Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WaR
Jämnför ett raidmax med en stylad EPA och ett lian li med en Mercedes-benz :).

En epa utan styling är inte en epa. Bara en liten notis.

Dock håller jag med helt från Merc... och framåt

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Medlem

Kub av 5mm pansar, grov och omålad med vattenkylning

Visa signatur

Min dator har en hårddisk på 40 gig.

Permalänk

Anledningen att jag föredrar stilrena chassin är att dom (oftast) är så diskreta.
Jag vill inte ha ett lysande fult plastchassi som välter så fort man blåser på det. Ett tyst, diskret, stabilt och snyggt chassi är det enda rätta för mig.
Men sen skiljer sig ju folk åt, vissa kanske vill ha massa bling-bling i ett plastchassi som liknar jultomten uppochned med inverterade färger för att dom tycker att det är ballt. Visst, tyck ni så, bara ni inte försöker få mig att tycka så.

Så länge jag slipper ha med skiten att göra är jag nöjd.

Permalänk
Medlem

man vill ju göra själv, sen så tycker vissa att det e jobbigt när det lyser och har sig.
vad spelar det för roll om datorn ändå står på golvet en bit under skrivbordet? tänk att du sitter o spelar med datorn brevid dig och så lyser 2 jobbiga lysrör dig i ansiktet.

jag kan tänka mig att ha ett sådant om jag ska ha det på en plats där det ser ut som en del av inredningen.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Bästa tänkbara är ju att ha ett s.k "skol-chassie" och sedan ha en sådan j*vla bra dator i det. Det är fint =P Sitter nu med shuttle som säljs nu på måndag kommer sakna det, med tillbaka till mitt vanliga miditower för att lämna plats till bättre komponenter ^^

Visa signatur

-

Permalänk

Många här verkar tycka att Lian Li är så jävla supercleana hehehee
LL har ju det gräsligaste tillbehöret EVER...
Antar att de flesta har sett det redan då det är gammalt som gatan, men ändå:
http://www.3dgameman.com/vr/lianli/aquarium_side_panel/aquari...

Verkligen stilrent

Visa signatur

¤ X2 3800+ @ 2900MHz ¤ Asus A8N32-SLI Deluxe ¤ Corsair TWINX2048-4000PT ¤
¤ Gainward 8800 GT GS ¤ Seasonic S12 600W ¤ Antec P180 ¤ Scythe Ninja ¤ Logitech G7 ¤

Permalänk
Medlem

Man började med ett grått chassi och fick något värre om man nu tittar några år tillbaka. Tur man har ett som inte syns nu.

Jag har tre krav när jag letar chassi, vilket är tyst, diskret och temperaturer.

Golf GTI reklamen med Peter Stormare stämmer så in på mig när jag letar chassi iaf.
http://video.google.com/videoplay?docid=-456486683915974317&q...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Jag letar fortfarande efter gamla beige 486 AT lådor och moddar dom till atx, lackar om dom och monterar kylning. mitt ideal är "biomech 550" så grymt snygg låda! måste tyvärr skaffa ett modernare fulltower/serverchassi för att få plats med alla hårddiskar i filservern.
men jag ogillar trenden med "färdigmoddade" lådor. en låda kan vara ful, bara den är personlig!

Visa signatur

[WS:abitAW8,intel805d@3.4Ghz,1gb,gf6800,raptor36gb][Filserver:Athlon:1.4Ghz,2GbECC,20gb,9*250GB][Htpc:p4.2,0Ghz,1Gb,40Gb,gf4mx4000,Audigy2platinum][Webb:2*pIII500,1gb,scsi9gb,ide200gb]
gentoo all the way! (lirc och freevo i htpc:n)

Permalänk
Medlem

Jag har nyss fått hem mitt Antec P180 och tycker det är hyffsat snygt. Det är stiltrent. Men kan det inte vara snyggt med 1 neon rör i fronten? Någon som vet om det får plars bakom luckan?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk

hehe... jag bara måste, En gång Merca ALLTID Merca, en gång Lian-Li javisst.. ALLTID!

Det var nog det absolut bästa köp jag någonsin gjort, så sluta snåla och köp nått som fungerar.

Visa signatur

| Lian Li O11D EVO RGB Vit | Intel i7 13700KF @5.7Ghz | EK Custom Loop, 2x 360 rads, D5 200 Pump/Res, GPU Vector Strix RTX 3080/3090 D-RGB - Nickel + Plexi, CPU Velocity D-RGB - Nickel + Plexi, 10x 120mm EK Vardar EVO RGB's | MSI Z690 Unify-X | Corsair Vengeance 32GB DDR5@7800Mhz CL38 Hynix-A | ASUS RTX 3080 ROG STRIX OC +150/800 | Samsung Nvme's 990 Pro 1TB+970 EVO Plus 1TB+960 EVO 500GB | Phanteks RevoltX 1200W | Sound BlasterX AE-5 | LG 27GL850+Dell U2715H |

https://valid.x86.fr/3dt1sg
https://www.3dmark.com/3dm/69131159

Permalänk

Jag har ett Raidmax chassi eller vad det där skräpet heter.
Färdigmoddat, tun plåt, fult repigt plexi, helkassa fläktar osv. osv.
Jag köpte det av en anledning, för att ha någonting att stoppa mina komponenter i, men jag ville inte att det skulle se ut som skoldatorerna*Urk* standardchassi vit/grå, samtidigt som det inte fick kosta något.
Iof har jag nog bytt och byggt om det mesta på det nu så det har blivit ett "hem moddat fabriksmoddat chassi"

Visa signatur

Jag är inte du.

Permalänk
Medlem

Måste erkänna att jag hade ett "gamer" chassi innan jag bytte till stackern, men jag tycker fortfarande det är ett chassi med sina för och nackdelar precis som alla andra lådor. "Gamer" chassin har faktiskt oftast många fläktplatser från början vilket ger bra kylning vilket aldrig är fel. Anledningen till att jag bytte var det att jag blev så trött på att mitt bara hade 80mm fläktplatser och som alla vet så låter dem fläktarna något otroligt, därför sökte jag ett med många 120mm platser då dem är mycket tystare och snubblade över det underbara chassit stacker.

Anledningen till att folk ogillar "Gamer" chassin är som sagt i tråden att dem är opersonliga, lyser oftast upp ett helt rum och är plastiga. MEN nu är det så att dem är även väldigt billiga vilket gör att man kan köpa ett sådant chassi som "första" chassi och leka lite med (inkulderat då dremel modifikationer och ccfl-rör osv) Sen när man väl utvecklat en smak och vet vad man vill ha köper man ett chassi som passar en själv. Bara för ett chassi är fult i en annans ögon än just dina egna är strunt sak samma, men för det behöver man inte komma med kommentarer om att man är en liten fjortis som bara lirar cs och skriker å har sig då det är långt ifrån sanningen.

Många personer som har "Gamer" chassin gillar även då att visa upp sig osv, precis som människor som gillar att stå på scenen och få all uppmärksamhet. Klart är ju att ett Lian-Li drar till sig färre blickar mot vad ett belyst chassi gör, men vad är fel med det?

Ska man då kalla ccfl/lysdioder/LED-fläktar modifikationer? Jag tycker inte det men för folk som inte vill slänga sina pengar i sjön när man slinter med dremeln och ändå vill förändra utseendet på sitt chassi så är det enligt mig ett alldeles utmärkt sett att göra det på. Och som med allt annat så finns det en efterfrågan på chassin som är moddade när man köper dem så kommer det finnas, vem säger att det är mer rätt att äga en seat eller mazda? Respektera andras åsikter och iaf försök att inte tracka på dem.

I slutänden så är det ändå så att prestandan kommer alltid komma från insidan chassit och det är där det räknas. Tack för mig

Visa signatur

Dator: 9800X3D @ 5.4 all core, Arctic Freezer II 420mm, Arock x870e Nova, 32gb 6000MHZ CL28 DDR5, Asus RTX 5090 Astral OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem

Har haft ett gäng "färdiga" chassin samt nåra hemmabyggen. Är väl den som blir less efter ett tag o vill ha nytt. Ungefär som med tavlor o gardiner Efter ett tag blir man less på o se samma elände o byter ut:D

Av färdiga chassin är nog Antec P160 nog det trevligaste jag haft och har fortfarande kvar den ca 2 veckor (såld till en vän). Har även haft några sk rabattchassin och de har överlag varit av eländig kvalité. Chieftec är robusta men ack så tråkiga.
Egna byggen är huvudsak träburkar. Har gjort ett par i masurbjörk och ett par som ser ut som villor/stugor.
Personligen tycker jag om stilrena chassin. Det må vara köpta eller hemmabyggen. Fönster gör inget o lite lyse. Men med måtta. Inte så att det blir grilligt o så, men då tillhör jag nog den äldre generationen (snart40).
Att sen smaken skiljer sig oss medborgare emellan är ju inget fel. Om någon har smak på "grilliga" chassin så har personen det! Vissa gillar det o vissa gör det inte.
Men o börja tala om moddning när man kastat dit någon lysande fläkt o kanske ett lysrör tycker jag är o ta i lite....Moddning är för mig när man på börjar göra allvarlig "åverkan" på chassit!

Sitter nu efter ett uppehåll på hemmabygge fronten o filar på en egen HTPC eftersom jag inte hittat nåt värt att köpa. Blir nog ett masurbjörks bygge lr liknande av det hela:D.

Så gott folk...modda på. Lite "handarbete" mellan tangentbordsklapprandet skadar ju inte o det är oftast mkt givande själsligt att "skapa"!

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.