Ds lite-tråden, samt vanliga Ds. ;)

Permalänk
Medlem

3 stycken nintendo ds i vår familj

Visa signatur

(Antec Plusview 1000 AMG) (Antec Truepower 550W) (Abit IC7-MAX3) (P4 2.8GHz Northwood) (2*512MB PC3200 Twinmos) (Samsung 120GB IDE + 3*250GB Hitachi S-ATA) (Powercolor 9600XT 128MB) (SB-Live) (ND-3500A) (LG L1915S 19" TFT 12ms)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbonallen
Hur fungerar det att spela på internet? är wlan allt som behövs?

W-lan och hyffsat snabbt internet.
Finns en massa att läsa om det på NintendoWiFi.

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem

nån som spelar resident evil är det bra ?

Permalänk

Åh jag vill ha något Ikaruga-liknande till DS.
Finns det?

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Inaktiv

jag fick just igång Wi-Fi med metroid prime, någon som vill bli ägd medans jag skiter?

Permalänk

hahahah, pazu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunis
W-lan och hyffsat snabbt internet.
Finns en massa att läsa om det på NintendoWiFi.

behövs och behövs, det går bra att koppla upp sig på några överblivna kb efter torrentspärren. men alla som spelat Mario kart mot teleporterande Japaner med modemuppkoppling vet att det kan bli lite irriterande för andra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KentRoyal
Åh jag vill ha något Ikaruga-liknande till DS.
Finns det?

http://www.webhallen.com/prod.php?id=45974

ska vara nån taktisk del i det, men om det funkar som b/w i Ikaruga vettetusan..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Ni som har köpt in era vita/svarta Lite nu, hur är det med fingeravtryck och liknande?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Avstängd

synd bara att man måste ha wifi för att kunna spela online med ds =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Ni som har köpt in era vita/svarta Lite nu, hur är det med fingeravtryck och liknande?

Putsduk används ofta.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Gascogne: Ok va rädd för det. :/ Du har svart färg eller?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Yep, jag valde svart.

Tycker inte att vit är så snygg men som sagt det är en smaksak.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Hmm, svarta eller vita Nintendo DS Lite vilken ska man välja
Vet ni någon butik som har NDS Lite som är öppet imorn?
Blir väl cirka 2000 kr med NDS Lite och Martio Kart (härligt Wi-Fi spel!)

Är det dumt att köpa det i Sverige om man kan göra det i USA i stället? Är det sant att svarta NDS Lite inte säljs i USA?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Hmm, svarta eller vita Nintendo DS Lite vilken ska man välja
Vet ni någon butik som har NDS Lite som är öppet imorn?
Blir väl cirka 2000 kr med NDS Lite och Martio Kart (härligt Wi-Fi spel!)

Är det dumt att köpa det i Sverige om man kan göra det i USA i stället? Är det sant att svarta NDS Lite inte säljs i USA?

Yep, den svarta är enbart i Europa.

Om du köper en DS lite i usa så glöm inte att köpa en svensk laddare sen till den, kostar ca 160 riksdaler på webhallen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
nån som spelar resident evil är det bra ?

Det är i stora drag samma spel som det alltid vart. Grafiken är lika bra/dålig som den vart i originalversionen, de värdelösa skådespelarna är kvar och hundarna som hoppar igenom fönstret är kvar. Sen skiter man knappast på sig när man spelar det på bussen på 2 3 tums skärmar.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Yep, den svarta är enbart i Europa.

Om du köper en DS lite i usa så glöm inte att köpa en svensk laddare sen till den, kostar ca 160 riksdaler på webhallen.

Okej Är det någon fördel förutom att man slipper köpa en laddare att köpa den i Sverige? Är ju cirka 500 kr dyrare. Iofs att man kan köpa en svart.

Fördelar med vit/svart NDS Lite?

