Permalänk

hiper 480w

Hej!!

har ett litet bekymmer med mitt hiper 480w r type nätagg, när man belastar det mer än normalt börjar de låta som om någon fläkt verkar knas, skakar man lite på det, medans de e igång låter de som fläkten sitter löst.(Samma som när man belastar det) när det låter kan även trycka på ovansidan på nätagget, då slutar det låta, likaså om man sätter lite press på sidorna med fingrarna.

hade det dock hängandes utanför en vecka, körde igång cpu stress test och massa 3dmark, då lät han inte ett smack

någon som har en gissning??

mvh
Christian

Permalänk
Inaktiv

låter riktigt skumt :S har du kollat så att fläkten är ordeltligt faststpänd?

Permalänk

har inte öppnat det, pga av att är det något vajse så får jag ett nytt, men bara om plomberingen är kvar kan hårddiskar, modekort, minne osv påverka ett nätagg så det får skit spännignar tillbaka och blir snebelastat? om så är fallet är det nätagget som är kasst då :P? eller burken :P?

Permalänk
Medlem

Tjena, det låter som det blir resonans någonstans när du belastar agget hårt.
Kanske hjälper och montera med nån slags upphängning.

Offtopic:
Själv så har jag haft just två Hiper 480w, tysta som 17 men båda gick sönder så jag bytte till seasonic S12.

Visa signatur

A8N5X|X2 4400|2x BallistiX Tracer 1024MB| Asus 7800GTX

Permalänk

kanske inte är fast skruvat riktigt, kanske inte är fläkten utan nätagget som skakar på chassit eller liknande, eftersom den snurrar fortarare skakar det mer i agget om det sitter dåligt åt skruvat, fläkten borde ju inte gå annorlunda för att du trycker lite på kanterna.... däremot kanske du klämmer åt sidorna så det slutar skaka

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lajbans
Tjena, det låter som det blir resonans någonstans när du belastar agget hårt.
Kanske hjälper och montera med nån slags upphängning.

Offtopic:
Själv så har jag haft just två Hiper 480w, tysta som 17 men båda gick sönder så jag bytte till seasonic S12.

Vad är effekten på S12an och hur vad ljudnivån i förhållande till hipern (480W?)?