WoW: din favorit klass?

Permalänk
Medlem

WoW: din favorit klass?

För att se vilken wow klass som är mest popular här på swec.

själv kör jag Undead Priest som main.. ynka 48 levlar

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk

Tycker warlock utan tvekan, bra skada, pets och diverse roliga och halvt onödiga spells.

Permalänk
Medlem

Rogue lätt! Komma upp bakom, Ambush, backstab och eviscrate = död. (Med förutsättningar att man crittar på alla )

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem

Säger rogue jag med, absolut den roligaste klassen jag spelat och passar mig perfekt (fegis som gillar att smyga omkring )

Permalänk

mage ska det vara, frostbolt, frost nova, frostbolt crit, frostbolt crit = DÖDENSDÖD

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
mage ska det vara, frostbolt, frost nova, frostbolt crit, frostbolt crit = DÖDENSDÖD

Polymorph, pyroblast, pom, pyroblast, frostbolt rank 1(om det är en melee) fireball om över 30%, annars bara nukea med instants ; )

Permalänk
Medlem

Lirar på en UD/priest nu...jävligt kul Lätt roligare än dom klasserna mina L60s är. (Shammy och Rogue)

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Säger Rogue, då min main är det.

Dock gillar jag Hunter och Mage skarpt också!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

warrior sitter jag på, Main tankar för att vara precis, tycker det är så jädrans grymt

Permalänk
Medlem

Shaman.

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk

Beror ju på i vilket syfte klasserna används i.
PVP så säger jag Shamans, obehagligt och kunna one shotta folk med Windfury critt eller en rackarns Chain Lightning (coolate spellen i spelet) rätt in i en hög med Allys.
PVE dock har dom inget större syfte än och Sätta ut en massa totems, är iaf endast det jag har märkt, en lite heal då och då men inget märkvärdigt.

1 vs 1 så måste det blir Warriors/Rogues/Druids.

Battlegrounds: Warlocks/Mages, AOE ftw.

Priests/Hunters har mer varit ett tidsfördriv för mig om jag inte orkar lirar nån av dom andra klasserna.
Förutom att få en Greater Heal critt på 4.5k och låta alla dessa Allys få börja om och mörda mina stackarns Druid kompisar.

Paladins kom jag upp till lv2 en gång och sen ledsnade jag :D.
Nä men allvarligt talat så fanns det inget med pallys som tilltalade mig, visst det gick inte och döda dom, men samtidigt kunde dom inte döda nån heller så det jämnade ut sig så att säga.

Visa signatur

Phanteks Eclipse G360A Mid Tower | ASUS Prime B650M-A WIFI II |
AMD Ryzen 5 7600X CPU Tray | XFX Speedster QICK 319 Radeon RX 7800 XT Core | Kingston FURY Beast RGB DDR5 5600MHz 32GB | Kingston A400 2.5" SSD 480GB | Cooler Master MWE Gold 850 V2 PSU | be quiet! Pure Rock 2 CPU Kylare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Åkerström
Polymorph, pyroblast, pom, pyroblast, frostbolt rank 1(om det är en melee) fireball om över 30%, annars bara nukea med instants ; )

lite jobbigt o bara kunna döda någon var tredje minut :/

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Får säga hunter då... eftersom det är min main och han har varit med mig sen releasen. Egentligen gillar jag de flesta klasserna, utom rogue och shaman, de är stentråkiga enligt mig Och paladin så klart... dödens trist. Och druid... så öh... vad har vi kvar? Hunter, priest, mage, warlock och warrior... hmmm... Alla har sin charm på olika sätt.

Permalänk
Medlem

Holy präst med power infusion och runt 500 spell damage som minst är rätt roligt.

Permalänk
Medlem

Warrior tank, man står i centrum i raids osv kan inte bli bättre

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

druider utan tvekan.
Absolut den mest mångsidiga klassen i pelet, och en bra druidspelare kan fylla många roller, plus att de kan vara en pina i pvp om spelaren vet vad han/hon gör.

Det enda jag inte gillar är denna helt galna besatthet av att alla klasser som kan heala skulle vara healers enbart.. druider, präster, shamaner, alla får springa runt med "du är healer"-stämpel i pannan när egentligen bara prästerna har det som huvudinriktning. Tyvärr saknas det ju utrustning till druider för att kunna göra så myket av nått annat än att heala, vilket är riktigt dåligt av blizzard, men kämpar man lite så gårdet hitta bra gear till tankning, dps, nukning eller allaround även till druider. Spelar jag druid så spelar jag druid, inte präst.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

PvE :
DPS warrior , så jäkla kul !!
Tank warrior: tråkigaste som finns.

PVP:
Shadow Priest helt klart roligast sen warrior.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
druider utan tvekan.
Absolut den mest mångsidiga klassen i pelet, och en bra druidspelare kan fylla många roller, plus att de kan vara en pina i pvp om spelaren vet vad han/hon gör.

Det enda jag inte gillar är denna helt galna besatthet av att alla klasser som kan heala skulle vara healers enbart.. druider, präster, shamaner, alla får springa runt med "du är healer"-stämpel i pannan när egentligen bara prästerna har det som huvudinriktning. Tyvärr saknas det ju utrustning till druider för att kunna göra så myket av nått annat än att heala, vilket är riktigt dåligt av blizzard, men kämpar man lite så gårdet hitta bra gear till tankning, dps, nukning eller allaround även till druider. Spelar jag druid så spelar jag druid, inte präst.

men präster är helt okej att ge healing stämpeln i pannan visst dom är tänkt som main healer men det betyder inte att dom inte kan göra annat... som t.ex. Shadowform dps

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McZ
men präster är helt okej att ge healing stämpeln i pannan visst dom är tänkt som main healer men det betyder inte att dom inte kan göra annat... som t.ex. Shadowform dps

präster har inte riktigt samma stämpel. Visst finns det dps som shadow, men som shadowpriest kan man fortfarande hela riktigt bra. Inte lika bra som en holy/discipline givetvis, men fortfarande bra mycket bättre än de flesta druider och shamaner.

m jag lirar druid t.ex. då har jag dps som katt, tank som bear, nuke som moonkin, healing som caster eller lite av varje att välja mellan... Men ändå är det bara healing som verkar betyda någonting. Healing är 1 av 5 inriktningar, präster har huvudsakligen 3, varav 2 är åt samma håll nästan, och även om de väljer shadow är de ändå bra på den andra, vilket inte gäller druider. Antingen väljer man en inriktning och tappar rätt hårt på de andra områdena, eller så är man lite av varje men utan at kunna toppa något av det. Detta gör ju att präster faktisk _är_ den enda tänkta healingklassen, eftersom de kan heala helt ok även med shadowspec.

Visst, druider och shamaner kan heala, men de är inte tänka att ha det som huvudsaklig syssla, i så fall skulle de ju vara präster. En shaman har styrkor i att kunna förstärka sit party och förse dem med en viss mängd offensiv kraft, druider likaså. Man kan heala om det behövs, men man kan även erbjuda dps, nukning eller tankning, inte healing enbart så som många verkar tro. Som du sa, att de kan göra en sak etyder ju inte att de inte kan göra annat, men det är ju här de flesta brister då de tror att alla druider ska vara rena healers och att alla shamaner ska vara backuphealers.

Så att präster har healingstämpeln är ju för att det är den klass som borde ha den, de kan ju ändå heala helt ok oavsett inriktning.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

präster har inte riktigt samma stämpel. Visst finns det dps som shadow, men som shadowpriest kan man fortfarande hela riktigt bra. Inte lika bra som en holy/discipline givetvis, men fortfarande bra mycket bättre än de flesta druider och shamaner.

m jag lirar druid t.ex. då har jag dps som katt, tank som bear, nuke som moonkin, healing som caster eller lite av varje att välja mellan... Men ändå är det bara healing som verkar betyda någonting. Healing är 1 av 5 inriktningar, präster har huvudsakligen 3, varav 2 är åt samma håll nästan, och även om de väljer shadow är de ändå bra på den andra, vilket inte gäller druider. Antingen väljer man en inriktning och tappar rätt hårt på de andra områdena, eller så är man lite av varje men utan at kunna toppa något av det. Detta gör ju att präster faktisk _är_ den enda tänkta healingklassen, eftersom de kan heala helt ok även med shadowspec.

Visst, druider och shamaner kan heala, men de är inte tänka att ha det som huvudsaklig syssla, i så fall skulle de ju vara präster. En shaman har styrkor i att kunna förstärka sit party och förse dem med en viss mängd offensiv kraft, druider likaså. Man kan heala om det behövs, men man kan även erbjuda dps, nukning eller tankning, inte healing enbart så som många verkar tro. Som du sa, att de kan göra en sak etyder ju inte att de inte kan göra annat, men det är ju här de flesta brister då de tror att alla druider ska vara rena healers och att alla shamaner ska vara backuphealers.

Så att präster har healingstämpeln är ju för att det är den klass som borde ha den, de kan ju ändå heala helt ok oavsett inriktning.

jepp präster helar bäst då dom oftast är tänkt till det.. men jag läste på wow-europe forumet att pga. shamaner och druiders epic gear som vad jag förståt har +healing så eftersom dom har +healing gear så blir dom automatiskt stämplade som healers hade dom haft flera olika gears till olika builds så skulle det nog vara lite annorlunda... fast då skulle folk tycka de vore orättvist att druider/shamaner/paladins ska ha så mycke olika gear att välja mellan bara för att dom är hybrid klasser.

det är iaf en anledning till att min f.d. main shaman @ lvl 40 nu är alt shaman då man bara fick följa med som healer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

En feral speccad druid kan heala lika bra som en resto, de som har mest betydelse är gear. Hade en feral speccad druid i förra guildet, som vissa runs bara fick heala, han låg bland topen av healing listan. Allting handlar om gear...
Vilket många inte förstår, så letar man grupp får man ibland säga att man är resto speccad, ingen som ser skillnad...

Speccar du resto tappar du mer dmg än va du tappar healing då du speccar feral. Lite flummigt skrivet kanske...

Så on topic: Så är nog druid lätt roligast att spela...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Avstängd

Har priest som main, men det är inte roligt, om man bortser från raid.
håller däremot på och levlar en shammy,och är tusen gånger roligare ^^

Permalänk
Medlem

Shamaner tycker jag är helt klart skönaste klassen Efter den är det warriors.
Tråkigaste skulle jag nog säga rogues.

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem

Rogues, enda jag har spelat iofs, men jag tycker det är grymt skoj

(jag var helt säker på att det skulle vara warriors som var mest populära, och när jag skrev detta så låg warriors på #1)