Antec Performance One P180 bygge

Permalänk

Antec Performance One P180 bygge

Hej.

Då var det dags igen att bygga ihop en ny burk och jag tänker utgå ifrån ett chassi som har fått fler lovord än eftersättaren till Bush.

Antec Performance One P180: Nu är det så att detta chassi levereras utan nätagg så min första fråga är följande.

1: Vilket nätagg med "tillräckligt" lång strömledning till moderkortet rekomenderar Ni? Får gärna vara passive kylning dock minst 450W.

2: Vilket moderkort rekomenderar ni?
Socket 775 eller 939 - Får ej överstiga 900:-

3: När det gäller ljudnivån så anses detta chassi vara rätt så tyst men då undrar jag hur mycket den kommer göra väsen av 5 st hdd... rekomenderas inköp av ljuddämpningsmattor?

Ok, det var mina frågor det men finns det fler där ute som funderar på inköp av denna vackra låda så får Ni gärna utveckla detta inlägg.

Visa signatur

Alla stavfel hänvisas till "Maximegalons Ultra-Kompletta Ordbok För Alla Ord Någonsin"

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

1. Har inget bra just nu. Skulle dock välja ett lite mer kraftfullt och med löstagbara sladdar.
2. 939, klart. Mer framtidssäkert fast AM2 har kommit.
3. Ljuddämpningsmattor är alltid bra att ha. Köp biltemas fibermattor till bilar. De är billiga.

Permalänk
Medlem

BlueBerryBoy: Det är inte så att Conroe lanseras om någon månad som för övrigt har bättre prestanda och kostar en bråkdel av de 939prollarna som finns i dagsläget..

Nej, jag är ingen Intel-fanboy då jag kör AMD i alla mina burkar hemma

Permalänk
Medlem

Jag anser inte att resonermanget om att 939 är framtidssäkrare håller längre.
dock så tror jag det finns fler billiga 939 moderkort än billiga 775 moderkort.

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk

Re: Antec Performance One P180 bygge

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EdiToriOus

2: Vilket moderkort rekomenderar ni?
Socket 775 eller 939 - Får ej överstiga 900:-

Det verkar som om vi har fastnat lite i diskutionen... jag vill bara påpeka att jag väljer ovanstående socket då jag har ett antal processorer "på lager".

Besvara gärna frågorna på sättet BlueBerryBoy gjorde (y).

Visa signatur

Alla stavfel hänvisas till "Maximegalons Ultra-Kompletta Ordbok För Alla Ord Någonsin"

Permalänk
Inaktiv

Här är en länk som hjälper dig lite:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...

Sen vad gäller CPU och Moderkort, du ska inte vänta till juli då, kanske väntar prissänkningar på AMD och Intels äldre sockets?

Det du kan göra åt hårddiskarna om du inte vill dämpa för mycket, är att sätta dämp klossar vid båda sidor om hdd racket efter att du installerat diskarna..sen stänger du igen chassi dörrarna över klossarna, billigast om du köper någon billig mjuk isolering på bilfirma eller nått liknande. köp ingen hård el dylikt....

Permalänk

Jo tack.
Det där med att hitta ett passande nätagg kan vara krångligt men absolut inte omöjligt. På komplett.se så besvarar de frågan helt enkellt med "Det löser vi" så jag funderar på att använda mitt nuvarande SilentAgg från HuntKey som för övrigt är ett av de bätre köp jag gjort genom åren.
Sen så Perssonabbe så gillar jag ditt ljuddämpnings tips starkt och tänker definitivt utforska det på min server som ligger och skramlar sen 2002.
Vad det gäller CPU så har jag ett antal som jag nämnde ovan, det är mest att jag ville se vad det är för moderkort som rekomenderas här, men tack för Era svar än så länge och fyll in om det kommer en tanke eller två.

Visa signatur