Permalänk

Vilket Ljudkort???

Hej!

Jag undrar hur man gör för att se vad ens ljudkort heter på sin dator?

Jag har strul med ljudet men vet dessvärre ej vad mitt ljudkort heter vet ej ens heller om det sitter separat på burken eller om det är ett integrerat.

Skulle bli mkt tacksam om någon vänlig själ skulle kunna tala om vart på datorn man går in för att kolla upp detta.

Tänkte nämligen först försöka att uppdatera drivrutinerna.

Om man har bytt hårddisk samt fått installera Windows Xp på nytt på burken måste man då göra nått speciellt för att få ljudet på datorn att fungera igen eller ska det bara vara att tuta och köra direkt efter att man installerat Windows Xp?

Tack på förhand!

Mvh,Maggot77a!!!

Permalänk
Medlem

Kanske detta lilla program kan skvallra fram ditt ljudkort (tillverkarens namn) Länk

På din fråga 2 så får du lägga in drivrutinerna som är anpassade för ditt ljudkort.Du finner då detta under tillverkarens hemsida.

Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black

Permalänk

Hej igen!

Nu vet jag att jag iallafall tydligen har ett integrerat ljudkort det var en kompis som haft burken innan som meddelade det men tyvärr vet jag ju ej tillverkaren av kortet.

Tack för svaret Cyrus...men *hjälp* frågan e ju hur jag ska fatta nått på den sidan du länkade.=0/

Jag har dessvärre tummen mitt i handen gällande sådana här saker.

Mvh,Maggot77a!!!

Permalänk
Medlem

Skriv ner vad du har för moderkort.Ditt ljudkort sitter som sagt på moderkortet.Det blir lättare att finna drivrutin om du kan skvallra ner tillverkarens namn.

Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black

Permalänk

Jag har följande moderkort:

ASUS A7V8X-X

Mvh,Maggot77a!!!

Permalänk
Medlem

Gå in under denna sida (download) och skriv in A7V8X-X under sökfältet.

Länk

Leta upp drivrutinen efter ditt operativval.

Du kan även installera Everest >> Länk
Den är dock ej gratis,men med detta program så kan du finna länkar där drivrutiner pekas ut.

OBS: Asus hemsida kan gå lite trögt pga hög trafik.

Visa signatur

Permalänk

Tack så hjärtligt Cyrus för all din vänlighet att hjälpa mig.=0)

Mvh,Maggot77a!!!