Everquest 2 - något att ha?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Groom84
Hur fungerar det här med master skills?

Jo.

Lvl 1-50 får man nya skills vid varje lvl. Alla är "Aprentice 1".

Efter lvl 50 måste alla spells/combat arts köpas eller lootas.
Hos din klass trännare kan du köpa Aprentice 2 skills ganska billigt.
Sen kan olika tradeskill klasser göra spells. Dvs aprentice 3-4 och Adept3.
Adept 1 spells kan droppas från alla mobs.
Master 1 spells droppas i sk Fabled kistor från Named mobs eller Epic mobs.
Ca 40% bättre än Aprentice 1.
Tex. En attack som gör 250-400 skada i app1 gör istället 350-700 i master 1.

Master 2 spells är annorlunda. Vid vissa lvls får man Special Combat training och man får välja en Master 2 spell.

Över lvl 60 är master 1 spells snuskigt dyra om man ska köpa på marknaden. Kostar mellan 10-200 platinum. dvs 1000-20 000 guld.

Eq2 är inte likt WoW. Wow är likt eq2. Wow är en clone av eq2.
Samt att jag tror att dagens eq2 inte är i näreheten av vad betan var.

Sen dehär med svårt att köra solo.
Detta beror helt på. Är man en lvl 70 Conjurer med samtliga Master Spells kan man förmodligen köra solo på demesta i spelet förrutom raids. Så länge man håller sig till 1 mob och inte får adds.
Bruisers och Monks är riktigt bra solo klasser också. Kan solo köra Heroic nameds osv.
Men mycket beror på hur många Master spells man har, vad för resists, armor osv osv. Finns många faktorer.

Jämnfört med wow så tar det ca 3-4 gånger så lång tid i eq2 att nå top lvl, dvs 70.

Nya craftingen är KATASTROF. Visst den är lättare men man får harvesta i 2-3 timmar för 30-60 min crafting sen är alla raws slut.

Sen tog dom bort massa subcombines som gör att det finns mindre grejjer att göra, dvs 2-3 gånger så lång tid att levla.

Exp dept man får är ca 0.5% när man dör. inte specielt mycket. Det är så mycket som har ändrats sen januari tex så man kan inte nämna allt.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bloodsource
Stockholm ligger 80mil härifrån så nej tack.

Jag var varit på banken och fixat ett VISA så det kommer nästa vecka

Tack ändå

Hej jomen i butik betyder att de kan skicka också. Samt vart bor du? Luleå eller ngt? De måste väl ha en EBgames eller Gamebutik där uppe ändå tycker jag.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Jag köpte det från deras Store och laddade ner det. Bara 4 timmars patching kvar:P

Testade betan så ska nu se vad jag gillar EQ2 sedan en kompis från Nederländerna jag spelade UO med började spela EQ2.´

Hmm Yay detta spel gillar jag åtminstone för tillfället är endast lvl 6 Wizard ska testa en tank också...

Mvh Dax

Visa signatur

En trött jäkel.