Permalänk

tagan 580w

den separata jordkabeln ska man fästa den i chassit el vart? el kan man skippa den helt??

Permalänk
Medlem

Fäst den i chassit någonstans, brukar inte behövas men jag brukar göra det, kan inte skada med bättre jordning.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

Sätt bara fast den var som helst i chassit i princip.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

jag skruva fast fast den i en va skruvarna som håller fast moderkortet. har för mig det finns en bild i manualen att man ska göra så.
gör iof ingen skillnad då skruven ändå har kontakt med chassit så.

Permalänk
Hedersmedlem

Hela vitsen med den extra jordkabeln är att man ska få en central, grov jordpunkt så nära förbrukarna som möjligt. I detta fallet drar moderkortet i särklass mest, därför är det där man ska fästa den.

Tagan hävdar att man får mindre störningar genom detta. Om det har någon större praktiskt betydelse vet jag inte.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Hela vitsen med den extra jordkabeln är att man ska få en central, grov jordpunkt så nära förbrukarna som möjligt. I detta fallet drar moderkortet i särklass mest, därför är det där man ska fästa den.

Tagan hävdar att man får mindre störningar genom detta. Om det har någon större praktiskt betydelse vet jag inte.

Skruvarna borde annars jorda nätagget. De flesta datorbaksidor är olackade och nätaggets skruvhål gängade, så kontakten borde vara god.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Skruvarna borde annars jorda nätagget. De flesta datorbaksidor är olackade och nätaggets skruvhål gängade, så kontakten borde vara god.

Jag skrev: ...en central, grov jordpunkt så nära förbrukarna som möjligt...

Hur skruvarna på nätaggregatet kan ligga så nära förbrukarna som möjligt förstår inte jag, men du får gärna förtydliga om jag missförstod dig.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro