Permalänk
Citat:

Stackern är ett skämt. Att du ens vågar jämnföra den med Dragon... Kapat i ett Stacker och kvaliten är pinsam för det priset. Köper du ett chassi för 200kr på Kjell o Co får du samma kvalitetskänsla som av Stackert.

Dette er tull og det kan jeg skrive under på, fordi jeg har selv brukt begge typer kabinett i lengre tid.
Greit nok at Dragon har litt tykkere stålvegger men det betyr iikke noe i praksis om du ikke skal bruke det til å hoppe på.
Dragon er i mine øyne et gammelmodig kabinett som har kjørt med det samme triste utseende i alfor mange år, men det er mitt syn .
At du derimot sammenligner kvaliteten i et Stacker med et billigkabinett til 200 kr vitner derimot at du ikke vet hva du snakker om her

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Nej då Snekker`n. När man knackat och kapat plåt så länge som jag har man inte alls någon koll på om det är bra eller dåliga grejer...

Du får hemskt gärna köpa en chassi för 200kr på Kjell. Och sen ett stacker.

Sen kapar du ut en plåtbit från vardera av dessa chassina (Jag har gjort detta då jag kapat hål för fönster i 200krs chassit och hål för trippel rad i stacker) och sen böjer du dom.

Sen köper du ett Dragon och försöker böja den plåten. Tror nog du kommer bli förvånad över vilken skillnad det är på grejerna.

Dörrarna på Stacker attackerar jag dock inte. Dom är helt okey för att vara alu. Inget lian li men ändå, helt okey.

Permalänk
Medlem

Man borde kuna montera en 250mm fläkt i stackern utan att modda alltför mycket. Kikat lite på Aerocools chassi men det är lite litet men ACK så kewl!

har letat efter de där 250mmfläktarna men inte hittat, vet nån om de kan köpas i Sverige??

Visa signatur

Fractal Design Define R6, ASUS X99a, Xeon E5-2697v3@3.5Ghz allcore, 64gb Hynix ECC REG 2133Mhz, 7900xt, 2.5gb nic

Server: Proxmox med OMV7, Teuenas och annat virtuellt: Supermicro X9SRH-7F, 64gb RAM, Xeon 2651v2, 4x10tb, 2.5gb Nic

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FilleMang
Nej då Snekker`n. När man knackat och kapat plåt så länge som jag har man inte alls någon koll på om det är bra eller dåliga grejer...

Du får hemskt gärna köpa en chassi för 200kr på Kjell. Och sen ett stacker.

Sen kapar du ut en plåtbit från vardera av dessa chassina (Jag har gjort detta då jag kapat hål för fönster i 200krs chassit och hål för trippel rad i stacker) och sen böjer du dom.

Sen köper du ett Dragon och försöker böja den plåten. Tror nog du kommer bli förvånad över vilken skillnad det är på grejerna.

Dörrarna på Stacker attackerar jag dock inte. Dom är helt okey för att vara alu. Inget lian li men ändå, helt okey.

Jeg sier jo nettop at dragon har tykkere vegger, men at Stacker kan sammenlignes med et 200 kr kabinett er tull .
Jeg har vel hatt ca 30 kabinetter selv av varierende kvalitet jeg har også hatt begge som diskuteres her.
I tillegg bygger og leverer jeg maskiner til flere titalls personer hvert år, de siste 4-5 årene. Så ja jeg har erfaring med alle typer kabinetter.
Dragon har tykkere vegger, dette fører til økt vekt noe jeg annser som negativt, Staker har tynnere vegger, men de er solide i massevis om du ikke ønsker å ha et kabinett for å sitte å slå på med hammer, men da er vi vel strengt tatt utenfor bruksområdet et kabinett er beregnet på .

Visa signatur
Permalänk
Medlem

känns som att stackern släpper ut allt ljud rätt ut. Ett ljudämpat dragon måste ju vara överlägset när det gäller tystnad, trots 80mm fläktar...

Visa signatur

||Fractal Design Define r4||Intel i7 4770K @ 4200mhz||Sapphire Radeon R9 290 + Gigabyte windforce R9 290 Crossfire ||Cooler master hyper 212 evo||MSI Z87-G45 GAMING ||Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz||OCZ arc100 240gb||Seagate Barracuda 7200 1tb||Evga supernova g2 850w||

Permalänk
Medlem

Så, Gnarf, vad bestämmer du dig för?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Det lutar åt Stacker men ett Dragon verkar tystare och med rejält.
Fördel med Stacker är att jag TROR man kan montera i 250mm fläkt när/om de kommer att köpa lösa samt att du kan konvertera den till BTX format om du så behöver. Lite moderna chassi också Stacker men svårt val =).

Visa signatur

Fractal Design Define R6, ASUS X99a, Xeon E5-2697v3@3.5Ghz allcore, 64gb Hynix ECC REG 2133Mhz, 7900xt, 2.5gb nic

Server: Proxmox med OMV7, Teuenas och annat virtuellt: Supermicro X9SRH-7F, 64gb RAM, Xeon 2651v2, 4x10tb, 2.5gb Nic

Permalänk
Medlem

Du borde starta en omröstning ^^

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Jag har ett Dragon fulltower. Det köpte jag för flera år sedan och då saknade det nästan konkurrens i den storleksklassen.

Om jag skulle köpa ett idag skulle jag valt Stacker 830.

Visa signatur

Take care of what you love, before it becomes a memory.

Permalänk
Inaktiv

Gnarf du har många BTX moderkort liggandes?

Inga problem att modda in ett BTX moderkort i ett Dragon heller

Även en höfläkt kan monteras i ett Dragon om du så önskar... Ser dock inte varför du skulle vilja ha ett stort hål i sidan på din dator...

Permalänk
Medlem

Nu har jag monterat in allt och använder min Dragon.

Kan säga att temperaturen sänktes med ca 2c (inte vidare mycket, men då har jag även satt passiv kylning på NB), och att ljudnivån sänktes VÄLDIGT mycket från mitt tidigare Antec Sonata.

Här har ni bilder:
Lådan:
http://img147.imageshack.us/img147/2672/helaldan4zc.jpg

Chassi-Sidan:
http://img472.imageshack.us/img472/9564/chassisidan0aw.jpg

Plexit + UV:
http://img81.imageshack.us/img81/882/nightshot22op.jpg

Plexi + Blixt:
http://img387.imageshack.us/img387/71/plexiblixt5ms.jpg

Och sist, och iförsig minst också..

120mm fläkten + Fläktkontroller i taket (först på Swec med fläktkontroller i taket? ^^):
http://img477.imageshack.us/img477/352/120mmkontroller4jh.jpg

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tackar så jättemycket, var första "seriösa" modden/gravyren jag gjort

Visa signatur

---