Permalänk
Medlem

Nätagg till OrgienAE X11 mm

Hejsan håller på att få ihop en HTPC och lutar väl åt detta chassi: http://www.origenae.com/sw/product_x11.htm

Har ett abit 3rd eye och en amd 64 3500+ samt 1 gig ram. Har även ett gf6600 gt men ska nog köpa ett ati x1300 för det var tydligen bättre för htpc samt att det var svårt att hitta tystare kylning till mitt 6600.

Den stora prioriteringen är väl at få en så tyst burk som möjligt så behöver ett bra och tyst nätagg (är helt ovetandes själv). Sen behöver jag ju också kylning i form av fläktar och har hört att större är bättre men om detta ska gå i en ny tråd får jag väl starta en sådan annars kan ni ju tipsa här.

Visa signatur

q2 äger?

Permalänk
Hedersmedlem

Chassit är snyggt och verkar rymligt.
Tycker att din plan om grafikkortet är vettig också. Bara att köra på!

Men redigera din länk och ta bort punkten som står längst bak

EDIT: Glömde tipsa om nätagg Detta verkar passa bra åt dig

Permalänk
Medlem

Det är tyst alltså ? Vill ha ett så pass tyst som möjligt.

Visa signatur

q2 äger?

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns ju fanless nätagg också, altså nätagg helt utan fläkt. Det är kanske ett sånt du ska ha då.

Permalänk
Medlem

Måste medge att jag har dålig koll, verkar bli en annan låda nu en Thermaltake Mozart VC4001SNS men det ska väl passa med vanliga nätaggregat till den.
Sen vad är det egentligen som skiljer nätaggregat åt förutom ljudet?

Jag ska ju inte klocka så det behöver ju inte vara ett monster, samtidigt vill man ju inte köpa nått skrot heller. Vill ha ett som är bra och tyst. Kyler ett fanless lika bra och hur stor skillnad är det mot de tystare med fläkt?

Visa signatur

q2 äger?

Permalänk

Hur blev det med din HTPC ?
Är själv inne och håller på letar komponenter.
Lutar åt det där Origen chassit för min del, så otroligt snyggt och stilrent. Ska bygga en HTPC för lite drygt 11.000 til nästa löning
Jag ska köpa ett ett Nesteq 0db 450W nätagg hade jag tänkt, samt en Intel core duo 2 processor och ett 7600GS silent 512mb HDTV. Nesteq agget har en fläkt som använts 1% av tiden.
Är dock lite fundersam på var man ska sätta ihop komponenterna, helst hos en firma som gör jobbet gratis.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.