Hjälp novis med nätagg + chassi

Permalänk
Medlem

Hjälp novis med nätagg + chassi

Hej,

Med novis menar jag att jag tidigare enbart själv har bytt ut grafikkort och minne. Nu funderar jag på att byta chassi samt kylning till GPU och CPU (tipsa mig om detta i annan tråd ).

Lite av ett elddop för mig alltså. Det jag främst funderar över är hur mitt nätaggregat som är ett NorthQ4001 ex silent ATX med 140mm fläkt kan tänkas fungera i en av de lådor som har nätaggregatet nedantill, såsom Antep P180 (kan vara problem med sladdlängd...) eller exempelvis några av Lian-Li chassina.

Saken är den att nätaggets fläktar blåser både bakut ut ur lådan och nedåt in i lådan, hur går det om placeringen är i botten på lådan?

Annars får ni gärna tipsa om chassin, ekonomin just nu är inte strålande men är beredd att spara ihop lite för ett high-end chassi plus nya kylare, eventuell också nytt nätaggregat, även om jag faktiskt är nöjd med det jag har nu (än så länge).

Har som sagt funderat på innovativa lådor som de nämnda ovan, men har även funderingar på Kandalf eller liknande. Viktigt är bra kylning och gärna låg ljudnivå. Eftersom det blir mitt första chassibyte på egen hand vore det en fördel om chassit också var lättarbetat (har hört att exempelvis P180 är lite svårt/trångt att jobba i).