Permalänk
Medlem

Billig LED-display

Väldigt billig led-display från clasohlson, vet inte kvalitén, men jag kommer antagligen att köpa en i sommar.

http://www.clasohlson.se/shop/store/printpage_wag.asp?COSID=0...

Väldigt lång länk.

Visa signatur

AMD Athlon Venice 3200+, Asrock MATX ALI1689 SATA / Raid / Lan,
512MB DDR PC3200 400MHz x 2
Sapphire x1600pro 256mb AGP, 40gb 7200rpm, 200gb 7200rpm

Permalänk
Medlem

Jaha och? vad var meningen med denna tråd? Ville du bara konstatera att du tänkte köpa en, eller ville du att vi skulle säga vad vi tyckte om den?

Visa signatur

// X

Permalänk
Medlem

dessutom är den inte SÅ billig...jag skulle nog rekomendera att lägga till en slant och skaffa en snyggare typ oled-display ir dyl.

edit: såg nu att det var en programerbar... aja du gör som du vill...

Permalänk

ja så särskilt snygg var den då inte ... fattar inte heller syftet med tråden, lr jo att tipsa om den typ xD...

Permalänk
Medlem

Är den alltså trådlös?
Det kunde ju alltid vara lite roligt ^^

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Just det jag menade, jag tipsar om den här, för jag tänker köpa en, och jag skulle gärna se en sån här i något större bygge.
Lätt om den är trådlös också, då slipper man massa parallellportslödning,

Visa signatur

AMD Athlon Venice 3200+, Asrock MATX ALI1689 SATA / Raid / Lan,
512MB DDR PC3200 400MHz x 2
Sapphire x1600pro 256mb AGP, 40gb 7200rpm, 200gb 7200rpm

Permalänk

Nu ska jag äga er:

Jag har en sån därn display, den suger.

det är igentligen en s.k Namebadge dvs en namnbricka.

Man får med en sladd med en ir-sändare i ena änden och en vanlig com-ports kontakt (9pins d-sub) i andra. Den kopplar du in i datorn och instalerar ett program som följer med där du skriver in en text på max 150 bokstäver. sen måste du hålla leddisplayen 1 cm nära den där irsändaren och trycka på transfer då för den över texten på typ 2 minuter sen kan du gå omkring o se cool ut.

Visa signatur

Trololololol
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Permalänk

Trance_Nation: Kunde tänka mig det, men att den skulle ta 2 minuter måste väl vara överdrivet? Så mycket data kan det väl inte vara för 7*21 lysdioder.
Och att den har ir sändare låter ju förbaskat onödigt, då det inte hade varit så mycket svårare att bara plugga i en kabel. En led-display bör i min mening dessutom kunna ha scrollande texter.
Så det kan bli ett fint elektronikbygge för den som har ork & tid.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite.....

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=CTLCD2042BL

En annan typ av display som jag tycker är grymt mycket snyggare (dock dyrare såklart):P Har tänk ha en så i mitt kommande lilla projekt. Någon som har en sådan och ge några synpunket. Någon som haft problem med den är den lätt att installera?

Tack för svar

Visa signatur

det man inte ser det lider man inte av , för det mesta :P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antooon
Lånar tråden lite.....

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=CTLCD2042BL

En annan typ av display som jag tycker är grymt mycket snyggare (dock dyrare såklart):P Har tänk ha en så i mitt kommande lilla projekt. Någon som har en sådan och ge några synpunket. Någon som haft problem med den är den lätt att installera?

Tack för svar

Den var inte mycket dyrare alls, bara typ 75kr men den verkar mycket roligare i vargefall, om jag skylle välja skulle jag lätt ta denna.

Permalänk
Medlem

Den behöver man inte löda va? Sladden ser hel ut.