyvärr har det dröjt mer än beräknat.
Våran fokus ligger som sagt på service och kundbemötande så vi hoppas inte att detta skall behöva hända igen.

Det är nämligen så att vi har skickat till alla länder i 3-4 års tid men efter allt strul så har vi för ett tag sedan beslutat att inte ha kvar denna service. Problemet är att vi skickat xxx antal paket som ej blir uthämtade i diverse länder/ postcenter och detta har kostat oss väldigt mkt pengar. Som många vet så är marginalerna för små i denna bransch för att det skall strula med frakter och borttappade paket.

Detta är bara en liten kort förklaring från våran sida som jag hoppas de flesta förstår.

MVH
Fredrik
Overclockers

Permalänk
Medlem

Även om detta hade hänt mig vet jag inte riktigt om jag blivit så där jäkla förbannad. Du har helt enkelt inte förmånen att få beställa från affären i fråga, det var givetvis otydligt på hemsidan men get over it liksom, du har inte direkt förlorat något på det. Nya tag och beställ från ett annat företag.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Detta fall måste ju vara undantaget som bekräftar regeln
OC.se har trots allt rykte om sveriges bästa support...

Permalänk
Geeks
Säljchef
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredd
Hej
Som många kanske vet jobbar jag Overclockers.se och jag vet inte ens om jag får skriva i detta forum. Men jag skulle vilja ge en liten förklaring på det hela.
Moderator får ta bort posten om det ej är tillåtet.

Men först vill jag be så mkt om ursäkt till den drabbade att vi behandlat ärendet väldigt dåligt, och självklart så skall jag inte försöka ta mig ur det. Vi skulle hört av oss om detta direkt och framför allt tagit bort funktionen från hemsidan.
Dock är det inte nått vi själva kan göra utan det måste skötas externt. Vi har kontaktat dem som handhåller vårat system, och hoppas lösa det fortast möjligt.
Sen har vi heller inte brytt oss så mkt om det om jag skall vara ärlig eftersom det kommer en helt ny hemsida inom snar framtid, tyvärr har det dröjt mer än beräknat.
Våran fokus ligger som sagt på service och kundbemötande så vi hoppas inte att detta skall behöva hända igen.

Det är nämligen så att vi har skickat till alla länder i 3-4 års tid men efter allt strul så har vi för ett tag sedan beslutat att inte ha kvar denna service. Problemet är att vi skickat xxx antal paket som ej blir uthämtade i diverse länder/ postcenter och detta har kostat oss väldigt mkt pengar. Som många vet så är marginalerna för små i denna bransch för att det skall strula med frakter och borttappade paket.

Detta är bara en liten kort förklaring från våran sida som jag hoppas de flesta förstår.

MVH
Fredrik
Overclockers

Butiker är alltid välkomna att svara på detta forum. Så länge man är saklig, hjälper eventuella kunder med problem, svarar på frågor m.m. Dock ser vi det som en nödvändighet att butiken ifråga alltid uppger vilka dem är, precis som du har gjort.

Det finns mer än ett fall där butiker m.m har gått in med privata användare och svarat som privatperson och lovordat sig själva. Det är inte ok.. Men detta är en helt annan sak.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com