Permalänk

Stort problem med Logitech MX 700 mus

Tjena. Stängde på datorn idag på morgonen och musen dog efter bara nån minut. Detta har hänt några gånger innan att den laddat dåligt, så jag testade att ladda den några gånger, fast utan någon tur. Så jag åkte upp till ElGiganten och köpte ett par nya baterier; fast jag fick samma resultat varenda gång. Det spelade ingen roll hur länge jag laddade den, utan så fort jag tog väck den ur laddningsstationen så började den blinka rött och dog efter nån minut.
Och nu har det blivigt ännu värre, nämnligen att så fort jag sätter i musen för att ladda den i laddaren, så blir ett av dom två stiften i laddaren (som tar kontakt med själva musens stift) hettats upp och blir så oerhört varmt. Alltså jag pratar riktigt varm nu, nästan som att man tror att den kommer att smälta själva plasten runtom.

Nån som har nån aning om vad och kanske varför detta händer? Men viktigast är hur man kan lösa det?

/Tack för er tid

Permalänk
Medlem

Kolla på kontakterna. Är de svarta?

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk

Du menar själva stiften? Nä, dom har en sorts kopparfärg, fast på den som blir så varm har lite av koppar-färgen blivigt något mer silver-färgad..

Permalänk

Gör som jag och sätt dit en tråd på musen. 3V ska den ha.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

tänkte precis samma sak

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk

Vad menar du då för tråd? Tjänns som jag är helt okunning nu..

Permalänk

Alltså gör den till en trådmus istället för en trådlös mus. Sätt dit en sladd alltså, ta en gammal mussladd och klipp av den, sen så kör du musen på 3 v rån nån strömkälla.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

Jag hade ett liknande problem med min mx700, men den blev inte riktigt så varm...

Det hela slutade med att den hamnade i en "bra att ha låda" & en ny g5a

Visa signatur

Antec P182 | Intel C2D E6850 | Gigabyte P35 DS4 rev2.0 | Corsair 2GB 800MHz | XFX 8600GT Zalman XT | Xtreme Gamer Low Profile | 3x Samsung Spinpoint