The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maingate
Du ska inte skjuta på pedestalerna där kristallerna är, utan på den stora pelaren i mitten.
Först fire, sedan frost, sedan fortify magicka och till sist damage magicka.
Då öppnas en ingång.

ahh... tackar mjukast!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishPshyco
Tips till alla mages som vill levla fort:

Skjut massor av "open very easy lock" på en dörr.

Går hur snabbt som helst att levla.

Bättre att blanda med lite Conjuration i leken så ens Intelligence-modifiers höjs också. Bara stå och slänga Bound Dagger och unequippa vapnet och slänga Bound Dagger igen... rinse and repeat.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Jag bevittnade en riktigt sjuk grej igår utanför "Bruma". Red runt lite utanför staden och checkade läget , rätt som det är så hör jag en vakt som ropar att han ska döda någon. Självklart så tror jag att det är mig han är ute efter , plötsligt så dyker det upp en till vakt. Så jag bevittnade alltså en duell mellan två stadsvakter från Bruma ute i skogen , båda använde pilbåge. När den ena vakten var död så tog vinnaren sin häst och red därifrån.

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk

Varför inte bara fuska er upp i level istället så slipper ni drygandet

Det känns som att halva spelet går i soptunnan om man spammar sig till levels. Visst om man har klarat spelet då kanske, men första gången så tycker jag man ska låta det gå naturligt.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Max, haha, fan vad skumt. Kanske var en infiltratör från The Dark brotherhood eller nåt och vakten hade därmed sett sina bästa dagar

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk

hehe, verkar vara en vanlig bugg med Oblivions AI, har också sett en sån här duell utanför bruma ^^

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem
Citat:

hehe, verkar vara en vanlig bugg med Oblivions AI, har också sett en sån här duell utanför bruma ^^

Tror inte att det är en bugg faktiskt. Utvecklarna har ju skrytit om att alla NPC's lever sina egna liv

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Varför inte bara fuska er upp i level istället så slipper ni drygandet

Det känns som att halva spelet går i soptunnan om man spammar sig till levels. Visst om man har klarat spelet då kanske, men första gången så tycker jag man ska låta det gå naturligt.

Bara för att man ger tips och råd till nån behöver inte betyda att man själv gör det.

Visa signatur

.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skirn
Bara för att man ger tips och råd till nån behöver inte betyda att man själv gör det.

Det är sant. Anklagade inte någon speciell. Dom som känner sig träffade borde bara se det som en varning, så man slipper inlägg som "Fan va kort oblivion va!!" nästa vecka eller dylikt:p

Edit: Det är ju trots allt inte särskillt ofta sådana här spel släpps, så varför rusha:)

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Max
Tror inte att det är en bugg faktiskt. Utvecklarna har ju skrytit om att alla NPC's lever sina egna liv

Är det därför de har väldigt vsårt att gå igenom dörrar som öppnas innåt?

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har också sett duellen :), så det ska nog vara så. Såg skumt ut iaf

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjalve
Är det därför de har väldigt vsårt att gå igenom dörrar som öppnas innåt?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Det är sant. Anklagade inte någon speciell. Dom som känner sig träffade borde bara se det som en varning, så man slipper inlägg som "Fan va kort oblivion va!!" nästa vecka eller dylikt:p

Edit: Det är ju trots allt inte särskillt ofta sådana här spel släpps, så varför rusha:)

Exakt ^^ Dock så måste jag erkänna att jag fuskat lite, jag stod inte ut med att inte kunna reparera magisk rustning på lvl 25 då all min rustning är det så jag haxxade upp min armorer till 50, inte så kul att springa omkring inne i oblivion med trasig utrustning ;S
Sen så haxxade jag upp min Heavy armor med för att kunna använda Spellbreaker skölden utan encumberance, inte rättvist att bara heavy armor ska ha en magisk imbasköld, jag tänker dock inte utnyttja det och börja använda heavy armor så jag räknar inte det som fusk heller :]

Visa signatur

Antec Performance TX1050B || Antec SmartPower 2.0 500W 12V || Asus P5W DH Deluxe || Intel Core 2 Duo E6600 || Asus Extreme GeForce 7950GX2 1gb || Corsair Twin2X 6400 2x1024MB || WD Raptor 74GB 10K-RPM || Seagate Barracuda 320GB NCQ 16MB SATA2 || Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic || LG 20,1" L204WT || Papst 3x 80x80. 1x 92x92, 1x 120x120, Temp. control, Low noise ||

Permalänk
Medlem

ÅÅÅ! Fattar inte varför det börjar krångla nu?! "The oblivion Launcher could not find the Oblivion game executable. Please reinstall oblivion"... har omínstallerat 2 gånger... (MAD) Någon som vet vad problemet är och som kan lösa det?

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz OC / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode everything √

Permalänk
Medlem

Kan man lagra saker nånstans? Om man köper ett hus tex?

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

sluta spel skitspelet, gör någe vettigt istället..

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Nu fick jag det att fungera... när jag stängde av spysweaper... Det måste ha blockat på något vis..

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz OC / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode everything √

Permalänk
Medlem

Tips på hur man kan bli av med bountyn?
Får vakter efter mig direkt i varje stad nu.
Bara att betala eller?

Visa signatur

"Ät inte gul snö."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neam
Bara att betala eller?

Thieves Guild kan fixa det - för ett pris.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Kan man lagra saker nånstans? Om man köper ett hus tex?

japp, hus till salu finns i typ alla (större) städer, oftast är det stadens Count man bör uppsöka i sitt slott och charma lite lätt för att få köpa huset...

Bara att betala eller?

om man är med i thieves' guild kan man betala antingen Armand Christophe i Imperial City Waterfront eller Skrivva i Bravil hälften av bountyn för att bli kvitt den... annars vet jag inte! kanske bäst att paya up... men droppa först ev. stulna saker du bär på dig, annars beslagtas dessa!

Permalänk
Medlem

haha på tal om Radiant AI

Skulle döda en tjej i ett hus utanför bryma (quest för DB) så slår jag på henne och hon springer ut och mot staden (antagligen mot vakterna)

så tänkte "neej, nu kommer dom att döda mig" men istället för att slå mig så dödade dom brutalt bruden där, och sa hail citizen när jag kom nära. haha helt surt. kallblodiga vakter minst sagt

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem

Jag vet att det har frågats förut... men den här tråden är så lång.
Var ligger tavlan i Castle Chorrol?

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

hmm fick just en stav.. hmm minns inte vad den heter, gör 30 curroption för 30s på target, men ja fattar inte vafan det är nån som vet vad corruption gör?

Visa signatur

Om du någonsin får en bra ide' glöm den!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Jag vet att det har frågats förut... men den här tråden är så lång.
Var ligger tavlan i Castle Chorrol?

Du kan inte hitta tavlan. Du måste intervjua alla som är inblandande (som Countessen nämner) och sedan anklaga den du tror är skyldig. Det svåra är inte att lista ut vem som är skyldig, utan snarare att hitta bevis.

Sök på ALLA platser som de nämner. Och då menar jag alla, hoppa inte över något även ifall det verkar ovesäntligt. Glöm inte att söka igenom deras rum också-.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bleak
haha på tal om Radiant AI

Skulle döda en tjej i ett hus utanför bryma (quest för DB) så slår jag på henne och hon springer ut och mot staden (antagligen mot vakterna)

så tänkte "neej, nu kommer dom att döda mig" men istället för att slå mig så dödade dom brutalt bruden där, och sa hail citizen när jag kom nära. haha helt surt. kallblodiga vakter minst sagt

Det brukar bli så om kärringen är den som slår första slaget. Tur att man inte är den som kastar första stenen... mohahaha!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Du kan inte hitta tavlan. Du måste intervjua alla som är inblandande (som Countessen nämner) och sedan anklaga den du tror är skyldig. Det svåra är inte att lista ut vem som är skyldig, utan snarare att hitta bevis.

Sök på ALLA platser som de nämner. Och då menar jag alla, hoppa inte över något även ifall det verkar ovesäntligt. Glöm inte att söka igenom deras rum också-.

Tack. Jag har hittat en tavla i West Tower. Det är den enda ledtråden jag har hittat. Sen ligger det ju penslar och palletter i typ allas rum...

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_

Knip om du inget vettigt har att tillföra tråden

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Tack. Jag har hittat en tavla i West Tower. Det är den enda ledtråden jag har hittat. Sen ligger det ju penslar och palletter i typ allas rum...

Leta runt i containers. Speciellt i en viss "Castle Mage's" rum. Ta sedan reda på vilka rum denne castle mage besökte under kvällen som brottet begicks!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harma
Det brukar bli så om kärringen är den som slår första slaget. Tur att man inte är den som kastar första stenen... mohahaha!

näpp jag slog första slaget. ett x3 slag bakifrån. såg komiskt ut iaf. Och shadowmere efter henne också ^__^

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_

Härlig attityd

Varför är det sämst och varför kan vi inte avgöra om vi vill spela eller inte?