Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Jag kan inte stänga av micen på min 5021. Den är på hela tiden och det blir rundgång när jag spelar hög musik.

Låter liknande problemet 5024:orna har, här är lösningen jag fick av supporten:

Lösning: Han bad mig stänga av inte bara mikrofonen utan även linjeingången i ljudinställningarna. Det löste problemet och mikrofonen läcker inte då. Konstigt bara att man ska behöva stänga av linjeingången för att få tyst på micken...

Har upptäckt ytterligare en kass grej med min dator idag. Jag hade armbågen precis vänster om vänster musknapp och musknappen aktiverades då. Alltså om man trycker bredvid musknappen klickar det. Absolut okej att plasten flexar,m förväntar mig inget annat, men inte att musen då ska aktiveras..

Visa signatur

Lundapåg i Finland

Permalänk
Medlem

Tack Ibjiba, det fungerade.

Vet någon om drivrutiner till ljudkortet som INTE knastrar? Länken i FAQn är död. Jag tog precis hem de nyaste men det är likadant.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Har säkert varit uppe tidigare, men det är ju en lång tråd..
Kan man lira Battlefield 2 på en 5024?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DimpZ
Har säkert varit uppe tidigare, men det är ju en lång tråd..
Kan man lira Battlefield 2 på en 5024?

Jarå, jag gör det med höga gfx-inställningar.

Visa signatur

Lundapåg i Finland

Permalänk
Medlem

wehoo

1x 5024wlmi
1x Audigy 2 ZS for Notebook PCMCIA

Ligger och väntar på posten

Ikväll blir det data av.

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonnyl
wehoo

1x 5024wlmi
1x Audigy 2 ZS for Notebook PCMCIA

Ligger och väntar på posten

stackarn :/

Visa signatur

Vadå dega?

Permalänk
Medlem

Haha wiee.. idag "krascha" min hårddisk i min 5021. eller troligen så har den massa kluster fel. så blir väl bara till o köpa en ny nu. hårddisk alltså. får bli en 5400 rpm den här gången.

Visa signatur

Bärbar Acer Aspire 5021WLMi 1.25 GB Minne (Infineon 1Gb & Orginal 256 MB)
Hjälp min sida att bli ännu mer utökad, klicka på annonserna. http://www.acer5020.info.se

Permalänk
Medlem

Nu sitter jag här med min nya 5024, underklockad, confad och klar, härligt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Höjt på er gott folk.
Jag har precis dragit hem den nya biosen till 5021:an (1.18) men jag kan inte hitta någon direkt read me fil där det står vad de har trixat till det för något tokigt denna gång. Är det någon här som vet eller har en länk till någon sida där det står ? tack på förhand.

Visa signatur

WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lerk
Höjt på er gott folk.
Jag har precis dragit hem den nya biosen till 5021:an (1.18) men jag kan inte hitta någon direkt read me fil där det står vad de har trixat till det för något tokigt denna gång. Är det någon här som vet eller har en länk till någon sida där det står ? tack på förhand.

Ja du min vän Hört på andra forum att den inte gör speciellt mycket märkbart, förutom att fixa lite grafikkorts klockfrekvenser och några enstaka sa att fläkten faktiskt gick igång lite mer sällan...

Visa signatur

MacBook Pro C2D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metalic
Ja du min vän Hört på andra forum att den inte gör speciellt mycket märkbart, förutom att fixa lite grafikkorts klockfrekvenser och några enstaka sa att fläkten faktiskt gick igång lite mer sällan...

En fläkt som går mindre? hmpf.. jag som kallar min pekplatta för "stekplatta".

Ahh, det kanske bara gäller 5021.
Min biosversion är 1.20, men jag har ju 5024.

Edit: La till lite.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag ska skicka in min 5021:a på service p g a två sprickor som dykt upp på datorns skal. Ej p g a yttre våld. Vet inte hur de uppkommit. Klagade även på att min space-tangent fungerar dåligt.

Vad kan jag förvänta mig av servicen? Hur lång tid? De sa 7-10 dagar. Enligt supporten lagar de de datorn, byter ej ut. Men hypotetiskt, om de byter ut den, blir det då mot en ny 5021:a? Den verkar inte finnas längre. Vill inte ha en 5022 då den verkar sämre.

