Permalänk
Medlem

Du har pm !

Permalänk

kom igen nu alla swec ge mera förslag så vi övertygar killen att starta en butik det skulle ju bli toppen med en svensk sån butik, jag tycker du skall skaffa in lite cpu och gpu kylare...

Edit: http://www.xoxide.com/aerocool-coolwatch-black.html en sådan vore fett gött om du skaffa hem:)

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

STFU University! Haha, den var ju solklar! LOL!

http://www.thinkgeek.com/tshirts/generic/78ae/

Haha, denhär var grym också!

http://www.thinkgeek.com/tshirts/pennyarcade/6fc1/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
kom igen nu alla swec ge mera förslag så vi övertygar killen att starta en butik det skulle ju bli toppen med en svensk sån butik, jag tycker du skall skaffa in lite cpu och gpu kylare...

Edit: http://www.xoxide.com/aerocool-coolwatch-black.html en sådan vore fett gött om du skaffa hem:)

Den finns på gtek om du är sugen babel haffos butik kommer ju som han sa troligen inte att öppna förrän till sommaren..

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Medlem

Jag saknar en svensk butik med prestandavattenkylningskomponenter! Visst kan man få tag i mycket inom sverige om man anstränger sig. Men om man måste betala frakt från fem olika webbutiker och sedan ändå är tvungen att beställa något från usa så slutar det alltid med att man helt enkelt beställer alla delar från samma ställe, usa.

Den ultimata webbutiken i mina ögon skulle sälja följande:

Behöver jag säga att FrozenCPU är en av mina favoritwebshoppar?

Vissa av ovanstående produkter säljs redan i svenska butiker, men ingen säljer speciellt många av dem. Enligt min uppfattning skulle en webbutik med ovanstående produkter i lager till, rimmliga priser. Inte bara sälja bra i sverige utan även till många europeiska länder.

Givetvis skulle det behövas många fler produkter än ovanstående då större delen av dessa har en rätt begränsad kundkrets.
T.ex. peltiers är svåra att sälja i sverige. Alla har vi väl tänkt tanken att skaffa peltierkylning, men de flesta av oss backar ur när vi inser vad det kostar att köpa och vad elräkningen kommer kosta. Av de resterande (vi som betalar lika mycket oavsett elförbrukning ) ger de flesta upp idén när de inser hur svårt det är att sätta ihop ett kit som presterar bra. Men om det såldes ett peltierkylningspaket skulle kundkretsen genast bli mycket större. Jag förstår inte varför t.ex. overclockers.se som redan har de flesta delarna inte sätter ihop ett paketerbjudande.

Jag anser även att sverige saknar en webbutik som säljer htpc/bildator-delar. Typ som Lin-itx.com och mini-itx.com. Det finns knappast tillräckligt med kunder i sverige för att en webbutik med bara htpcdelar skulle kunna tjäna speciellt mycket pengar. Men datorbutiker som redan har en webshop borde kunna öka sina inkomster genom att erbjuda dessa produkter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimmelmann
Den där militärswitchen kan man hitta för mycket mindre pengar på biltema

hittar den inte på biltema kan du skicka en liten länk?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bamb0cha_

Duger denna från ELFA.se?

35-239-82

Kanske dyr men i alla fall i sverige...

Visa signatur

Min hemsida med galleri
[Tell me, and I forget. Show me, and I remember. But let me do, and I understand]
Hur hittar man saker på internet? Jo klicka på länken!

Permalänk
Medlem

Kanske offtopic?!

Fläktkontrollern hittade jag på Gtek:

http://gtek.se/index.php?mode=item&id=2104&session=1d4a09dbd6...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Datorn] Core2Duo E8400 3.0 ghz ][ Abit IP35 Pro ][ Gainward 9800GTX ][ Seagate Barracuda 200+300+500 GB ][ Crucial Ballistix 2x1024 MB ][ Tagan 480w ][ Gigabyte 3D Aurora

Permalänk
Medlem

en bra grej vore byggsatser som t.ex ir-mottagare och sånt.
bra med ir-dioder också.

Visa signatur

// X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bamb0cha_

http://www.biltema.se/products/sectionlist.asp?iSecId=214

biltillbehör->bil el->strömbrytare

Visa signatur

den ä fin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobb100
Duger denna från ELFA.se?

35-239-82

http://www.elfa.se/images/highres/h1433.jpg

Kanske dyr men i alla fall i sverige...

APEM är lite overkill när man bara ska reglara låga fjuttspänningar

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
APEM är lite overkill när man bara ska reglara låga fjuttspänningar

Vadå?

Visa signatur

Min hemsida med galleri
[Tell me, and I forget. Show me, and I remember. But let me do, and I understand]
Hur hittar man saker på internet? Jo klicka på länken!

