Permalänk
Medlem

Är mitt nätagg trasigt ?

För några månader sen så kunde jag plötsligt inte få någon bild.
Testade att byta graffekort, men samma resultat. Det är inte skärmen heller, har testat att koppla den till en annan dator med samma sladd.
Några veckor innan jag inte kunde få någon bild så small nätaggregatet, men jag trodde att det inte var så farligt, eftersom allting funkade som det skulle senare. Är mitt nätagg trasigt, eller är det något annat fel ?

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk
Medlem

jag har igentligen ingen aning men har du inte typ grafik på tex moderkortet som stör ditt grafikkort då?

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem

Kanske är moderkortet som inte mår så bra?

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem

Så kan det vara, men det finns inget intergrerat grafikkort på mobo iaf... Men kan jag göra något för att testa vad som är fel ? Utan att behöva lägga ut pengar på massa manicker dvs

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ubbe_wee
Så kan det vara, men det finns inget intergrerat grafikkort på mobo iaf... Men kan jag göra något för att testa vad som är fel ? Utan att behöva lägga ut pengar på massa manicker dvs

Testa del för del i en annan dator jobbigt men det fungerar.

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem

hmm det small till säger du, luktade lite med antar jag? testa vattenslangen

Permalänk

Grafikkort/Moderkork/nätagg .... i den ordningen skulle jag felsöka.

Visa signatur

:D "Det är roligare att ha kul" :D
<@L/\/\()$t-Üñ®è@L>

Permalänk
Medlem

m, grafikkortet är det inte fel på, testade med ett som numera sittre i syrrans dator, blev samma resultat... har inget annat mobo att testa med, så får väl dra upp te stora enso o plocka lite

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!