Ändra menyikoner, menysystem och mer! (k750, w800)

Permalänk
Medlem

när jag flashade om min k750 med samma program så skrev jag bara in ett nytt CDA. Sedan stängde jag det programmet och körde SEUS.

Har du skrivit CDA 102430/12 (mellanslag mellan cda och nummer) för i ditt inlägg ovan står det ju utan mellanslag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahoof
när jag flashade om min k750 med samma program så skrev jag bara in ett nytt CDA. Sedan stängde jag det programmet och körde SEUS.

Har du skrivit CDA 102430/12 (mellanslag mellan cda och nummer) för i ditt inlägg ovan står det ju utan mellanslag.

testade med mellanslag nu och det blir samma, current cda är forfarande 102430/10

BTW, du menar att jag ska skriva CDA 102430/12 trycka på enter och sen stänga ner programet?

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

nej, menar att du troligen inte behöver ändra nåt annat än CDA-nummret.
Men det verkar ju inte funka för dig ändå.
Har du provat att köra SEUS efter att du kört w800.exe? då ser du ju iaf om w800.exe har fungerat eller ej. Säger SEUS att du har en k750 fortfarande så funkade inte w800.exe

Permalänk
Medlem
Citat:

nej, menar att du troligen inte behöver ändra nåt annat än CDA-nummret.
Men det verkar ju inte funka för dig ändå.
Har du provat att köra SEUS efter att du kört w800.exe? då ser du ju iaf om w800.exe har fungerat eller ej. Säger SEUS att du har en k750 fortfarande så funkade inte w800.exe

SEUS säger att jag har en w800 men med europe_2.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

Är ute efter mediaspelaren i w800. Jag har cid 49 så jag kan inte flasha om min telefon. Nån som har en lösning?

Simon

Visa signatur

MSI K8N NEO4, a64 3500+, 1024MB pc3200, Gainward 6600gt, 2*200 gb,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av simon6
Är ute efter mediaspelaren i w800. Jag har cid 49 så jag kan inte flasha om min telefon. Nån som har en lösning?

Simon

Davinci antar jag men det kostar pengar..

Jag har själv flashat min till W800 nu

Permalänk
Medlem

Jo men har du cid 49? Om man läser i davincis forum så ser det inte ut att funka för w800 har cid 36 och jag har cid 49 och man kan inte blanda dom olika krypterings metoderna, man jag kan ha väldigt fel.

Har ju 1 GB minne och då är ju inte den vanliga mediaspelaren i k750i så där jätte skoj!

Simon

Visa signatur

Permalänk
Medlem

skal till k750

Hittade denna coola grej till k750...

http://www.mobildelar.se/index.php?act=viewProd&productId=82

Produktinfo:
Har du uppgraderat din k750i till w800i mjukvara och vill att din telefon ska se unik ut? Då är detta paketet för dig! Det innehåller en mittendel till w800i och w800i knapp belysning och sidoknapparna till w800i. Det följer även med en liten T6 skruvmejsel och ett ”mobilöppnar verktyg” för att förenkla bytet!

Visa signatur

| Asrock Dual Sata II | Athlon 64 [2,2ghz@2,495ghz] 3500+ | MSI7900gto 512mb | 2*512 + 1*1024 mb pc3200 kingston | Creative XFI X-treme Music | 200 + 400 gb SATA Samsung spinpoint + 300gb Xtern IOMEGA | Hiper Type-M 580W | Aver TV Media Go 007 |

Permalänk
Medlem

Om allt går åt helvete är det bara att uppdatera firmware med SE's program va så blir allt som innan?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lucifr00
Om allt går åt helvete är det bara att uppdatera firmware med SE's program va så blir allt som innan?

Det är helt rätt.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk

det finns inga alternativ att välja på för mej med min k750i när jag har anslutit den och allt det där. Jag uppdaterade till senaste mjukvaran till mobilen innan, det kanske inte funkar med den?

ediot:provade en annan version av pluginet och nu får jag ett felmeddelande när jag trycker på FS

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
det finns inga alternativ att välja på för mej med min k750i när jag har anslutit den och allt det där. Jag uppdaterade till senaste mjukvaran till mobilen innan, det kanske inte funkar med den?

ediot:provade en annan version av pluginet och nu får jag ett felmeddelande när jag trycker på FS

Kan vara att du har en ny mobil. Och den har cid 49. Jag har me det problemet. Du kan kolla upp det me davinci-progammet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tänkte göra lite egna ikoner, någon som vet vilka mått bilderna ska ha? Jag laddade ner några ikoner för att kolla, men de har ju olika mått. :s

Permalänk
Medlem

Vad är SEUS för ett program egenligen?
vad jag har förstått är det ett mobil updateringsprogram och var hittar jag det?

sen om ja uppgraderar min K750 till en W800 så får man en lägre/sämre kameraversion. varför det egentligen?
borde inte dom 2 ha lika bra/samma uppdaterade kameraprogram?

sen detta med IMEI ... ska den vara "[xxxxxxxxxxxxxx" 14st x dådå eller man ska slänga in ett IMEI nummer där? har läst olika ideer tycker jag på olika sidor

funderar på en uppdatering, dock vet inte om det är värt klöddet ännu=)

ps. mycket kul tråd //Fox

Visa signatur

jag e jag

Permalänk
Medlem

SEUS står för SonyEricssonUpdateService... hittar du på sonyericssons hemsida.

