Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Vad skulle ni göra om ni hade 4000-5000 tusen?

Permalänk
Medlem

Vad skulle ni göra om ni hade 4000-5000 tusen?

Tjena vad skulle ni göra om ni hade 4000-5000 tusen själv skulle jag köpa ett nytt chassi och nätagg. =D

Permalänk
Medlem

Re: Vad skulle ni göra om ni hade 4000-5000 tusen?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xellenta
Tjena vad skulle ni göra om ni hade 4000-5000 tusen själv skulle jag köpa ett nytt chassi och nätagg. =D

Vad skulle du göra med resten av de 1 500- 2 500kr?

Själv skulle jag satsa på en bra skärm om jag inte redan hade det, samt om jag hade en dator som funkade fint. Annars skulle jag väl köpa nya ramminnen och se över kylningen och ljudnivån i hela chassit + processor- och grafikkortskylare. Kanske också bytt ut nätaggregatet om det var högljutt eller för svagt.

Problemet är att man får delar som man måste göra sig av med sen.;)

Permalänk
Avstängd

Eftersom att jag sitter på en gammal AXP-Mobile med AGP så finns det inte så mycket jag kan göra för fyra-fem tusen, jag är ganska låst. Det får bli brännevin för hela slanten.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Avstängd

Fixa bilen.. råkade tappa kardanaxeln så det kostar lite med den (Dodge RAM 250 Nomad)... okej alla kostnader är täkta (hela 140kr! slå detta med en volvo eller VW) men fixa bort smårosten, 2.5Ton kärlek behöver lite ompysling

Men om det bara var datorreleterad skit man skulle köpa så skulle det nog vara en 17"TFT... montera i (i och inte på) taket i bilen

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Skulle köpa SweC och stänga alla överflödiga tråda på dess forum!

Visa signatur

System :: Aopen HQ08 :: Hiper Type-R 580W :: Gigabyte ATX nForce4 SLI :: AMD Athlon 3000+ :: TwinMOS 2 x 1024 PC3200 :: GeForce 6800 GT :: 2 x 200GB
Säljes :: 2 st 250 GB HDD Sata :: 8 st 120 mm fläktar
Mail :: Emil.hermansson@hotmail.com

Permalänk
Medlem

ingen direkt vettig tråd men kanske lite skoj ändå.
Jag skulle antingen skaffat en vettigare prolle + lite disk eller ett vettigare grafikkort och skita i att köra sli.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

nytt grafikkort och några glassar

Permalänk
Medlem

Fler aktier?

Visa signatur

Det heter DATOR eller DATORN inte "data" eller "datan" era illiterata noobs! Och det stavas DUAL inte duel. Sover ungjävlarna på lektionerna i skolan nu för tiden?
Server #1: Project Hades 3.0
Server #2: Project Pandora

Permalänk
Hjälpsam

I-Ram med 4gig minne på.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

det låter som enda vettiga förslaget hittills

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Feta ram minnen lr skärm för min del

Visa signatur

AMD64 3200+ @ 2.51 GHz | X850XT | 1.5 GiB DDR | 480 GiB hdd | Tagan easycon 430W |ThermalTake Soprano Black w/ window |

Permalänk
Medlem

1. Ny skärm
2. Ritplatta (2k:-) + Minne (2-3k:-)
3. Grafikkort + ev. hårddisk.

chassi känns så onödigt.
"just mod the oldschool"

Permalänk
Medlem

ett annat alternativ vore nog en skärm till. det är jäkla nice o köra med 2 st man har kanske inte överdrivet mkt nytta men skoj och gött är det

Visa signatur

:)

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryderman
ett annat alternativ vore nog en skärm till. det är jäkla nice o köra med 2 st man har kanske inte överdrivet mkt nytta men skoj och gött är det

Kört med 4 skärmar, nu är jag nere i tre. Två till main burk och en till filservern. Att köra spel fullscreen på centerskärm och samtidgt ha full pejl på system temps/belastning, email, ventrilo, klocka, kalender mm mm på sekundärskärmen är guld värt. Inte mindre värt vid vanlig desktop/surf situationer, där man faktiskt kan se flera sidor samtidigt.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

skulle nog köpa mig nån 19" skärm som matchade den jag har ju och köra dualscreen .. (photoshop åt höger, Cinema 4D åt vänster *dräggel*)

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

jag skulle slå till på en ny TFT skärm. annars har jag typ allt jag vill ha till datorn. kanske en ny mus då den här börjar bli sliten i loggan ^^ (MX518)

Visa signatur

System:
Intel E4400, 4096Mb DDR2 RAM, 4x HDD tot: ~1100GB, Geforce 8800 GTS 640MB, NEC DVD Writer
Bärbar: Dell Inspiron 2200
System idag: Core i7 6700k, 2xGTX1080 SLI, 16GB RAM, SSD, HDD, m.m.

Permalänk
Medlem

Skulle batala av lite på billånet jag drog på mig igår.

Om det ska va data relaterat ( som det bör va på ett "data" forum) Då skulle jag köpt en ny skärm.

Permalänk
Medlem

Jag skulle väl köpt nytt chassi, nytt moderkort och ny processorkylning. Överklockning på gång för lilla prescotten

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

1*1024 och 6800le. Resten skulle jag lagt ut på något roligare.

Permalänk
Medlem

spara lite till och köpa en Mac Mini. xD

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StltcH
Skulle köpa SweC och stänga alla överflödiga tråda på dess forum!

håller me!
*tråd anmäld*

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Vad har detta med modifikationer att göra?

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X