Permalänk
Medlem

Färgmatchade (UV) detaljer: molex, sleeves, kablar, slang, utbyteskontakter osv osv. Blått finns i överflöd, grönt likaså, rött, finns lite men en del verkar se rosa ut; försök hitta gula saker?! Det var rätt kört att hitta UV-reaktiv vätska som verkligen är gul och inte grön! Jag hittade ett företag i staterna men de sålde bara stora förpackningar... Udda saker överlag är intressant.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

Om du är verkligt seriös med att starta en webbutik, så är det ju så att sverige inte har en enda välsorterad butik med moddningsartiklar. Det finns saker lite här o där, men det finns ingen svensk motsvarighet till t.ex. "www.frozencpu.com" eller "www.xoxide.com". Visserligen så lär det inte gå o starta på lika stor skala men det borde vara ett mål o ha ett bra utbud av saker.
Gtek är en bra butik för diverse moddningsartiklar, men dom saknar så otroligt mycket, och inte ens det dom har är särskilt bra utbud på.

Så om du skulle ha ett bra sortiment av sleevingkits, akryl, knappar, etcetc så vore det underbart! Det var ju bara ett litet utbud men sen om du tänker satsa större varför inte köra på vattenkylning, och isf ha ett bra utbud av småsaker runtomkring som nipplar och slangar.
Det är väl lite det som oftast fattas, småsakerna runtomkring för o kunna göra den där perfekta modden!

Permalänk
Medlem

Japp, sverige saknar verkligen en butik som säljer riktig vattenkylning! De vettigaste vi har är gtek och overclockers, och det är inte mycket att skryta med. Sen har vi komplett, datorbutiken och co: som bara säljer dyra och dåliga paket typ waterchill...
Jag skulle vilja se en svensk butik med en kombination av petrastechshop.com:s och vcore.dk:s utbud. Mycket nipplar, slangar och tillsatser som vcore.dk, ThermoChill, Swiftech, Danger Den, AquaXtreme och alphacool. Lägg till Cooltek och Coolingworks så har vi en butik med alla högpresterande märken idag, marknaden i Sverige är inte så stor men det skulle sälja bra i hela Europa! Och när svenskarna får enkel tillgång dessa prylar är jag säker på att intresset för vattenkylning skulle stiga snabbt och vi skulle slippa att folk köper dessa dåliga dyra paket!

Att starta något sånt här från grunden skulle kräva stora investeringar, men för en redan etablerad datorbutik skulle det inte vara så svårt.

Permalänk
Medlem

Hur vore intresset för en webbutik, där man kan ladda upp sina cadritningar på diverse customdelar & få dom tillverkade av en CNC-Fräs?.
I första hand så skulle det då handla om utskärning & bearbetning av skivmaterial så som Aluminium & Plexiglas, men även kanske fräsning av vattenkylningsblock mm.

Permalänk
Medlem

Fagge, jag tror intresset för en sånn butik skulle vara ganska stort. Inte bara här på swec utan kanske även på bilforum och rc-bil/plan forum. Förutsatt att priserna är rimmliga.

Permalänk

en annan bra sak skulle vara frakten. tycker att det kostar så jävla mkt när man bara behöver nån liten skitdel..jag menar vem har lust att betala mer i frakt än vad varan kostar?

Visa signatur

den ä fin

Permalänk
Proffsmoddare

Något som jag tror skulle gå hem är försäljning av plexi och makrolon i olika färger. Jag vet inte hur många gånger jag har sett någon på forumet fråga var man kan köpa t.ex. Den gröna sorten som används på Orac3. Sätt en prislisa på (x)kr/kvm. Det finns ju ingen internetbutik för privatpersoner (i sverige) som säljer sådant. För vissa är ju även "vanligt" transparent plexi en pina att få tag i till humant pris.

//Sleepstreamer

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

chassin som inte ser ut som burkar
ett bra ex är: http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=2108&session=72d20a...
men i många olika former och sånt.
dock inte så dyrt som på exemplet kanske
det tror jag annars skulle bli populärt

Visa signatur

Jforce - The Carrot In Your Eye

Firefox - Rediscover the web

Permalänk
Permalänk
Medlem

Bli återförsäljare för t.ex. ACryan vore ju en bra ide, dom har en hel del saker i sitt sortiment!

Permalänk
Medlem

faan vad trevligt. Har inga bra grejer som förslag, men jag ville bara visa min uppskattning. Glöm inte att alla linköpingsbor SKA få gratis frakt.

Permalänk

De saker som jag anser skulle vara lönsamt att sälja är främst:

Vattenkylning och många tillbehör.

Plexiglas, både ofärgat och färgat i många olika färger.

Peltierelement

Oled displayer och liknande

Sleeving kits

Dessa saker är det mycket hög efterfrågan på bl.a swec.

Permalänk
Medlem

Lite moddade Lian-Li saker som t.ex frozencpu säljer hade inte vart helt fel.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

fan ja vill fan ha sånna JOLT burkar...har fan letat men har inte hittat några i sverige..är det nån anna som har gjort de??

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk

gör iårdning olika moddar paket.... typ "mod-verktyg" och "easymod-material" med lite dioder motstånd kablar å så

Permalänk
Medlem

Låter som en riktigt nice idé!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBerryBoy
faan vad trevligt. Har inga bra grejer som förslag, men jag ville bara visa min uppskattning. Glöm inte att alla linköpingsbor SKA få gratis frakt.

HÅLLER MED:D
OBS detta har absolut inget med att jag är från lkpg sj OBS

Visa signatur

den ä fin