Permalänk

isolera hdd?

Hej.

Jag har en ganska så tyst dator, endast nätaggs fläkten som låter lite, men den hörs knappt.

hdd där emot låter lite men inte så mycket häller.
funderar på att hänga upp den i snören och sätta högtalardämpning runt om, men då får jag värmeprobs till hdd´n.

skulle de funka att limma på några kylflänsar på den?

vad skulle ni ge för tips? är inte så dirext rädd om den men inte kul om de går sönder..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

detta kanske skulle va något?
Dom som köpt den verkar tycka den funkar bra.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=300271

Permalänk

mm frågan är ju isf om disken skulle tåla att bli instängd?.. men kan man limma på någon kylfläns eller hjälper inte de?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Men den där saken skulle gu göra den tyst enligt köparen...men jag tycker inte de låter som en allt för bra ide att stänga in den i högtalar ludd.
men testa du..o se vad resultatet blir

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dosen
Men den där saken skulle gu göra den tyst enligt köparen...men jag tycker inte de låter som en allt för bra ide att stänga in den i högtalar ludd.
men testa du..o se vad resultatet blir

Och jag säger att jag är Göran Persson, statsministern. Och det är bevis för att jag säger det?

Som den ser ut på bilden så dämpas inte ljudet.

Visa signatur

Uppdatering: Denna uppdatering är uppdaterad version av den uppdatering
som släpptes för för en månad sedan ungefär.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DyDoDe
Och jag säger att jag är Göran Persson, statsministern. Och det är bevis för att jag säger det?

Som den ser ut på bilden så dämpas inte ljudet.

ljudet dempas genom att det var gummi upphäningn ( vet ej hur de stavas:P ) så man slipper ressonans i lådan. men den kan mkt väl inte fungerara.

kul att Göran sitter på swe klockers:D

Permalänk

Se till att hårddiskarna isoleras från lådan (dvs att vibrationer inte fortplantas).

Detta kan ske på många olika sätt. Antingen gummi mellan HDD och vagga eller upphängd i gummi. Ännu en väg är att Ställa vaggan på ett vibrationsdämpande material som i sin tur ligger på chassits botten.

Gör du så och tar bort vaggan och monterar dit 3 till 4 egna ben på hårddisken/diskarna så får du ett mkt bra luftflöde runt dem.

Dessa lösa upphägningar funkar dock bara om datorn står still.

SÄTT INGETR DÄMPMATERIAL runt disken för då blir den VAAAARRRMMM!

Permalänk

häng upp den i en innerslang från en cyckel. under eller ovanför cd/dvd enheterna.

Visa signatur

Phanteks Eclipse P300 TG, Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming, Amd Ryzen 3600, Asus GeForce RTX 2070 STRIX, 2x Corsair 8GB Vengeance RGB DDR4 3200MHz, Intel 1TB 660p series M.2 NVMe SSD, EVGA 650W SuperNOVA 650 G3

You cannot KILL what you did not create.

Permalänk

har hängt upp den i snören.. men frågan är om man kan ljudisolera den lite..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

mCubeds Vertical Silence ska vara bra, något dyr kanske men du kan ju försöka kopiera designen?