Permalänk
Medlem

Wolfie vs GoTall battle gravyr @ DH

sha

Ja dh 06 är nu avslutat
för dom som inte var eller såg det så var det gravyr battle mellan våran GoTall Samt [Wpa]WolVerine och tänkte lägga upp bilder, såg många moderatorer springa runt där så artikel kommer snarast skulle jag gissa.

Okej dom hade båda ett Silverstone TJ01B (den svarta tror att d var det men minnet sviktar nu för tiden xD)
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=SILTJ01BL

och dom hade 2,5 timme på sig att gravera detta dom fick ingen mall lr liknande utan skissade upp på chassit och graverade. Låter helt enkelt bilderna tala för sig själv.

Wolfie och GoTall kollar om GoTall fick bra skärpa när han fotade Basshunter, som blev ganska utbuad, ignorerad under DH

(http://www.youtube.com/watch?v=o0jhToNDz6U&search=dh%20summer...)

Packar upp

Taggar

´

Börjar rita

Redan graverat, speedhack cheater n00b .. orka? xD

Rita lite mer. . . .

sen så äre under byggnad, ena sidan klar. Har inga bilder under Gotalls bygge pga folk flockade runt honom :P.

Sen så gick jag för att kolla nerladdningar, och glömde tyvär bort den så jag kom dit prec. näre var klart och uppstälda

Och wolfies

Gotalls

Ja sen så fick vi rösta hela kvällen samt kommande dag och vinnaren hade 60 % av rösterna .. grattis wolfie :D, båda fick en western digital extern hdd
samt att wolfie eeh numera sveriges bästa moddare, och dom lottade ut chassin jag pratade med han som vann gotals som jag frågade vad han skulle hat fört han sa 500, jag eeh så jävla dum att jag sa att chassit kostar runt 1000 samt att han har graverat det du får bra med cash fört, iställer för att ge han pengarna xD och sålt d dyrare :P.

tycker inte att denna avgör mästaren eftersom jag tyckte GoTalls motiv var lame fast jag vet att han graverar sjukt snyggt, det blev d men motivet var inte bra :P.

Ciao

Ja, de eeh mycket "msnspråk" samt särskrivningar stavfel, men d har inte blivit mycket sömn under DH

Visa signatur

[i]P4:an. Asus X series. p4 2.4 ghz, socket 478 FTW | 1024 ram, . ..Ge force 6200 128 mb 400 gig hdd.
[/i]
.:[Kringutrustning]:. .: A4 Tech X7 :. .: Ruber Membran :. .: Icemat :. .: crt X2 :. .: Qpad ct large black E=mc2

Permalänk

Re: Wolfie vs GoTall battle gravyr @ DH

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EA|Bonde|Erik
sign

Haha, din lilla tjyyv

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem

Jadu, personligen så gillar jag wolfies mer.

Visa signatur

AMD Athlon Venice 3200+, Asrock MATX ALI1689 SATA / Raid / Lan,
512MB DDR PC3200 400MHz x 2
Sapphire x1600pro 256mb AGP, 40gb 7200rpm, 200gb 7200rpm

Permalänk
Medlem

jag med, som sagt motviet.

ja jag vet

Visa signatur

[i]P4:an. Asus X series. p4 2.4 ghz, socket 478 FTW | 1024 ram, . ..Ge force 6200 128 mb 400 gig hdd.
[/i]
.:[Kringutrustning]:. .: A4 Tech X7 :. .: Ruber Membran :. .: Icemat :. .: crt X2 :. .: Qpad ct large black E=mc2

Permalänk
Medlem

Jag skulle hellre ta GoTalls, lite rolig imo!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Wolfies var snyggt medans GoTall's var roligt! Sjukt skillade killar båda 2 imo

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Stackars Basshunter D:

"Uppo hoppa nu alla datanördar" haha bra publikknep

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Mjo.. Stackarn vart utbuad..

Sen va det ju playback så det SKREK om det.. synd synd synd

Dock så är faktist BassH, jävligt skillad i FL studio..

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

snälla topic
fast sant med studion.

Visa signatur

[/i]

Permalänk
Medlem

Jag tror att wolverine är bättre på att rita på fri hand under kortare tid.
Men jag tror att själva graveringen är dom nog ganska jämlika i.
Sen ser man ju att det är lite olika typer av motiv och de är olika seriösa.

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Proffsmoddare

Jag får väl ta och lägga mig i lite här Detta var ingen tävlig för att avgöra vem som är bäst eftersom det kan man inte göra det är som att rösta på 2 färger det handlar om tycke och smak.

Gotall och jag gjorde detta för besökarna som en kul grej. Två killar fick ett varsitt chassi jag och gotall fick en varsin disk mängder av folk fick COD2 spel och nyckelringar och alla fick ett stycke underhållning

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Wolverine, du vet att länken till www.dremel.com går till microsofts hemsida.
Antar att det inte är rätt?

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

Den går INTE till microsofts hemsida.

Visa signatur

AMD Athlon Venice 3200+, Asrock MATX ALI1689 SATA / Raid / Lan,
512MB DDR PC3200 400MHz x 2
Sapphire x1600pro 256mb AGP, 40gb 7200rpm, 200gb 7200rpm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Taclite
Den går INTE till microsofts hemsida.

Fan va läskigt, den gjorde det för mig först..
Nu kommer jag in på dremels hemsida..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

# wolfie^

Upfattade det som att det skulle varea ett avgörande mellan dom 2 hetaste namnen i sverige. Ja, det regnet var kul fick mitt 5 nyckelband av samma ^^ och 2 cod 2 spel.

#tredox
Tror det eeh väldigt sant som du säger, som jag försökt skrivit

Visa signatur

[/i]

Permalänk
Medlem

Tyckte att båda gravyerna var sjukt tråkiga, fantasilösa och helt enkelt fula.
Och om dem är Sveriges bästa gravyrare så kommer jag nog inte följa sådana här tävlingar något mer. Wow, en tribal!11 Wow!!11 En seriegubbe!!!!111

Men de var väl inte så seriösa och gav inte allt de hade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeeq
Och om dem är Sveriges bästa gravyrare så kommer jag nog inte följa sådana här tävlingar något mer. Wow, en tribal!11 Wow!!11 En seriegubbe!!!!111

Eftersom dom hade 2 timmar på sig är det nog inte så jävla lätt att bara trycka ut något.
Om dom haft mer tid skulle de kunna tänka på mer detaljer och andra figurer.
Tycker ditt inlägg var onödigt och ser ganska oseriöst ut.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Du kan ju ta reda på fakta om hur lång tid det tar att göra en riktig gravyr!
Ren jävla idioti rentutsagt!

Permalänk
Medlem

säger som wolfie sa de va en kul grej och wolfie gjorde bättre ifrån sig än vad jag gjorde

Permalänk
Medlem

gotall got pm.....

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Snyggt av båda, kan tänka mej att man inte har tid att skissa allt för mycket på motivet, och då blir det att man tar det första som hoppar upp i skallen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TredoX
Eftersom dom hade 2 timmar på sig är det nog inte så jävla lätt att bara trycka ut något.
Om dom haft mer tid skulle de kunna tänka på mer detaljer och andra figurer.
Tycker ditt inlägg var onödigt och ser ganska oseriöst ut.

Jag vet inte om de visste att det skulle vara en gravyrtävling när de kom dit, men om de visste det så borde det väl inte vara så svårt att rita upp diverse idéer i huvudet innan startskottet gick. Jag förstår inte varför mitt inlägg var onödigt, jag framför bara en åsikt om hur tråkiga och fantasilösa gravyrerna var enligt mig. Även fast de hade en relativt kort tid på sig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mad64
Du kan ju ta reda på fakta om hur lång tid det tar att göra en riktig gravyr!
Ren jävla idioti rentutsagt!

Haha? Är det någon jävla lag på att man automatiskt måste framföra positiv kritik till dessa personer istället för negativ? Jag har lika jävla rätt att bedömma deras verk som ni har. Jag tycker nog att du själv skall ta reda på lite fakta om vad en tävling är för något, och att kritik är både negativ och positiv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag vet inte om de visste att det skulle vara en gravyrtävling när de kom dit, men om de visste det så borde det väl inte vara så svårt att rita upp diverse idéer i huvudet innan startskottet gick. Jag förstår inte varför mitt inlägg var onödigt, jag framför bara en åsikt om hur tråkiga och fantasilösa gravyrerna var enligt mig. Även fast de hade en relativt kort tid på sig.

Haha? Är det någon jävla lag på att man automatiskt måste framföra positiv kritik till dessa personer istället för negativ? Jag har lika jävla rätt att bedömma deras verk som ni har. Jag tycker nog att du själv skall ta reda på lite fakta om vad en tävling är för något, och att kritik är både negativ och positiv.

Jag tycker ( min åsikt) att ditt inlägg inte tillförde något, du kunde skrivit vad som dom skulle gjort bättre. Sen så är det för mig iallafall JÄVLIGT svårt att få ut det som finns i huvudet på papper på kort tid.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TredoX
Jag tycker ( min åsikt) att ditt inlägg inte tillförde något, du kunde skrivit vad som dom skulle gjort bättre. Sen så är det för mig iallafall JÄVLIGT svårt att få ut det som finns i huvudet på papper på kort tid.

Jag har ingen aning om vad de skulle gjort bättre, men kanske inte någon serieliknande sak som man kan kopiera från Kalle Anka, och någon random tribal
man såg på någon snubbe som gick förbi. Jag har fortfarande rätt att kritisera, det är ju inte så att om någon ber om kritik på en bild de gjort i Photoshop så kan man inte tycka att den är ful bara för att man inte kan göra bättre.

Permalänk
Medlem

Ultimate showdown of ultimate destiny, med andra ord.

Permalänk
Medlem
Citat:

du ska då höjastämningen lite...
dels va de ingen överdrivet seriöls tävling och dessutom kanske wolverine kanske är lite smågalen i tribaler eller inte kunde komma på ngt annat? ibland är det inte så lätt att komma på ngt snyggt o gravera utan kan ta aslång tid innan inspirationen kommer fram. svårare än så är det inte.

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har ingen aning om vad de skulle gjort bättre, men kanske inte någon serieliknande sak som man kan kopiera från Kalle Anka, och någon random tribal
man såg på någon snubbe som gick förbi. Jag har fortfarande rätt att kritisera, det är ju inte så att om någon ber om kritik på en bild de gjort i Photoshop så kan man inte tycka att den är ful bara för att man inte kan göra bättre.

Men om nu motivet är en serie-inspirerad gubbe så kanske man kan säga något som skulle få den att se ännu mer ut som en seriegubbe, stilen har ju sina drag.
Samma sak med tribals.
Man kan alltid förbättre utseendet för alla tycker ju olika.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Vill gärna se dig göra det bättre.....

Visa signatur

det man inte ser det lider man inte av , för det mesta :P

Permalänk
Medlem

men va fan... lägg ner! "jeeq" skrev bara vad han tyckte, inget fel med det, lika rätt att skriva att det är dåligt som att det är bra, "dålig kritik" kanske till och med är med givande än positiv...

"Vill gärna se dig göra det bättre....." alltså, nej... man kan tycka att saker ser dåligt ut, även fast man inte kan göra det snyggare själv... jag håller med "jeeq" inga toppgraviering direkt, men som sakt tidigare, ingen jätte seriös tävling, sen vet man ju att de kan bra mycket bättre :>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludfix
men va fan... lägg ner! "jeeq" skrev bara vad han tyckte, inget fel med det, lika rätt att skriva att det är dåligt som att det är bra, "dålig kritik" kanske till och med är med givande än positiv...

"Vill gärna se dig göra det bättre....." alltså, nej... man kan tycka att saker ser dåligt ut, även fast man inte kan göra det snyggare själv... jag håller med "jeeq" inga toppgraviering direkt, men som sakt tidigare, ingen jätte seriös tävling, sen vet man ju att de kan bra mycket bättre :>

Exakt det jag försöker förklara för dem, men det är ju inte så lätt när de inte verkar kunna läsa så bra.