Permalänk
Medlem

Re: skal till k750

Citat:

Ursprungligen inskrivet av izee
Hittade denna coola grej till k750...

Produktinfo:
Har du uppgraderat din k750i till w800i mjukvara och vill att din telefon ska se unik ut? Då är detta paketet för dig! Det innehåller en mittendel till w800i och w800i knapp belysning och sidoknapparna till w800i. Det följer även med en liten T6 skruvmejsel och ett ”mobilöppnar verktyg” för att förenkla bytet!

Blä vilket överpris! Det som ingår är ju bara värt lite över 200kr.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av simon6
Kan vara att du har en ny mobil. Och den har cid 49. Jag har me det problemet. Du kan kolla upp det me davinci-progammet.

Jo jag köpte den i onsdags....

Men vad är det där da vonci programmet du pratar om?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

http://www.seuniverse.com/troubleshooting.php
http://www.seuniverse.com/index.php#news

Där kan du läsa lite hur du kan uppgradera din telefon el varför du inte kan göra det. Nackdelen me den sidan är att det kostar pengar och modda sin telefon

Visa signatur

Permalänk

jag har 2 frågor:

går garantin om man ändrar menyerna?

går garantin om man uppdaterar firmware på sin telefon? (k750i)

MVH

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Det gör det nog om du lämnar in telefonen så, men eftersom en omflashning med SEUS återställer telefonen till grundläge så är det ju lätt att göra en omflashing innan man lämnar in telefonen för ett garantiärende.

Permalänk
Citat:

Det gör det nog om du lämnar in telefonen så, men eftersom en omflashning med SEUS återställer telefonen till grundläge så är det ju lätt att göra en omflashing innan man lämnar in telefonen för ett garantiärende.

ja, precis, hur gör man en SEUS återställning?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Gör en uppdatering som vanligt.
Läs instruktionerna i SEUS.

Permalänk
Medlem

Kör på Mac OSX tema och meny nu.
Det kan nog inte bli mer cleant.

http://forums.se-nse.net/index.php?showtopic=3959

(Fast jag kör med Dock menyn)

Permalänk
Medlem

Re: Ändra menyikoner, menysystem och mer! (k750, w800)

Står överst på sidan "...Will work with RED phones only up to CID36...". Vilken är det, annat skal på K750? Hur får jag reda på vilken "CID" min är. Den är ca 1 år gammal, svart och silvrig

Permalänk
Medlem

För att få reda på cid-nr så kör Davinci och tryck på knappen check cid.. nånting.

Vet inte riktigt vad han menar med RED-phones men jag följde den guiden på min 1 år gamla k750i och det funkade utmärkt.

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på om man kan unbranda vodafone k750i med det här plugin:et till Far?

Permalänk
Medlem

finns det något sånt här program till nokia också?

Visa signatur

Mobiler:
Sony Ericsson:R600, T300, T310, K700i, S700, K610i.
Nokia: N93 + 2gb Sandisk mini SD

Permalänk
Medlem

Det finns inget likadant men till series60 går det väl redan göra rätt så mycket? Har ingen vidare koll där.

Permalänk

Hej Hej gott folk - någon som vet utifall man kan ta bort Operatörsloggan "Tele2Comviq" med det här programmet? Jag har en SE w800i, är det något jag är sugen på så är det att ta bort den...

Kameraljudet försvinner ju om man sätter den på ljudlös, det är ju standard ffs

Tack på förhand!

Förresten, OM det går kanske man kan få en liten guide på hur exakt jag ska göra, är skitkass på sånt härt verkligen.

Visa signatur

// MorreMannen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MorreManneN
Hej Hej gott folk - någon som vet utifall man kan ta bort Operatörsloggan "Tele2Comviq" med det här programmet? Jag har en SE w800i, är det något jag är sugen på så är det att ta bort den...

Kameraljudet försvinner ju om man sätter den på ljudlös, det är ju standard ffs

Tack på förhand!

Förresten, OM det går kanske man kan få en liten guide på hur exakt jag ska göra, är skitkass på sånt härt verkligen.

Japp du kan få bort operatörsloggan!
Kolla i den här tråden för att se hur: http://forums.se-nse.net/index.php?showtopic=3862
Om du inte vet hur man använder FAR så står det skrivit i en liten guide i första inlägget i tråden.

Vissa länder så stängs inte ljudet på kameran av när man tar ljudlös.

Edit: Ny utgåva av pluginet: http://forums.se-nse.net/index.php?showtopic=3666
Ta bort gamla mappen i plugins först och lägg in nya efter.