Platt-TV för max 6500 SEK för att koppla till datorn och ha som TV - vilken?

Permalänk
Medlem

Platt-TV för max 6500 SEK för att koppla till datorn och ha som TV - vilken?

Hej. Jag är gryyyyymt sugen på en LCDtv men har problem att bestämma mig eftersom jag inte förstår vilken som är bäst av dom modeller jag har hittat, behöver därför er hjälp!

Har en liten begränsad ekonomi på 6500kr men jag har hittat fina modeller ändå!
Jag vill ha skärmen som TV, dataskärm och så klart för att titta på dvd också! Kanske spela lite konsoll också!
Här är mina fynd:

http://www.webhallen.com/prod.php?id=49338

http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vP...33?opendocument

http://www.technistore.se/index.php?referr...tablename=lcdtv

http://www.webhallen.com/prod.php?id=60941&ref=Prisjakt

Så! Den första är en dataskärm men har TVtuner iallafall, men så är det också en TFT, spelar det någon roll förresten?

Jag hoppas att ni kan hjälpa mig! Tack

Topic redigerad av Kanel.
§3.1 - Välj ett ämne som tydligt visar vad tråden du skapar handlar om.

Visa signatur

Inspiron 1520: T7250 2.0- 2048ddr2- 250gb 5400- 8600m GT - Home premium

Permalänk
Avstängd

vilken storlek vill du ha??

20" är väll lite litet om man vill se på dvd ..

Permalänk
Medlem

Har bra syn;) Nä, tycker faktiskt det är helt okey. Suttit med en 17"crt i flerar år och tittat på datans dvd. No problems

Visa signatur

Permalänk
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Avstängd

nja har sett båda "live" fan inte värt 1000kr mindre , ska du vara framtids säker tar du den jag rekommendera , den du visar är föregångaren till den jag visade, men hey det är din cash.

Permalänk
Avstängd

Skulle nog hellre köpt Andegons förslag .. 27" ...

Permalänk
Medlem

Okey, men är ni säkra. Det är ju T-modellen o den säger dom är klassen under R-modellen
Desutom har 27an 16.7miljoner färger och 2000:1 medans 23" har 3.2 miljarder och har 3000:1 , den som jag visade nyss alltså.
Svårt val men på pappret verkar den bättre
:'(

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

den som du hittade är ju slut i lager överallt , vilket nog betyder att dom slutat sälja den så...

ditt öga ser inte skillnad på färgerna ändå när de är så mycket

Permalänk
Avstängd

Alltså med tvn jag rekommenderar får du"hdtv" , det får du inte via den du ville ha , även anslutningarna tycker jag är en viktig sak.

Permalänk
Medlem

Oh. Ni har nog rätt Hittar ni nå sjystare än Samsungen så skulle jag uppskatta om ni skrev det

Ha, märkte att länkarna jag skickade inte funkar så bra. Skitsamma

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag är i samma tankar som trådskaparen. Fast jag har en budget på 10.000 och jag vill ha minst 32". Kvalite är viktigare änb funktioner, även om jag vill ha minst en component ingång och en VGA alt DVI ingång.

Nån med något bra tips?

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Jag vet att Sony är omtyckta i den prisklassen. Gå också in på dvdforum.nu o kolla lite. Ingen lycka för mig där men gjorde en tråd i alla fall

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

själv anser jag att ska man ha en tv idag ,så är det samsugn som gäller för 10 000kr och under , går man åt 11 000kr klasssen börjar man närma sig väldigt bra lg skärmar.

En bra sony eller speciel sony får man aldrig i 10 000kr klassen , själv anser jag att sony överskattar sig själva med t.ex bravia tekniken osv.

Permalänk
Medlem

Jo men dom har fått bra betyg i testerna i alla fall.
Hur som helst, om jag ska ha en lcdskärm till tv och data ska jag välja en grymt bra dataskärm med tvtuner eller ta en tv med pcingång? Vad är säkrast egentligen?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andegon
Alltså med tvn jag rekommenderar får du"hdtv" , det får du inte via den du ville ha , även anslutningarna tycker jag är en viktig sak.

Eh, varför skulle han inte "få" det? Båda har samma upplösning...

Om du hade tänkt använda den som datorskärm ska du inte köpa en LCD-TV, alldeles för låg upplösning. Och det finns inga datorskärmar med tv-tuner, i sånna fall är det en tv. Nej, köp dig en riktig skärm istället och spela dvd på datorn istället.

Permalänk
Avstängd

Men han skulle väl ha TVn som TV och inte skärm ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig

Om du hade tänkt använda den som datorskärm ska du inte köpa en LCD-TV, alldeles för låg upplösning. Och det finns inga datorskärmar med tv-tuner, i sånna fall är det en tv. Nej, köp dig en riktig skärm istället och spela dvd på datorn istället.

Nog finns det datorskärmar med tv-tuner... http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=315390

Det är en datorskärm...

Visa signatur

Vääärstingen :P
Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W Dh Deluxe | Kingston 2gb Pc6400 DDR2 | Sapphire X1950XTX | Antec P180 | Antec NeoPower 550W |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sempron
Nog finns det datorskärmar med tv-tuner... http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=315390

Det är en datorskärm...

Nej, det är en TV. Står ju tom.
En LCD-TV och en LCD-skärm är ju i princip samma sak, enbart lite elektronik som skiljer. Om den har tuner är det en tv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej, det är en TV. Står ju tom.
En LCD-TV och en LCD-skärm är ju i princip samma sak, enbart lite elektronik som skiljer. Om den har tuner är det en tv.

Jassså... Förlåt mig

Visa signatur

Vääärstingen :P
Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W Dh Deluxe | Kingston 2gb Pc6400 DDR2 | Sapphire X1950XTX | Antec P180 | Antec NeoPower 550W |

Permalänk
Medlem

Okay, Jag tror att jag köper en Samsung 940MW idag. Nedsatt från 4790:- till 3690:- på computercity!

Visa signatur

Permalänk

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=71711
jag har en sån samsung 27t51 och kör som datorskärm/tv. är totalnöjd.
hade jag vetat hur mycket jag skulle gilla det i förhand skulle jag nog sparat ihhop lite extra o köpt en ännu finare tillochmed.
kopplat den till datorn med vga kabel och kör 1360x768, blir helt kanon bild, krispig o fin. pixlig bild är inget man behöver oroa sig för heller.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Funderade över samsungen men hittade Rmodellerna istället. Dock fanns dom inte i lager på Power och kommer ej in igen! :'(
Japp, Philipsen är ett alternativ som jag ska dra o kolla på igen. Men det lutar mest åt Samsungen p.g.a priset!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

hmm sen när är 1366x768 för låg upplösning?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av criller
hmm sen när är 1366x768 för låg upplösning?

1366x768 är lägre än vad dom flesta 17" 16:9 lcd-skärmar har, 1400x900 är väl standard. Samma upplösning på en skärm som är över 20" är inge vidare om man ska arbeta framför den. För tv duger det fint, men absolut inte för arbete.

Permalänk

1366x768 funkar bättre än man tror att både arbeta och surfa med.
enda är om man kanske jobbar med väldigt högupplöst grafik så är det inte det bästa.
är man ute efter en skärm till en dator man använder först o främst till film, spel och dylikt då är det helt kanon med en stor lcd tv.
dock är man ute efter en skärm man kommer ha först o främst till arbete med grafik o annat så vill man nog ha en ganska högupplöst skärm.