En annan sak, jag är livrädd för döda pixlar, vad händer om datorn kommer tillbaka med sådana eller om ev utbytesdator har det?

Mvh, J

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drbenway
Vad kan jag förvänta mig av servicen? Hur lång tid? De sa 7-10 dagar. Enligt supporten lagar de de datorn, byter ej ut.

Till mig sa de att det var express-service som skulle gå på 2 arbetsdagar. Räknar vi bort extradagarna för att UPS slarvade bort datorn tog själva reparationen runt tre veckor, efter påtryckningar på de likgiltiga cheferna på i Stockholm. Uruselt betyg för en expressreparation.

Visa signatur

Lundapåg i Finland

Permalänk
Medlem

Kan säga att efter 1års användning av min 5024wlmi är den inget att hurra över. Köpte den då för ca 13000kr. De stora nackdelarna med den är att den blir så himla varm, man kan knappt ha handen på den. Av den värmen har det billdats en stor svart fläk lite under tangentbordet, där man har handleden. Har även testat att undervolta den, men fortfarande ganska varm och man tycker inte det ska behövas.
Prestanda mässigt funkar allt bra, men chassit är verkligen i sämstaslag.

Permalänk
Medlem

De sa att de med all sannolikhet lagar min dator. Men om den blir utbytt blir det mot en likvärdig. Nu finns ju inte 5021 längre, så hypotetiskt, vad tror ni de skulle byta den mot?

Är otroligt irriterad över att jag ska skicka den på service för jag är så nöjd med den. Det är bara de här jäkla sprickorna i skalet som oförklarligt uppkommit.
Den har i princip använts som stationär dator.

Permalänk
Medlem

Min hd på 5024:an har istort gett sig. Är det någon som har råkat ut för det? Ryker garantin om jag tar ut hårddisken och kopierar det som fortfarande går att få tag i? Som det är nu får jag inte i gång windows, det är en fil som inte går att ladda, så att fra det över nätverket går inte. Eller är det någon som har en annan bra idé på hur jag ska få tag i datan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thrawn
Min hd på 5024:an har istort gett sig. Är det någon som har råkat ut för det? Ryker garantin om jag tar ut hårddisken och kopierar det som fortfarande går att få tag i? Som det är nu får jag inte i gång windows, det är en fil som inte går att ladda, så att fra det över nätverket går inte. Eller är det någon som har en annan bra idé på hur jag ska få tag i datan?

Hej hej! Nu är det så att min 5024 slutade fungera under helgen, och jag likasom undrade om man kunde ta ut hdn... i sådana här tillfällen är acer support de bästa du kan fråga.

Men Ja du kan ta ut hårddisken utan att garantin ska ryka. Däremot behöver du en converter för pinnarna på din bärbaras matchar inte de i en stationär.

Hoppas detta hjälpte!

Visa signatur

MacBook Pro C2D

Permalänk
Medlem

Jag har en 5021 och tänkte uppgradera minnet. Har kollat igenom en del gamla trådar och sett en del men det mesta är ett år gammalt så kan nån svara på frågan vilket minne som är bäst och snabbast i nuläget och mest prisvärt? Vill ha 1 gb iaf... Vad blir billigast? Att köpa två 512 mb och slänga de två befintliga 256 eller att köpa en 1 gb sticka och behålla en 256 så jag har 1256 totalt? Kommer den låga frekvensen på mitt 256 då även sakta ner det annars snabbare 1 gb minnet?

Visa signatur

Nunca te acostaras
sin saber una cosa más

Permalänk
Medlem

Min HDD kraschade för ett tag sedan med. Gick inte att starta windows. Jag försökte formatera via installationscd men det gick ju inte men om jag tog bort partionen (C:) och sedan lade till den igen så gick det bra att formatera och sedan istallera.

Tyvärr hade man rätt mycket viktiga grejer på C: då. Man lär sig tydligen inte av sina tidigare erfarenheter.

Visa signatur

Bärbar: Acer Aspire 5024WLMi

Permalänk
Medlem

Dessvärre är det här inte ett så enkelt problem. Har provat chkdsk, men det är vissa sektorer som är helt döda

Permalänk
Medlem

Någon som vet när nya Acer datorn kommer med Dubbla prossecorer 5100 tror jag den hette, ungefär vilket pris kommer den ha ?¨

lAlAz0r

Permalänk
Medlem

Om någon är intresserad av en 7 månade gammal 5021 PM:a mig.

Permalänk
Medlem

Har en 5024 från februari till salu, jättebra skick. Hade tänkt mig 8500:- kanske. Kan diskuteras.

Är nöjd! Men vill byta till en 12-tummare. Hör av er om intresse finns.

Permalänk
Medlem

Alla mina "pluppar" som gör att den inte halkar omkring har lossnat. Går det köpa nya sånna nånstans tro?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibjiba
Till mig sa de att det var express-service som skulle gå på 2 arbetsdagar. Räknar vi bort extradagarna för att UPS slarvade bort datorn tog själva reparationen runt tre veckor, efter påtryckningar på de likgiltiga cheferna på i Stockholm. Uruselt betyg för en expressreparation.

Min dator har funnits hos Acer sedan igår. Enligt supporten bör inte sprickorna vara något bekymmer utan kommer att lagas. Men han kunde såklart inte lova något. Själv har jag inte den blekaste.

Nu får vi hoppas att de rappar på och inte sitter och bara dricker kaffe och hänger upp kalendrar med pinupper (det är i o f s mer grovarbetargöra, dessa kanske p-surfar) som de verkar gjort i ditt fall. Samt att UPS gör sitt jobb, vilket de i a f hittils har gjort.

Uppdatering
Idag, 20/7 var reparatationen klar. Tangentbord och LCD-cover utbytt. Såvida UPS inte klantar sig eller rep-jobbet var illa utfört så måste jag säga att jag är nöjd med servicen. Uppdaterar då jag sitter med datorn i handen.

Permalänk
Medlem

Jag är ute efter bärbar och har tittat på 5024 WLMI den verkar ju överlägsen på pappren men i verkligheten så får den mycket skit om sig tex skicka in på service osv kan nån länka en riktigt bra bärbar som man kan spela CS, battlefield med mera helt utan problem?
Obs min ekonomi är begränsad och får ej överstiga 11000 kr!...
MVH Tobben

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft några problem alls med min 5024, fungerar hur bra som helst!

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobben2
Jag är ute efter bärbar och har tittat på 5024 WLMI den verkar ju överlägsen på pappren men i verkligheten så får den mycket skit om sig tex skicka in på service osv kan nån länka en riktigt bra bärbar som man kan spela CS, battlefield med mera helt utan problem?
Obs min ekonomi är begränsad och får ej överstiga 11000 kr!...
MVH Tobben

I princip är jag också nöjd med min 5024:a. Spelen flyter fint än så länge. Dockär jag missnöjd med starttiden, bara en dag gammal tog dator mer än 2 minuter att starta innan allt var laddat. Hårddisken känns långsam och det är en massa mögprogram inkluderade i windows-versionen. Också dåligt har Acers support varit.

Visa signatur

Lundapåg i Finland

Permalänk
Medlem

Till dom som har fungerade s-video out, vilken kabel använder ni? jag försöker använda en gammal kabel som jag fick till ett gammalt radeon grafik kort, verkar inte funka alls med laptopen, funkar dock med radeon kortet i stationära (9800xt)

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LRI
Till dom som har fungerade s-video out, vilken kabel använder ni? jag försöker använda en gammal kabel som jag fick till ett gammalt radeon grafik kort, verkar inte funka alls med laptopen, funkar dock med radeon kortet i stationära (9800xt)

Hade ett himla bök med att få igång tv-out och det funkar fortfarande inte tillfredställande, blir alrdig mer ati för mig... för det första så är det ju inte s-vhs ut, det är ju nån himla midi DIN 9-polig sak, men kan kan stoppa in en s-vhs där då den passar... sen måste jag köra från s-vhs dir till dedikerad s-vhs på tvn annars om jag har en apater eller försöker köra komposit blir det bara svartvitt.. även om jag använder en scart-adapter från s-vhs till scart.

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)