Seasonic S12-500 500W eller Cooltek 600W?

Permalänk
Medlem

Seasonic S12-500 500W eller Cooltek 600W?

Nå, vilket av nätaggregaten rekomenderar ni?

Cooltek fick ju bra betyg i sweclockers test och verkar smidigt med modulära kablar.
Å andra sidan verkar seasonics framställas som väldigt tyst vilket också är bra.
Någon som vet hur mycket coolteks låter?

Visa signatur

hoppla

Permalänk
Medlem

Re: Seasonic S12-500 500W eller Cooltek 600W?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zxv
Nå, vilket av nätaggregaten rekomenderar ni?

Cooltek fick ju bra betyg i sweclockers test och verkar smidigt med modulära kablar.
Å andra sidan verkar seasonics framställas som väldigt tyst vilket också är bra.
Någon som vet hur mycket coolteks låter?

Kolla annars in Seasonic's nya modulära serie M12.Finns 3 modeller 500W.600W,700W.S12 är grymt tyst oxså.Får se hur M12 600W blir när jag fått den senare idag.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

Skulle tagit FSP 600W epsilon. Samma prestanda som OCZ 600W men 500 kr billigare. OCZs var det bästa i testet men var för dyrt.

Permalänk
Medlem

S12 eller M12 skulle jag säga.
Väntar på SPCRs recension av M12...

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

är det en lite fläkt (typ 40-60mm) på M12an? bruka ritne dom låta en del

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Konne-
är det en lite fläkt (typ 40-60mm) på M12an? bruka ritne dom låta en del

Det är en 120mm som på S serien + en 60mm som går igång om det verkligen behövs.Ska hämta min nu så

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

fortfarande ingen utförlig mini-recension, Anjinsan? vi väntar!

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

Håller på att testa den hehe.Den är om möjligt ännu tystare än S12 modellen.Den lilla 60mm fläkten är helt ljudlös när den används.Kört lite 3dmark och testat bara.Stabilt är det iaf.Kör med 10stHDD,x1900XT,+4400,verkar funka finemang.Gott om kablar oxså,alla är såklart sleevade.La upp några bilder innan

Nu väntar jag bara på min 6600 så man kan köra CF och se vad det går för.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

Några nya uppgifter om nätagget AnjinSan?
Tänkte mäst höra vad du refererar tyst till?

Har nämligen allvarliga planer på att se om någon är sugen på att köpa mitt Cooltek nätagg då jag inte är nöjd med ljudnivån. Där av så är jag lite nyfiken på M12 serien för att se om det kan vara något som intresserar mig. Denna gången får det lixom inte gå fel

Jag måste ha en tyst nätdel. Har enbart 18db fläktar i minna datorer (2st), tror du fortfarande jag kommer tycka att M12 serien är tyst gent emot alla mina andra tysta fläktar?

Har oxå varit inne lite på Zalman nätagget på 460W, dock är jag osäker på om man kommer klara sig på 460W vid framtida uppgraderingar (som förhoppningsvis bara är någon månad bort). Sen ett stort minus med Zalman är att den inte har modulära kablar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 8roxz
Några nya uppgifter om nätagget AnjinSan?
Tänkte mäst höra vad du refererar tyst till?

Har nämligen allvarliga planer på att se om någon är sugen på att köpa mitt Cooltek nätagg då jag inte är nöjd med ljudnivån. Där av så är jag lite nyfiken på M12 serien för att se om det kan vara något som intresserar mig. Denna gången får det lixom inte gå fel

Jag måste ha en tyst nätdel. Har enbart 18db fläktar i minna datorer (2st), tror du fortfarande jag kommer tycka att M12 serien är tyst gent emot alla mina andra tysta fläktar?

Har oxå varit inne lite på Zalman nätagget på 460W, dock är jag osäker på om man kommer klara sig på 460W vid framtida uppgraderingar (som förhoppningsvis bara är någon månad bort). Sen ett stort minus med Zalman är att den inte har modulära kablar

Det är om möjligt ännu tystare än mitt S12 600 som ja har i en annan burk,så ja M12 600W är verkligen mycket tyst.Zalman agget är inte tystare än detta.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -