Permalänk
Avstängd

Hjälp med val av chassi.

Jag har börjat fundera på nytt chassi till mitt conroe system ( om ngn månad). Vad jag förstått så betyder inte nyare chassi bättre, eller? Så om jag bestämmer mig för ett nu så kommer det inte mycket bättre chassin om 1 månad?

Hursomhelst så tänkte jag att ni kan tipsa mig om kvalitets chassin i prisklassen 1000-1500kr. Kan överskrida ngt.

Tack på förhand.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

Antec P180, utan tvekan, kostar runt 1300-1400:- inkl frakt från datorbutiken.com !!

här har du länk: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ANP180-EU

Permalänk
Hjälpsam

Antal diskar, ljuddämpning, litet, rymlig, antal 5.25" enheter, vattenkylning, med eller utan PSU?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

en antec p180spcr för 1345 på webhallen

Permalänk

ett chieftec (stavning?) mesh, mycket trevlig burk med bra lösningar på tex diskarna. lite tungt dock

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Har 2 hårddiskar.
Helst stilrent och av högre kvalitet, gilalr inte äckliga plastchassin (har ett sådant nu). Behöver alltså inte vara stort.
Gärna bra kylningsförmåga.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se