vilket grafikkort för 1500 är bäst?

Permalänk
Medlem

vilket grafikkort för 1500 är bäst?

tänkte köpa nytt till sommaren.. skicka nåra länkar tack

Visa signatur

Valfri signatur som hamnar nedan dina inlägg. Signaturen får vara maximalt fyra rader, med forumet i fast bredd.

Permalänk
Avstängd

sök sök sök sök finns massor av såna här trådar LATA LAMER

Permalänk
Medlem

hoppkick, ingen uppskattar sådana kommentarer, så det är ingen idé att du påpekar det.

Sapphire x1600 pro är billigt och bra, rätt så överklockningsvänligt men blir riktigt varm med originalkylningen.

Visa signatur

AMD Athlon Venice 3200+, Asrock MATX ALI1689 SATA / Raid / Lan,
512MB DDR PC3200 400MHz x 2
Sapphire x1600pro 256mb AGP, 40gb 7200rpm, 200gb 7200rpm

Permalänk
Avstängd

Men tyst taclite... asså jag som sitter och läser på detta forum varje dag vill inte se såna här trådar varje dag bara för att folk e för lata för att söka lr hur!!!!

Vill man veta nåt kan man söka sen kommer kanske 100trådar upp om just denna fråga så kom inte o läxa mej!!!

Permalänk
Medlem

jag tycker hoppkick ska ta det lite lungt.. ingen tvingade dig att svara..

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem

Det blir ju inte bättre för att du sitter och spammar i dem heller, eller hur hoppkick? Gör något åt saken.. skriv en gigantisk grafikkorts FAQ eller något.

Angående graffekort så skulle jag tro att ett X1800GTO passar bra.. lite över budget kanske, men ett bra kort.

Visa signatur

Asus P8Z68-V, Intel Core i5 2500K, 8 GB Corsair Vengance, ASUS 6870

Permalänk
Medlem

Va jag har sett i mång trådar så är det ofta påhopp Hoppkick kommer med. Kanske inte så trevligt. Tycker vi alla ska ha det trevligt o mysigt här i forumet.

Ok om tråden redan finns men man behöver ju inte hoppa på folk sådär.

Btw ett ati x1800gto anses vara good shit. Som talaren ovan säger. Går o låsa upp pipor (inte säkert) o clocka.

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem

Jag håller med hoppkick att det börjar bli lite för många av dessa trådar, dock tycker jag inte man ska svara på ett så "ovårdat" (ja det lät gay 8D) sätt. Lite vänlighet, även på internet, brukar fungera ganska bra.

Idag antar jag att Sapphire X1800GTO kortet är mest prisvärt, dock kostar det 1595:- ~ 1600:-. Dock skrev du inte ifall det var en fråga om PCI-E elelr AGP.

PCI-E: 7600Gs eller X1800GTO är nog de bästa, dock slår X1800GTO ut 7600Gs då den både är billigare och den stöder ju HDtv, AA, bla bla bla bla bla bla bla bla bla...

AGP: X800GTO eller 6600GT är nog de bättre valen. X800GTO har en tndens att ha en chans att låsa upp en quad med pipelines vilket gör den till en X800XL, så den är det billigaste valet om man har tur. I originalinställningar så skulle jag tro att de båda korten är ganska lika.

Jag har aldrig haft ett 6600GT så jag kan tyvärr inte säga så mycket om det, men om du ser i min sign så ser du att jag äger ett X800GTO, som även är upplåst till 16 pipes, och den fungerar lika bra som ett X800XT med org. kylning. Innan jag låste upp kortet fick jag ca 3500 poäng i 3Dmark05, och en jag känner fick 3200 i 3Dmark05 med 6600GT, så jättestor skillnad är det inte. Mer bara priset som skiljer.

Permalänk
Medlem

tack allihop!

jag la tråden bara för att jag inte kan så mycket om det ämnet! inte för att vara dryg

Visa signatur

Valfri signatur som hamnar nedan dina inlägg. Signaturen får vara maximalt fyra rader, med forumet i fast bredd.