Chassi val? någon som har denna?

Permalänk
Medlem

Chassi val? någon som har denna?

http://www.webhallen.com/prod.php?id=37155

Verkar som ett schysst chassi. Saken är att jag har precis installerat min Big Typhoon kylare på min AMD, och det finns en vindtunnel här jag är osäker över om den passar till den. Det är ju en 120mm fläkt på Big Typhon, plus, den är inte världens minsta CPU kylare.
Kanske går att plocka bort tunneln..

Men annars, va tror ni? Passa bra? Eller är det någon annan som har tips på chassi i samma prisklass. inget dyrt, inget billigt

Visa signatur

http://www.nimpa.se/

Egen kodad sida.

Permalänk
Medlem

va ska de där röret va till för? :S ser ingen fördel med det..

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk

miedO, röret är en luft tunnel som ska kunna få luften att åka rakt igenom en cpu fläns för att uppnå en bättre kylning.

S.Gaara, Jag har inte chassit men håller med om att det är snyggt, luft tunneln går att ta bort men däremot måste du tänka på att nätaggragatet behöver väldigt långa kablar, framförallt 20/24-Pin ATX kablen. En annan sak att påpeka är att webbhallen inte har chassit lager förtillället så du borde nog köpa det från nån som har de i lager.

Permalänk

Jag har också kollat på det där chassit, men det som är en stor nackdel är att (om man inte använder lufttunneln) all varmluft måste gå igenom nätagget, vilket gör att dess fläkt kommer troligtvis maxas hela tiden...
Och sen att insidan har gamla tråkiga datorgråa färgen är ju också en stor nackdel.

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem

Innan jag köpte chassi sist, så kollade jag på TJ06:an. Men efter mycket övervägande så kom jag fram till att TJ05 hade bättre lösningar. Tycker det är snyggare också.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk

Att all varmluft måste gå genom nätagget behöver inte vera nåt problem. Jag har så men mitt Chill 450 watt med 140 mm fläkt varvar aldrig över 1100 rpm ändå. Mycket tyst och håller tempen i lådan på ca 30 grader eller rumstempen plus 6 grader.