Permalänk
Medlem

ingen fördel, gillar du färgerna så go ahead
köpte min igår, en vit. Den är ruskigt snygg, inga fingeravtryck - men, pga den blanka plasten utanpå lacken så glider händerna lätt om man ahr fett på händerna...

kolla bilder på min ds @ http://www.dslite.webb.se

Köpte också Another Code: Two memories, köp det endast om du huttar den billigt. Spelet är skitbra och jävligt kul, men också jövligt kort. 5 timmar tog det för mig att klara ut spelet.... får vänta till 30 juni och sälja den å köpa New Super Mario Bros.

Visa signatur

Nikon D40x; 18-55 mm Nikkor; 55-200 mm Nikkor
Macbook; 2 GHz Core 2 Duo, Mac OS X Leopard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Fördelar med vit/svart NDS Lite?

Fördelarna är att man inte ser fingeravtrycken direkt på den vita som man gör med den svarta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ok ^^ Synd att den är så dyr i Sverige.

Permalänk
Medlem

Köpte min DS Lite igår på Elgiganten för 1490:-
Gillar faktiskt den gamla DS:en bättre. DS Lites D-Pad är rätt obekväm och fungerar sämre. Även resten av knapparna är bättre på gamla DS tycker jag. Sen passar gamla DS bättre till mina händer
Tur att man har öppet köp

Permalänk
Medlem

Penne, på Elgigantens hemsida verkar inte NDS Lite finnas, faktiskt ganska bra pris för att vara i Sverige. Gäller priset både den vita och svarta NDS Lite?
Har Elgiganten öppet imorgon?

Annars är det väl rea på den första DS:en? För hur mycket?

Permalänk
Medlem

Priset gäller både den svarta och den vita modellen. Såg också att den inte är listad på hemsidan. Jag ringde till kundtjänst och bad dem kolla om den fanns inne på varuhuset närmast mig.

Jag köpte den gamla DS:en för 995:- hos dem.
Verkar som om de flesta av deras butiker har stängt imorrn dock.

Permalänk
Medlem

Okej tack så jättemycket för svaren!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pourab
får vänta till 30 juni och sälja den å köpa New Super Mario Bros.

Har haft det liret en månad typ, lillbrorsan recenserar spel åt KP, ganska sliskig känsla jämfört med de "klassiska" mariospelen, känns mer som en av 3d-varianterna nergraderad till 2d riktigt trevligt annars dock.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Det är i stora drag samma spel som det alltid vart. Grafiken är lika bra/dålig som den vart i originalversionen, de värdelösa skådespelarna är kvar och hundarna som hoppar igenom fönstret är kvar. Sen skiter man knappast på sig när man spelar det på bussen på 2 3 tums skärmar.

Nja grafiken är faktiskt bättre och det är ju massa nytt om man kör Rebirth mode , mera monster och ammo , Ny pussel , kniv fight i första person , slå till baka zombies med touchscreenen . Rebirth mode gör det helt enkelt roligare att spela Resident Evil då man kan panga hela tiden utan att vara rädd för att få slut på ammo , samt de nya pusslen .

Visa signatur

Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC+ |Intel Core i5 750 2,66GHz / 8MB | Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | ASUS P7H55/USB3

Permalänk

Gaaaaaah!! vill ha NDS Lite...

Permalänk
Medlem

Spelar mycket Street Fighter för GBA på min DS Lite, kan vara irriterande att försöka spika alla special moves med den där lilla d-paden. Det är enda nackdelen med DS Lite.

Skärmarna på DS Lite är dock helt underbara. På vanliga DS är de ju helt värdelösa.

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe

Jo, de finns det rikligt av.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
GAME har nån deal där du byter in 2 spel och din gamla DS så får du Lite för 1 kr OMG

Någon som vet om detta gäller i alla GAME butiker eller om det bara är några stycken?
Hur länge gäller erbjudandet?

Permalänk
Medlem

Lol... i väntan på ds lite... ahahahah!

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz