Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikaelC
Hej!

MOrKiz: Ska kolla ang Toshiban, har du nån modellbeteckning på den? Återkommer i frågan...

<edit>Tydligen ganska ny på den amerikanska marknaden, kan dröja tyvärr innan den kommer till sverige. Vi kommer att ta in den så fort vi vet att den kommer, pris, tillgänglighet etc.</edit>

mvh
Mikael Carinci

Den heter så mycket som Toshiba HD-A1. Borde ha ett svenskt introduktionspris på runt 5500kr...
http://www.tacp.toshiba.com/dvd/product.asp?model=hd-a1

Sen finns det en dyrare modell Toshiba HD-XA1. Den borde gå på runt 8500kr...
http://www.tacp.toshiba.com/dvd/product.asp?model=hd-xa1

Permalänk
Dustin

Hej!

dInmIn: Inte just nu... Vi får se!

MOrKiz: Så fort vi får tag i den via svenska distributörer så kommer den

mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

Hade en fråga och mailade. Det var runt 10 tiden en vardagsmorgon. Blev förvånad när det 10 minuter senare trillade in ett svar i min mailbox. Mycket bra och snabb support.

Dock gjorde jag misstaget att inte veta att det fanns ett "Dustinhome". Kanske lite mer info om det på första sidan, eller när man registrerar sig borde man kunna välja "Privatperson" eller "Företag" och då får man frågan om man som privatperson vill handla via dustinhome?
Bara ett förslag på bättre indelning av kunderna.

Permalänk
Medlem

Har beställt en PS2, en 360 en scanner och en dvd-brännare.

Scannern fick error och jag ville returnera. Fick den innan semester, kom hem, öppnade och den funkade inte som tänkt. Svaret var att det gått för lång tid, trotts att scannern fanns kvar i erat sortiment till samma pris.
Efter nån månad hittade jag själv en ny firmware som löste problemet.

DVD-brännaren var en bulk och kom i en kartong helt utan embalage i någon form. Total skandal, men skulle inte heller få returnera den. Den fungerar, men alla filmer jag bränner med den funkar inte, de hackar och ljudet blir förvrängt. Dock kan jag bränna data utan problem. Men optimalt har den inte fungerat sen jag fick den...

Problemen med 360:n orkar jag inte dra igen, gjorde mig av med den efter att PGR3 inte ville fungera med LIVE, trotts att allt annat fungerade. Den blev dock läskigt het, så nått fel var det...

PS2:an fick jag billigt, 995:- i augusti, och leveransen var smidig. Inga problem där inte.

1 av 4 leveranser fungerade perfekt, Canons fel med firmwaren, MS med 360 och helt klart erat fel med DVD-brännaren, då jag är säker på att frakten hit måste skadat den, då den inte fungerar som tänkt. (har felsökt med andra datorer och olika medier, den kan inte bränna film ordentligt)

Mailkontakt angående leverans har gått bra alla gånger och telefonkontakten har vart allt från mycket trevlig till skrämmande, då i fallet med DVD-brännaren som jag inte fick returnera, tjejen måste haft lingonvecka, och så här långt i efterhand vet jag ju att jag skulle haft lagen på min sida. Men det var ju några år sen, så det är lite för sent att vara efterklok...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikaelC
Hej!

dInmIn: Inte just nu... Vi får se!

MOrKiz: Så fort vi får tag i den via svenska distributörer så kommer den

mvh
Mikael Carinci

Tackar för snabbt svar :9

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
DVD-brännaren var en bulk och kom i en kartong helt utan embalage i någon form. Total skandal, men skulle inte heller få returnera den. Den fungerar, men alla filmer jag bränner med den funkar inte, de hackar och ljudet blir förvrängt.

Om de hackar när du spelar upp dem på en stationär DVD-spelare är det troligtvis inte fel på brännaren. Ett tips är att bränna långsammare.

Permalänk
Medlem

Jag har bränt i lägsta möjliga hastighet, och i alla andra hastigheter med en rad olika program och provat att spela upp med brännaren och ett antal andra spelare med samma resultat. Jag kan felsökning. Det ÄR brännaren det är fel på.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.

Permalänk
Dustin

Hej!

Fredag: Vad är det för brännare? Bulkförpackade enheter brukar vi sällan neka retur på, vore bra med ett fakturanummer (PM?) så kan jag kolla upp vad det var för något, annars är det lite svårt att uttala sig tyvärr.
Vad gäller packningen så ska inga varor komma utan emballage, det har hänt en del de senaste åren iofs där också..

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB

Permalänk
Medlem

Du har PM!

Visa signatur

Permalänk

Har inte mycket erfarenhet vad det gäller Dustin.. men vad jag minns så är era priser skrämande höga. Det gjorde att jag letade vidare på sidor då som komplett och datorbutiken..

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk

jo priset är lite högt på vissa saker.. fast ni inriktar er säkert på större företag osv.. men om ni kunde sänka priserna till liknande förhållanden som tex komplett eller datorbutiken så vorde det bra ...

fast så lite jag beställer så gör de inte så mycket fast om man köper något för tex 2000kr så kan man säkert hitta både skärmmande och billigare priser på andra sidor än vad ni har..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Dustin är generellt något dyrare inte mycket dyrare,
och det är servicen och dagenefter-leveranserna värda lätt.

Sen finns det en hel del produkter som Dustin är billligare på än
både komplett och db.

Glöm inte att kolla vad totalsumman blir heller.
Komplett kan vara billigare med en laserskrivare än Dustin,
men sen faller de på att frakten är 400 spänn.

Permalänk
Medlem

Såg er tv-reklam för några dagar sen. Visserligen hördes jag inte vad som sades på själva reklamen men ni visade enbart (dock inte 100% säker) er address till dustin.se. Jag trodde dustin.se var mer riktad till företag och dustinhome.se till oss vanliga konsumenter.

Är det en miss från pr avdelning eller?

Permalänk
Dustin

Hej!

plain: det du såg var första gången Dustin öht gjorde reklam i TV
Det är främst Dustin AB, kan tänkas att det kommer en homevariant så småningom, eller bara en annan version. Detta är lite utvärdering för att se om det är nåt vi ska fortsätta med.

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB

Permalänk
Medlem

Har ni möjlighet att ta in serial-ATA kablar kortare än 50cm? De man får med moderkorten är nämligen 30-40cm för långa, så man måste hålla på och rulla, tvinna och gömma dem för att få städat inuti datanmaskinen.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

Hej, Jag hade tänkt beställa ett antec Neohe 500watt från er, men det står 1-2dagar på "lager", och den andra produkten jag tänkt beställa var i lager. Väntar ni då tills ni får in agget så ni kan skicka båda produkterna samtidigt?

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Har alltid varit nöjd alla gånger jag beställt från Dustin. Ska jag beställa nåt så kollar jag alltid där först.

Dessvärre brukar det ofta vara så att priset endera blir så pass mycket högre än de andra stora (komplett, datorbutiken) att det inte är värt att köpa på dustinhome, de andra butikerna har ju också massor med fördelar.
Om priset är lägre eller så pass lite högre att man väljer dustin bara för att det är just dustin och man vet att man betalar för service så faller det tyvärr ofta på att allt man vill ha inte finns i sortimentet.

Så jag säger såhär...
Titta på webhallens sortiment och jämför med erat. Behåll det sortiment ni har, utöka med de typer av saker som webhallen har men ni är utan. Då väljer man lätt Dustinhome även om priset är lite högre.

Sortimentet är viktigare än priset. (Inom rimliga gränser

Permalänk
Dustin

Hej!

Ber om ursäkt för sena svar, har varit borta en del.

aake: Jag skall kolla, återkommer.
<edit>Nix, 45cm gick att hitta men inte kortare... tyvärr!</edit>

Exerco: Vi skickar när allt finns hemma, om det är extrema leveranstider så kan man lösa det på annat sätt men det blir handpåläggning och görs bara i undantagsfall.

CePe: Tack för tipsen, jag ska framföra dem till vår marknadsavdelning. Vi försöker bredda men vissa märken (antar att det är mycket komponenter du menar?) kan/vill vi inte ta in, kan vara antingen pga deras prissättning, att de inte finns att få tag i via svenska distributörer eller att de envisas med att reparera t ex moderkort, grafikkort etc.

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB

Permalänk
Medlem

En i mängden som vill ge Dustin tummen upp för den extremt snabba leveranstiden. Skärmen jag fick innehöll heller inga döda pixlar, vilket är två tummar upp!

Visa signatur

IBM X41
Mac Mini
-
*NIX FTW

Permalänk
Geeks
SweClockers

Jag får påminna om att trådens syfte inte är kundsupport. Enskilda ärenden får ni ta direkt med Dustin alternativt skapa en egen tråd om ni tycker det är nödvändigt.

*Rensad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Hedersmedlem

MikaelC,

har ni möjlighet att ta in Enermax nätaggregat? Speciellt deras Liberty-serie är i den absoluta toppen på marknaden. Det finns inte många som säljer dem, så det borde finnas utrymme för er att ha dem i sortimentet.

Ert nätaggregatssortiment är lite skralt idag med alltför stor dominans av Antec, därför köper jag tyvärr alltid agg. av någon annan.

Det finns betydligt bättre alternativ än Antec, så det vore trevligt om ni kunde ha en av marknadens bästa nätaggregat också. Ni är ju bäst på så mycket annat.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Dustin

Hej!

MultiMan: Ska kolla med produktavdelningen om det är nåt vi kan få fram. Jag hittar dem inte i sortimentet hos våra distributörer men jag får be att få återkomma!

<edit>Inga besked än, väntar fortfarande...</edit>

<edit>Vi kommer nog inte få besked ännu på en månad tyvärr, det är en av våra distributörer som försöker få till ett avtal med enermax.</edit>

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB

Permalänk

anledning att jag har handlat på dustinhome de 4-5 senaste gångerna jag har behövt något har varit därför att ni har fraktfritt. nu när ni inte längre har det kommer jag och förmodligen många andra ett svika er.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokia6230
anledning att jag har handlat på dustinhome de 4-5 senaste gångerna jag har behövt något har varit därför att ni har fraktfritt. nu när ni inte längre har det kommer jag och förmodligen många andra ett svika er.

"Fraktkostnad
Frakt tillkommer på samtliga telefonordrar. Den totala fraktkostnaden räknas ut vid fakturering av ordern då det framgår vad försändelsen väger, om försändelsen är skrymmande, måste levereras på pall eller om den omfattar flera kollin. Grundfrakten är för närvarande från 99 kr för telefonorder. För varje extra kolli tillkommer 59 kr. För gods som levereras på pall (plasma-TV, LCD-TV, etc.) debiteras 375 kr. För order lagda via webbsidan med ordersumma överstigande 500 kr utgår ingen fraktavgift. Vid leverans mot postförskott tillkommer på alla ordrar postens avgift för detta, f.n. 49 kr. För order lagda via webbsidan med ordersumma understigande 500 kr tillkommer frakt från 59 kr. Varor kan ej avhämtas hos Dustin home AB."

Stämmer inte detta? Står i deras villkor just nu.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

aaa nice... trodde att det var borta eftersom det inte längre stod på framsidan

Permalänk
Dustin

Hej;

nokia6230: nix det är fortfarande fraktfritt, inga planer (än så länge) på att ta bort det!

Fast du hade visst redan fått svar på det

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB

Permalänk
Hedersmedlem

En liten brist med Dustin Home är förpackningen av varorna tycker jag. Oftast (som jag minns) får jag paket där varukartongerna ligger direkt i fraktkartongen, utan någon buffert dem i mellan. Mellan varorna (om det behövs) så stoppas något slags hårdare emballagepapper. Måhända känsliga varor packas på annat sätt?
Jämfört med datorbutiken ligger ni efter, http://www.datorbutiken.com/se/info/packning.htm
Nu var det ganska länge db.com fick en order från mig men jag antar de gör som de skriver på hemsidan.

Detta är väl det enda jag kan anmärka lite på.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Jag föredrar att handla på Dustin av följande anledningar.

1. Mycket sympatisk returavdelning. Har vid några tillfällen returnerat produkter som krånglat för mig och fått returen godkänd, när andra butiker med lätthet kunnat hävda SBS.

2. Dustin betalar returfrakten. Fick stå för returfrakten själv när jag handlade hos webhallen och produkten var DOA.

3. Fraktfritt vid köp över 500kr.

Dustin kanske inte är billigast i alla lägen, men ovanstående anledningar gör att jag hellre handlar hos Dustin än att spara några småkronor.

Om det inte vore för Dustin så hade jag inte haft något att läsa på muggen

Visa signatur

[Bird200]Du skall vara försiktig med att tro, du tilltalar en läkarkandidant av andra rang.

Permalänk
Dustin

Hej!

Aqualize: Allt vi skickar packas i pappkartong med tillknycklat papper i, men visst händer det att det blir fel även vid utleverans. Normalt sett räcker tillverkarens emballage (skrivare, datorer etc) för att motstå Postens hantering, hårddiskar och liknande packar vi i extra vadderad kartong.

EggZ: tack!

Om det inte är solklart att kunden varit oaktsam så är det bättre att fria än att fälla.
Returfrakt vid garantiärenden ska man inte behöva betala som kund, det är endast om man utnyttjar ångerrätten som man får stå för frakten själv.

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna se t.ex. samsungs externa diskar i erat sortiment.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!